2733
2739
قراره اگه خدا بخواد تا چند روز دیگه کارمند بشم....کارمند بانک
دخترم یک سالشه و شروع کارم همزمان شده با شروع ماه مبارک رمضان
کمکم کنید و بهم بگید یه مامان شاغل که بچه اش یک سالشه و خیلی شیطونه ، چجوری میتونه از پس درست کردن افطاری و سحری بر بیاد؟؟؟
خیلی به تجربتون نیاز دارم
شما کی غذا درست میکنید؟؟ کی سحری میخورید؟؟ آخه دختر من شب 2 یا 3 بار برای شیر خوردن بیدار میشه و اگه یه ساعت از وقتم رو برای سحری خوردن هم بزارم و صبح زود هم برم سر کار احتمالا باید توی بانک چرت بزنم!!!!
خیلی گیج شدم
مامانا شما چیکار میکنید؟؟؟
سلام عزیزم
به نظر من بهتره شما سحری و افطاری رو با هم درست کنی. کاری که دقیقا خودم انجام میدم ، میدونی که فاصله سحری تا افطار اون قدری نیست که بعد از خوردن افطاری و کمی استراحت بتونی غذا درست کنی البته میشه ولی باید تا سحر بیدار بمونی.
شما قبل از رفتن به سرکار مواد سحری و افطارت رو آماده کن، وقتی از سر کار اومدی غذات رو آماده کن و بعد استراحت کن و به کوچولوت برس تا افطار هم کلی وقت داری چون اذان رو 8 به بعد میگن. خیلی غذات طول بکشه دیگه تا اون موقع آماده است یعنی هم افطار هم سحری.
بعد از افطار هم میتونی به کارهات برسی هم زودتر بخوابی وهم نیم ساعت قبل از سحری خوردنت، غذا رو گرم کنی و نوش جان کنی تازه توی اون تایم غذا گرم کردنت هم میتونی به کوچولوت شیر بدی.
منکر سختی کار کردن با یه وروجک و کار خونه نمیشم و لی این کار خیلی از خانم های امروزیه! اگه یه خورده برنامه ریزی داشته باشی و کارت رو هم دوست داشته باشی میتونی همه کار بکنی و تازه بعد از یه مدت عادت میکنی و همه چیز دستت میاد.


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2731
الی جون یعنی افطاری و سحری یه نوع غذا بخوریم؟؟؟؟؟؟ یا اینکه غذای افطار و سحر رو با هم و هم زمان درست کنم؟؟؟

راستی شما سحری پلو میخورین یا نون؟؟؟؟؟؟

یه سوال دیگه : میشه پلو رو توی پلو پز درست کنم؟؟ اگه آره از کی باید پلو پز رو روشن کنم و آیا نیاز به گرم کردن دوباره هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ( آخه من تا حالا از پلو پز استفاده نکردم )
اگه از آرام پز هم استفاده کردین میشه بگین راضی هستین یا نه؟؟؟
ببین عزیزم منظورم این نیست که سحری و افطار یه چیز بخورین منظورم اینه که با هم درستشون کنی.
ما سحری پلو میخوریم
من اکثر اوقات توی پلوپز غذا درست میکنم حتی برنج رو تو پلوپز آبکش هم میکنم چون دردسرش کمتره!
بستگی به پلوپزت داره به نظر من یه روز امتحانی توش چند پیمانه درست کن ببین چه طور میشه تا دستت بیاد چه قدر آب بریزی یا چه زمانی بذاری ولی اگه برنجت رو از قبل خیس کرده باشی خیلی طول بکشه 1 ساعته!

یعنی میتونی خورشتت رو با سحری درست کنی و به جای گرم کردن، پلو تازه دم کنی، کاری هم نداره فقط کافیه دکمش رو بزنی.
از آرام پز استفاده نکردم ولی از زود پز خیلی استفاده میکنم واسه خورشت عالیه که اون هم بعد یه هفته غذا درست کردن می فهمی چه جوری ازش به بهترین شکل استفاده کنی
حقیقتا من هم دانشجو هستم هم کارمند و هم خونه دار از وقتی میرم سر کار پلوپز و زودپز خیلی به کارم میان یعنی در حقیقت کمترین زمان برای یه غذای خوب صرف میشه.
من با پریا جون کاملا موافقم افطار یه چیز سبک باید خورد تا هم آدم اذیت نشه هم بتونه خوب سحری بخوره!

ولی پریا جون منم نی نی ندارم ولی میدونم و میبینم که یه وروجک کلی از وقت آدم رو میگیره البته نه که نذاره کارات رو انجام بدی ولی یه سرعت گیر خوب واسه انجام کارات هست.
2740
مرسی از راهنماییتون پریا جون و الی جون
دوست جونا یه وروجک شیطون که همش به همه چی دست میزنه و هرچی گیر آورد میذاره تو دهنش و اگه حواست بهش نباشه هر لحظه ممکنه از روی مبل یا پله با سر بیاد پایین...یا در کابینت ها رو باز کنه و یکی یکی ظرفها رو بیاره بیرون و پرت کنه رو سرامیک .......یا آویزونت شه که بهش شیر بدی و هزار تا کار دیگه که انجام میده ، همه ی اینا حسابی وقت آدمو میگیره و اگه سر کار بری و خستگی کار هم بهش اضافه بشه دیگه خدا میدونه چی میغشه....
مخصوصا برای من که تا حالا شاغل نبودم و عادت ندارم و نمیدونم چجوری باید برنامه ریزی کنم تا به همه چی برسم


راستی پریا جون کار بانک خیلی سخته؟؟؟؟؟؟؟
سلام من پیشنهاد میکنم از الان فریزرت رو آماده کنی مثلا نخود و لوبیا بپز و بذاز توی فریزر هر روز که میخواهی برای افطار آش درست کنی فقط کافیه صبح قبل از رفتن به سر کار یک بسته در بیاری تا بعد از ظهر که بر میگردی یخش واشده بعد هم میریزی رو هم و سه سوت آشت حاضره
اگر فریزرت جاداره چند مدل خورش هم بپز بذار برای روزهایی که اصلا حال آشپزی نداری آخه اوایل که آدم میره سرکار خیلی بیشتر باید انرژی بگذاره تا به کار مسلط بشه مخصوصا کار توی بانک که فکر کنم تمرکز زیادی بخواد
باور کن بعضی روزا از اینکه مجبور نیستی غذا بپزی خیلی خوشحال میشی
من نی نی ندارم هنوز ولی دو هفته دیگه بدنیا میاد. برا راحتی بیشتر میتونی پیاز داغ اماده همیشه داشته باشی. یه سری مواد رو هنوز که نرفتی سرکار بگیر و فریز کن. مثل انواع سبزی و چیزهای این فصل.
افطار که سبکه. یه نون و پنیر و سبزی. و چای. بعد یکی دو ساعت هم میوه.
اینطوری حداقل یه کم برا سحر گرسنه میشیم. اخه فاصله زمانی افطار تا سحر خیلی کمه. نمیشه افطار زیاد خورد.
موفق باشی عزیزم.
***زندگی کن و بخند***فقط به خاطر آنهایی که با لبخندت زندگی میکنند***
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز