2733
2734

این روزها کل جهان به شدت درگیر ویروسی به نام کرونا شده و همه به دنبال راه‌هایی برای مبارزه و پیشگیری از این ویروس هستند.

کرونا ویروس‌ها که در سال ۱۹۶۵ کشف شدند، به مجموعه بزرگی از خانواده ویروسی تعلق دارند که از سرماخوردگی تا بیماری‌هایی از جمله سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود. ویروسی که این روزها کل جهان را درگیر کرده، کووید-۱۹ (COVID-19) نام دارد که همچنان در حال رشد بوده و کشورهای زیادی را آلوده کرده است.

سر منشاء این ویروس در سال ۲۰۱۹ از شهر ووهان چین بوده و سپس به ایران و سایر کشورهای اروپایی منتقل شده است. علائمی شبیه به سرماخوردگی و آنفلوآنزا دارد و شاید فرد در روزهای اول متوجه آلودگی به این بیماری نشود. طبق تحقیقاتی که در کشور چین انجام شده، کووید-۱۹ بیشتر در افراد بیمار تنفسی و سالمندان شدت دارد و این افراد قادر به مبارزه با این بیماری نیستند. اما با شیوع این بیماری در سایر کشورها، نتایج کاملا متفاوت بود و بیشتر جوانان درگیر این بیماری شده و فوت شدند.

نتیجه بر این اساس شد که این ویروس با تغییر آب‌وهوا، دچار جهش ژنتیکی شده و رفتاری متفاوت از خود نشان می‌دهد.


نشانه های ابتلا به ویروس کرونا
این ویروس، دوره نهفته ۲ هفته‌ای دارد و همین امر موجب شده که افراد بدون آنکه بدانند درگیر این ویروس شده‌اند، به زندگی روزمره خود ادامه داده و ممکن است در طول روز، نفرات زیادی را آلوده کنند. طبق تحقیقاتی که به عمل آمده، هر فرد آلوده به کووید-۱۹ قادر است تمام نفراتی که در یک اتوبوس هستن را آلوده کند. اغلب کسانی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، درمان خواهند شد و علائم بیماری در آنها خفیف است. اما متاسفانه سایر افرادی علائم شدید این بیماری را در خود دارند، جان خود را از دست خواهند داد.

علائم اولیه ابتلا به ویروس کرونا:

  • تب
  • سرفه
  • تنگی نفس

این علائم ممکن است چیزی حدود ۲ تا ۱۴ روز پس از اولین تماس فرد با ویروس ظاهر شوند که در این صورت، بیمار باید به بیمارستان منتقل شود و یا به پزشک مراجعه کند.

ببین نظرات اینجا خیلی خوبه ها ولی تهش ادم نیاز داره یه ادم متخصص بهش بگه چیکار کنه. من خودم هربار مساله اینجوری برام پیش میاد میرم سراغ دکترساینا. بیا اینم لینکش بعد تازه خیالمم راحته که اگر مشکلم حل نشه پولمو کامل برمیگردونن.



2742

این ویروس خطرناک یک راه مقابله دارد که با رعایت آن، می‌توانید از ابتلا شدن به کرونا ویروس جلوگیری کنید. آن هم رعایت بهداشت فردی است.

  • شستن دست با آب و صابون و رعایت بهداشت فردی یکی از آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین راه‌های مبارزه با ویروس کووید-۱۹ است. توصیه می‌شود که در مکان‌های عمومی، فاصله خود را تا حدود ۱ متر با افرادی دیگر حفظ کنید و تا حد امکان از ماسک و دستکش استفاده کنید. تحت هیچ شرایطی هم دست خود در طول روز؛ به دهان، بینی، چشم و گوش خود نزنید.
  • همیشه با خود یک اسپری و یا ژل ضدغفونی کننده داشته باشید تا درصورت آلوده شدن دست‌ها، آنها را تمیز کنید.
  • افزایش سیستم دفاعی بدن، راه دیگر پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است. با مصرف مواد غذایی سالم، عدم استعمال سیگار و دخانیات، عدم استفاده از مشروبات الکلی و مواردی از این قبیل، سیستم دفاعی بدن را تقویت کنید.
  • مصرف ویتامین C، راه دیگر پیشگیری از ویروس کروناست. مصرف مرکبات و مواد غذایی حاوی ویتامین ث، کمک می‌کند تا بدن شما در برابر ابتلا به ویروس مقاوم شود.
  • روزی ۳ بار در خانه اسپند دود کنید. یکی از راه‌های مبارزه با ویروس کرونا دود کردن اسپند است، زیرا اسپند با خاصیت آنتی باکتریالی که دارد، فضای خانه را ضدعفونی می‌کند و مانع از شیوع آلودگی می‌شود.
2738

وایتکس خوبه ولی خود وایتکس به شدددت واسه ریه ضرر داره و حتی مصرف زیاد ش بعدها سرطان ریه میاره

من خودم همه چی رو میشورم بعضی چیزا رو میخرم و میذارم چند روز تو صندوق ماشبن بمونه بعدا استفاده میکنم ولی بازم رعایت میکنم 

الان صندوق ماشبن من یه سوپرمارکت و میوه فروشیه😁

ولی کف خونه رو با سرکه خالص پاک میکنم سرکه رو ریختم تو اسپری و دیگه هیچی نریختم توش و رو سرامیک اسپری میکنم و بعد دستمال میکشن هم برق میافته هم ضدعفونی میشه ک خیلی تمیزه 

منتظر اتفاقات خوبم 
من اب و سرکه مایع ظرف شویی اسپری میکنم دستمال میکشم

عزیزم دکتر گفت کی که خودش ویروس شناسه خود سرکه به تنهایی ضد عفونی میکنه یعنی آب نریزی توش گفت اسید سیتریک داره و اگه آب بریزی خیلی اثرش کمتر میشه ولی خب شما مایع ظرفشویی می ریزی حتما خوبه

منتظر اتفاقات خوبم 
عزیزم دکتر گفت کی که خودش ویروس شناسه خود سرکه به تنهایی ضد عفونی میکنه یعنی آب نریزی توش گفت اسید س ...


ممنونم از محبت و اطلاعاتت عزیزم🌸🌸🌸

منبعد اب رو کمتر میریزم... درصد سرکه ش بیشتر بشه

ولی اره مایع ظرفشوییم خودش تمیز میکنه، از وقتی باردار شدم کلا با این مخلوط تمیزکاری میکنم که شیمیایی نباشه

من از توراه برگشتی ندارم..به سمت تو سرازیرم همیشه💗.... 🙏الهی شکر🙏
ممنونم از محبت و اطلاعاتت عزیزم🌸🌸🌸 منبعد اب رو کمتر میریزم... درصد سرکه ش بیشتر بشه ولی اره مای ...

خواهش میکنم عزیزم 

ولی خیلیا نمیدونن خود وایتکس ریه رو چقد داغون میکنه به خدا شاید از کرونا نمیرن ولی قطعا مصرف هر روز وایتکس اونم اسپری کردنش قطعا صدمه جبران ناپذیری به دستگاه تنفسی و ریه میزنه 

منتظر اتفاقات خوبم 
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز