2737
2739

قبل از اینکه خطرات کرونا را برایتان بگوییم اجازه بدهید چگونگی بوجود آمدن کرونا توضیح دهیم.

ویروس کرونا یک ویروس همه گیر است یعنی می تواند بسرعت به تمام مردم در دنیا منتقل شود.  کرونا متعلق به خانواده بزرگ  از ویروس ها است. از دیگر اعضای خانواده اش همچون سارس، مرس که بسیار خطرناک تر می باشد و باید آنرا جدی گرفت.
بیشتر افراد فکر می کنند که ویروس کرونا تازه بوجود آمده است اما این ویروس در سال ۱۹۶۵ کشف شده بود. طی تحقیقاتی که از سمت سازمان بهداشت جهانی انجام گرفته شده ، هفت نوع از ویروس کرونا از طریق حیوانات و پرندگان به انسان وارد شده است. آخرین نوع در دسامبر ۲۰۱۹  بین انسان ها شیوع پیدا کرده است که مبداء آن شهر ووهان چین بود. یکسری شایعات هم وجود دارد که افرادی با خوردن سوپ خفاش ویروس را منتقل کرده اند
علایم ویروس کرونا

ویروس کرونا در بدن هرفردی نشانه و علائم خاص خودش را دارد. علائم رایج کرونا سردرد، تب، سرفه های شدید و خشک، عطسه، لرزش بدن، گلودرد آبریزش بینی است.

توجه کنید: تلاش کنید از رفتن به بیمارستان ها خودداری کنید، این احتمال وجود دارد که شما ویروس نداشته باشید اما با رفتن به مراکز درمانی کرونا را وارد بدن خود کنید.



اما برای چه گروه سنی خطرناک تر است؟ ویروس کرونا افراد مسن که سیستم دفاعی ضعیفی دارند یا بیمارهای قلبی، دیابت، فشار خون ، بیماری های مزمن مجاری تنفسی و بیماران سرطانی را بیشتر تحت شعاع قرار می دهند.

بعد از شیوع ویروس کرونا؛ هنوز آماری وجود ندارد که کرونا برای کودکان خطراتی داشته باشد. دلیل اصلی آن می تواند داشتن سیستم دفاعی قوی که کودکان دارند باشد. هرچقدر سیستم دفاعی بدن قوی تر باشد بهتر می توانیم با این ویروس مقابله کنیم.
ادامه مطلب رو در لینک زیر ببینید
https://a4baz.com/blog/what-is-a-corona-virus.html


ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز