2733
2734

دستور پخت فرنی خوشمزه برای نوزاد با آرد برنج و نشاسته

فرنی یک دسر فوق العاده خوشمزه و مقوی می باشد و به دلیل طرز تهیه آسان و طعم عالی اش، طرفداران بسیار زیای مخصوصا در شهرهای اصفهان و مشهد دارد. فرنی را با آرد برنج و آرد نشاسته درست می کنند اما خوشمزه ترین و مقوی ترین نوع آن فرنی با آرد برنج است.

همان طور که گفتیم دسر فرنی بسیار خوشمزه و مقوی است و برای همین بیشتر مادران، فرنی را به عنوان کمک وعده غذایی برای فرزند و نوزاد خود درست می کنند. البته در ماه مبارک رمضان هم بیشتر مردم این دسر خوشمزه را برای افطاری خود درست می کنند.

مواد لازم فرنی 2 نفر
شیر     2 لیوان
آرد برنج     1 قاشق غذاخوری
گلاب     نصف لیوان
شکر     4 قاشق غذاخوری

مراحل تهیه فرنی

1. ابتدا در یک قابلمه مناسب، شیر را به همراه شکر مخلوط می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا شکر به طور کامل در شیر حل شود. سپس گلاب را اضافه می کنیم و بعد از هم زدن، آرد برنج را به آرامی و به تدریج اضافه می کنیم و به صورت مرتب هم می زنیم تا آرد گلوله گلوله نشود و همه مواد باهم به خوبی مخلوط شوند.

2. توجه کنید من همیشه به ازای هر دو لیوان شیر، یک قاشق غذاخوری آرد برنج اضافه می کنم و شکر هم 4 قاشق غذاخوری اضافه می کنم. البته شیرینی فرنی را خودتان می توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خود اضافه یا کم کنید.

3. در این مرحله قابلمه حاوی مواد فرنی را روی حرارت ملایم می گذاریم و به صورت مرتب هم می زنیم تا شیر بجوشد. بعد از اینکه شیر جوشید حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و همچنان به صورت مداوم هم می زنیم تا فرنی ته نگیرید. خواهید دید که بعد از چند دقیقه جوشیدن، فرنی در حال غلیظ شدن است.

4. بعد از اینکه فرنی کمی سفت شد و به حرارت مورد نظرمان رسید، حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم. توجه کنید بخاطر اینکه فرنی زود رویه می بندد بهتر است بعد از خاموش کردن حرارت ، فرنی را به صورت فوری در ظرف سرو بکشیم و در صورت تمایل آن را تزیین کنیم. امیدواریم از خوردن این فرنی خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت فرنی

فرنی زعفرانی و شکلاتی

در صورتی که فرنی زعفرانی دوست داشته باشید می توانید بعد از اضافه کردن آرد برنج، مقداری زعفران دم کرده به مواد فرنی اضافه کنید تا فرنی شما زعفرانی شود. یا اگر فرنی شکلاتی دوست داشته باشید می توانید یک قاشق مرباخوری پودر کاکائو به مواد فرنی اضافه کنید تا فرنی شما شکلاتی شود.


ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

گلاب برا نوزاد اشکال نداره

کرونا مادرم رو آسمانی کرد😭غصه م حیلی زیاده😭تا یه مراسم فاتحه میبینم تو تلوزیون یا فیلم اشکم سرازیر میشه،مادرم مراسم فاتحه نداشت😢مرهم اگرنمیشوی زخم نزن دل مرا😭😭😭😭میشه برای شادی روح مادرم یه صلوات بدی،ممنون میشم
2731
2738
اهان فداي محبتت ممنونم

استاتر عزیز شرمنده چون امرو  شش تا تاپیک زدم نشد تاپیک بزنم  گفتم تو تاپیکها اعلام‌کنم 

اینترنت رایگان همراه اول  این تاپیکو بخونین

https://www.ninisite.com/discussion/topic/2485597/اینترنت-رایگان-همراه-اول?page=1

اهان فداي محبتت ممنونم


اگه همراه اول داری یا خانواده ات دارن این متنو کپی کن اینترنت رایگان بگیر 


استاتر عزیز شرمنده چون امرو  شش تا تاپیک زدم نشد تاپیک بزنم  گفتم تو تاپیکها اعلام‌کنم 

اینترنت رایگان همراه اول  این تاپیکو بخونین

https://www.ninisite.com/discussion/topic/2485597/اینترنت-رایگان-همراه-اول?page=1


ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

بیبی چک

هایدی۷۸ | 2 دقیقه پیش
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز