2733
2739

دکتر متیو پلنت متخصص جراحی پلاستیک : "من همواره پس از انجام هر نوع عمل لیپوساکشن، برای بیمارانم پوشیدن گن  را در تمام طول شبانه روز و هفت روز هفته، به مدت 3 هفته، (بجز به هنگام استحمام) تجویز و توصیه میکنم. همچنین فردی که مورد عمل جراحی لیپوساکشن قرار گرفته است می باید بعد از پایان این دوره نیز برای مدت 3 هفته دیگر از گن پس از عمل جراحی استفاده نماید، با این تفاوت که می توانند شب ها آنرا از تن بیرون بیاورند؛ البته آن ها را تشویق میکنم که در 3 هفته دوم نیز در صورت امکان حتی در هنگام خواب نیز گن را بپوشند زیرا دلایل زیادی برای پوشیدن این گن ها وجود دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهم کرد."

تورم نتیجه فشارهای مختلف بر روی مایعات میان بافتی بدن است. با پوشیدن گن در واقع با تحت فشار قرار دادن فضای میان بافتی مایعات موجود در در آن ناحیه را به مسیر بازگشت به رگ ها و عروق لنفاوی هدایت کرده و نهایتاً به قلب باز می گردانیم و باعث جلوگیری از روند گسترش تورمی خواهیم شد که در جریان شکل گرفتن بود و این یکی از مهمترین دلایلی است که بیمار میبایست بمحض پایان یافتن عمل لیپوساکشن یا لیپوماتیک گن را به تن کند.

 

هنگامی که چربی ها از بدن خارج میشوند یک فضای خالی بجای آنها ایجاد می شود و همان فشارهایی که پیش تر بعنوان عامل تورم ذکر شدند میتوانند باعث تجمع مایعات در این فضای خالی شوند و در آن هنگام می بایست این مایعات مجدداً توسط سورنگ و سوزن از بدن بیمار خارج شود که عموماً کاری دشوار و از نظر بیمار بسیار ناخوشایند است. با اعمال فشار خارجی توسط گن های پس از عمل جراحی ( گن لیپوماتیک ) ، فضای خالی بین پوست و عظله برداشته میشود و پوست به بافت زیرین خود چسبیده و بدین ترتیب فضایی جهت تجمع مایعات وجود نخواهد داشت.

 

همان فضای خالی که به مایعات اجازه تجمع را میداد، به پوست آزاد نیز اجازه حرکات رفت و برگشتی را میدهد و این موضوع باعث میشود که نهایتا پوست ظاهری چین خورده و چروک پیدا کند. پوشیدن گن کمک میکند که در طی دوره نقاهت پوست روی محل مطلوب بصورت صاف و یکدست جوش خورده و از چین و چروک آن جلوگیری شود.

 

...

منبع: دکتر متیو پلنت

ترجمه: مهسا سزاوار یگانه

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687