2733
2734
عنوان

مشاوره و رژیم در مانی هوشمند

1309 بازدید | 19 پست
رژیم غذایی دوران های مختلف زندگی و انواع بیماری ها
با بهره گیری از بهترین نرم افزارهای رژیم درمانی و توسط بهترین کارشناسان تغذیه
رژیم غذایی هم کالری
با در نظر گرفتن سلایق غذایی شما و چند مدل صبحانه نهار و شام
رژیم غذایی جایگزینی
رژیم غذایی برا اساس طب سنتی


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2728
2740
دوران شیردهی ، یکی از با اهمیت ترین دوران زندگی است ، که تغذیه ی کامل و متنوع طی آن ، نقش مهمی در سلامت کودک و مادر ایفا می کند . از این رو ، باید توجه ویژه ای به تغذیه ی مادر داشت .
تغذیه ی مادر شیرده ، تاثیر قابل توجهی بر کیفیت شیر مادر دارد ؛ تا آنجا که دریافت ناکافی ویتامین ها و مواد معدنی توسط مادر شیرده سبب کاهش کیفیت شیر وی ، و بروز کمبود در نوزاد می شود . از این رو ، به هیچ عنوان به مادر آن شیرده ، رژیم کم کالری و لاغری توصیه نمی شود ؛ زیرا تولید شیر در آنان کاهش می یابد . ضمن اینکه طعم شیر نیز عوض می شود .
ولی با یک برنامه ریزی دقیق و اهسته می توان به وزن مطلوب رسید
در این دوران ، باید حدود 20گرم پروتئین اضافی در نظر گرفته شود ، که بهتر است از پروتئین ههای با ارزش بیولوژیکی بالا (شیر ، گوشت و تخم مرغ) باشد . کلیه ویتامین های محلول در آب ، از جمله ویتامین c ، فولات ، تیامین و ... به علت ورود مستقیم آن ها به شیر ، باید افزایش یابد . در مورد ویتامین های محلول در چربی نیز میزان نیاز بدن به ویتامین D,A افزایش می یابد . رژیم غذایی مادر شیرده ، باید غنی از کلسیم ، آهن و روی باشد .
من قدم 157 و وزنم 62 چیکار کنم میخوام شکمم اب شه و چون قصد بارداری دارم چیکار کنم چی بخورم
من ایمان دارم خدای مهربون به ما فرزندی سالم وصالح داده و همسرم عاشقونه منو دوست داره تا ابد خدایا شکرت
مواد غذایی غیرمجاز در دوران شیردهی

دم کرده های گیاهی (چای نعناع و گل گاوزبان)

این دم کرده ها ، که اغلب جایگزین نوشیدنی های کافئین دار می شوند ، گاهی عوارضی چون حالت تهوع و استفراغ به همراه دارند . بنابراین ، در دوران شیردهی ، باید با احتیاط مصرف شوند . همچنین ، این مواد می توانند وارد شیر مادر شوند و اثرات جانبی مشابهی در نوزادان به وجود آورند .


مواد غذایی کافئین دار (شکلات ، کاکائو ، قهوه و چای)

این مواد ، به دلیل داشتن تئوبرومید (مانند کافئین) و اینکه مستقیم وارد شیر مادر می شوند ، باید محدود شوند (نوشیدنی کافئین دار به حداکثر دو لیوان در روز) .

ادویه و چاشنی زیاد(سیر ، پیاز ، فلفل ، زیره ، کلم ، مارچوبه ، تربچه و ...)

این مواد ، روی طعم شیر تاثیر می گذارند و در برخی موارد نیز در شیرخوران حساس ، واکنش هایی را ایجاد می کنند . از این رو ، مصرف آن ها باید محدود شود .

قندهای مصنوعی

موادی که دارای قندهای مصنوعی هستند و نوشابه های رژیمی با توجه به اینکه تاثیر آن ها بر شیر مادر و سلامت نوزاد نامشخص است ، باید در دوران شیردهی ، در حد اعتدال مصرف شوند . همچنین ، باید از مصرف نوشابه های گازدار و حاوی رنگ مصنوعی و تنقلات غیرتغذیه ای (چیپس ، پفک ، شیرینی و ...) خودداری شود .
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز
توسط   mahsa_ch_82  |  9 ساعت پیش
توسط   viana_82  |  53 دقیقه پیش