2737
2734


باید گوگل را از طریق قانون محاکمه کرد
کد خبر: ۲۴۳۰۶۳تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۳
یک استاد دانشگاه معتقد است که هر ایرانی چه در داخل و چه خارج از کشور باید اقدام اخیر گوگل مبنی بر حذف نام خلیج فارس از روی نقشه این موتور جست‌وجو، را با تحریم فردی محکوم کند.

به گزارش ایسنا بیژن نفیسی با محکوم کردن اقدام بزدلانه گوگل، اظهار کرد: کاری که این شرکت اینترنتی انجام داده به هیچ عنوان سهوی نبوده و پشت آن مباحث سیاسی مطرح است که تحت جوسازی‌های غربی و برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس صورت گرفته است.

وی گفت: امکانات و سرویس‌هایی همچون گوگل که اعتبار خود را از کاربرانشان می‌گیرند اگر اعتماد عمومی را دستخوش چنین موضوعاتی کند در درازمدت برروی اعتبار تمامی داده‌های آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

او با بزدلانه توصیف کردن اقدام این شرکت و توجیه پشت سر آن اذعان کرد: گوگل چطور می‌تواند بگوید که موظف به نام گذاری تمامی آبراه‌ها و مناطق نیست در حالی که یکی از مهمترین آبراه‌های دنیا خلیج فارس است و تنها بستن تنگه‌ای از آن، حرف و حدیث‌ها و واکنش‌های مختلفی را در پی داشت.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: آب‌راه خلیج فارس دارای حساسیت است و تمامی انرژی دنیا از این مسیر عبور می‌کند؛ پس نمی‌توان چنین توجیهی داشت و این اقدام به وضوح عمل زبونانه این شرکت را نشان می‌دهد که حتی جرات ندارند به صراحت بگویند ما چنین اقدامی را برای چنین هدفی انجام داده‌ایم.

وی درباره راهکارهای جوابگویی به این شرکت اینترنتی ابراز کرد: یکی از راهکارها در کوتاه‌مدت این است که استفاده‌مان را از سرویس‌های این شرکت کمتر کنیم که به عنوان مثال بنده بعد از چنین اقدامی دیگر از جست‌وجوی گوگل استفاده نمی‌کنم و اگر چنین رویه‌ای توسط هر شخصی ایرانی صورت بگیرد، چنین موضوعی حل خواهد شد که البته منظور از ایرانی هم آن‌هایی هستند که داخل کشورند و هم آن‌هایی که خارج از کشور به سر می‌برند چرا که بر سر چنین موضوعاتی تمامی ایرانی‌ها اتفاق نظر دارند.

این روزنامه‌نگار خاطرنشان کرد: گوگل با این اقدام خود نشان داد که در جاهای دیگر هم می‌تواند چنین اقداماتی انجام دهد و داده‌های جعلی در اختیار کاربران قرار دهد اما کاربران باهوش و تخصیص خود باید تناقضات داده‌های تحویل توسط سرویس‌های چنین شرکتی را یافته و در جهت سلب اعتماد از این شرکت ارائه کنند.

نفیسی گفت: چنین اقداماتی صد درصد تاثیر جهانی دارند چراکه مطمئنا گوگل نمی‌تواند واقعیت‌ها را تغییر دهد و اگر چنین اقدامی را مرتکب شد می‌توان از طریق مراجع رسمی بین‌المللی و از طریق قانون پیگیر این موضوع شد.
باید-گوگل-را-از-طریق-قانون-محاکمه-کرد/http://www.tabnak.ir/fa/news/243063

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2731
2740
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز
توسط   niهانیتاha  |  20 ساعت پیش
توسط   mahsa_ch_82  |  21 ساعت پیش
توسط   حسین__بیرو۵  |  1 ساعت پیش