2733
2734
http://www.tabnak.ir/fa/news/243704/راست-و-دروغ-موتور-جستجوی-bing-در-محدوده-خلیج-فارس

کد خبر: ۲۴۳۷۰۴تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶
با طرح موضوع جعل نام خلیج فارس یا ادعای واهی اماراتی‌ها درباره جزایر ایرانی، عده زیادی از هموطنانمان خونشان به جوش می‌آید و حتی ممکن است که صفحه فیسبوک پادشاه عربستان را مورد عنایت (!) قرار دهند، در حالی که برخی دیگر میانه روی کرده و راه حل ارائه می‌دهند و البته تعدادی به ظاهر روشنفکر هم، از عقده درونی نسبت به همسایگان جنوبی سخن به میان می‌آورند اما جالب اینجاست که مسئولان در هیچکدام از این دسته‌ها نمی‌گنجند...

به گزارش «تابناک»، در پی بالاگرفتن موج اعتراضات به موتور جستجوی گوگل به دلیل حذف نام «خلیج فارس» از نرم افزار نقشه‌اش، برخی از کاربران پر شمار کشورمان از تحریم موتور جستجوی گوگل و جایگزینی آن با موتورهای جستجوی دیگر سخن به میان می‌آورند و‌گاه سایت بینگ (Bing)، از زیر مجموعه‌های غول بزرگ مایکروسافت را به یکدیگر معرفی می‌کنند فارغ از اینکه این موتور جستجو نیز ممکن است تحت تاثیر توهماتی قرار گیرد که زاییده دلارهای همسایگان آن ور آبی ست!

اکنون کافی است تا سری به موتور جستجویی بزنید که ‌گاه در تصاویر پس زمینه‌اش از عکس‌های ایران نیز استفاده می‌کند - و به این روش توانسته محبوبیتی در بین برخی کاربران اینترنت در کشورمان برای خود بیابد- و در قسمت نقشه‌های آن (Maps) محدوده جغرافیایی کشورمان را بیابید.





نکته عجیبی که در وهله اول ممکن است توجه‌مان را به خود جلب کند، بی‌نام بودن پهنه آبی در جنوب کشورمان است که از بدو تاریخ تا کنون به نام خلیج فارس خوانده می‌شود!





این اتفاق که تداعی کننده اقدامات سایت گوگل است، در حالی رخ می‌دهد که ظاهرا مدیران بینگ به اندازه هم نوعانشان در گوگل نسبت به تاریخ بیگانه نیستند؛ بدین ترتیب با اندکی بزرگنمایی در نقشه (با استفاده از دکمه اسکرول روی موشواره) مرتفع می‌شود و نام انگلیسی خلیج فارس (Persian Gulf) بر صفحه مانیتورتان نقش خواهد بست اما اگر فکر می‌کنید که درج نشدن این نام از ابتدای ورود به سایت اتفاقی بیش نبوده، سخت در اشتباهید!

بعد از اینکه از درج شدن نام خلیج فارس در همه قسمت‌های پهنه آبی جنوب کشورمان اطمینان یافتید، کافی است به دنبال جزایر ایرانی بگردید تا نکات عجیب، یکی پس از دیگری جلوی چشمانتان رژه بروند و این ضرب المثل بیادتان بیاید که «گربه برای رضای خدا موش نمی‌گیرد!»





با یافتن جزیره ایرانی «ابوموسی»، متوجه خواهید شد که مدیران این سایت جهانی بر خلاف رقیب قدرتمندشان، این جزیره را متعلق به شیخ نشین شارجه دانسته‌اند!

این اقدام منافقانه در حالی جالب‌تر می‌شود که به جستجویمان برای یافتن تنب بزرگ و کوچک ادامه دهیم تا دریابیم که مدیران بینگ، تنب بزرگ را به شیخ نشین راس‌الخیمه بخشیده‌اند اما در کمال بزرگواری، ادعایی برای تنب کوچک مطرح نکرده‌اند!!







با این تفاسیر در می‌یابیم که اطلاعات ثبت شده در نقشه سایت موتور جستجوی بینگ نه تنها اتفاقی نیست، بلکه زاییده توهماتی جهت دار است که به طراحان آن القا شده؛ حالا می‌توانیم سری به دیگر جزیره ایرانی در خلیج فارس بزنیم که در امتداد ابوموسی قرار دارد:

به گواه بینگ، این جزیره ایرانی که از توابع شهرستان ابوموسی بوده و بواسطه موقعیت طبیعی، از اکثر جزایر خلیج فارس آباد‌تر و برای زراعت مستعد‌تر است، نه نامی دارد و نه ذکر این نکته که در حاکمیت کدام کشور است جذابیتی برای طرح باقی می‌گذارد؛ حال آنکه سیری هم فرودگاه و تاسیسات نفتی دارد و هم مساحتی بیش از مجموع تنب بزرگ و کوچک؛ بماند که قرن هاست که عده‌ای در آن مشغول زندگی هستند!







به اسامی نوشته شده با رنگ قرمز دقت کنید تا متوجه شوید که بینگ یا برایشان اسمی ندارد یا اسمش واقعی نیست تا جایی که به جای هرمز که نامش بر تنگه استراتژیک میان خلیج فارس و آبهای آزاد گذاشته شده، از ganj استفاده شده است!


فارغ از ابهامات قابل توجه در بی‌نام‌‌ رها شدن جزایر ایرانی سیری، فارور بزرگ و فارور کوچک، اوج دشمنی و مزدوری مدیران بینگ زمانی معلوم می‌شود که موقعیت جغرافیایی جزیره زیبای کیش را روی آن بیابیم تا با کمال تعجب به اسم جعلی «Masheh» برسیم و بدین ترتیب اگر اندکی در اقدام غیرقانونی مدیران این سایت داریم، برطرف شود!



این تصویر مربوط به قسمت پیش بینی دمای هوا در سایت بینگ است؛ به نظر شما چه دلیلی برای استفاده نکردن از نام «کیش» وجود دارد؟


با این تفاسیر، بهتر می‌بینیم که به جستجوی خود در این موتور جستجو نیز پایان دهیم و راه چاره را در پرسشگری نسبت به سکوت مدیران داخلی معطوف کنیم و از خودمان بپرسیم که چرا مسئولان به بزرگ منشی در برخورد با دشمنی‌های مکرر پایان نمی‌دهند؟!

مطالب مرتبط
آقای «گوگل» یادت نرود «ابوموسی» را ایرانی می‌دانی! فرصتی که در جعل نام خلیج فارس می‌سوزد! مشتری مداری گوگل برای همسایگان آن ور آبی!

خواهش میکنم برید داخل این سایت و در قسمت راست صفحه به پرشین گلف رای بدین و در قسمت بالا هم به ابوموسی هم به تنب ها رای بدیییییییییییید

تعداد رأی‌ها به شکلی تغییر کرده که سهم "persianGulf" به 54 درصد نزدیک شده و به این معنی‌ است که گوگل به زودی مجبور خواهد شد اسم "Arabian Gulf" را انتخاب کند

این رای گیری مربوط به کمپین 1،000،000 امضای شرکت گوگل است و نذارید که دوباره نام خلیج فارس به خلیج ع ر ب ی تغییر پیدا کنه .

http://www.persianorarabiangulf.com/index.php

لطفا جدی بگیرید

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2731
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز
توسط   niهانیتاha  |  18 ساعت پیش
توسط   mahsa_ch_82  |  19 ساعت پیش
توسط   یکتا۸۳  |  2 ساعت پیش