2753

سلام.شوهرم نشانه های خودشیفتگی را کامل دارد.چطوری باش برخورد کنم که خوب بشه.هیچ عیب و ایرادی رو در خودش نمی بینه و همیشخ همه ی تقصیراتو می اندازه گردن من.و خونواده من.

پاسخ مشاور

مشاور پیش از ازدواج و زوج درمانی

دوست گرامی از کجا به چنین تشخیصی رسیده اید؟ برچسب زدن به همسر کار شما را دشوارتر می کند‌. از طرف دیگر درمان کار شما نیست (اینکه گفتید چطور برخورد کنم که خوب بشه؟). همسران فقط می توانند با یکدیگر روابط همدلانه و صمیمانه در پیش گیرند اما نمی توانند در دیگری مستقیماً تغییری ایجاد کنند‌. اگر قرار به تغییری باشد باید از خویشتن شروع شود.
قرار نیست شما به ایشان تفهیم کنید که فلان رفتارشان نادرست است، (اگر خودشان احساس ناهمخوانی نکنند، شما هم نمی توانید در ایشان این احساس را ایجاد کنید. مثلاً همسری وقت زیادی را به فضای مجازی و اینترنت اختصاص می دهد و مشکلی در کار خود نمی بیند (رفتار همخوان است)، همسرش نمی تواند به او تفهیم کند رفتار تو نادرست است (ناهمخوانی ایجاد کند). اینجا تنها راهی که دارد اینست که به خواسته ها و انتظاراتش اشاره کند و مستقیماً و شفاف نیازهایش را مطرح کند (لازم دارم یک ساعت با تو گپ بزنم، نیاز دارم با هم راه برویم و حرف بزنیم، زمان بیشتری را دوست دارم با تو بگذرانم). اما اگر انرژی و هدفش را بر این متمرکز کند که به همسر بفهماند وقتی که پای لپ تاب سپری می کنی اشتباه است، بیشتر موجب سوگیری و دفاعی شدن همسر می شود. شما هم هدفتان را بر بیان شفاف و صریح نیازها و خواسته هایتان متمرکز کنید تا اینکه اصرار داشته باشید همسرتان معایب شان را ببینند.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

خودشیفتگی یا نارسیسم

پاسخ خودشیفتگی یا نارسیسیسم یک اختلال شخصیتی در روانشناسی است که در این اختلال شخص به‌صورت افراطی خود را دوست دارد. افراد خودشیفته برای خود یک هویت عالی در نظر می‌گیرند، معمولا اثری از همدلی در آن‌ها دیده ...

آیا دچار یائسگی زود رس شدم.چطوری بفهمم

پاسخ شما یائسه نشدید.اگر نامنظمی در عادت ماهیانه دارید به پزشک مراجعه کنید. و اینکه درباره چگونه به ارگاسم رسیدن و نحوه پوزیشن های رابطه مطالعاتی داشته باشید‌.شما اضطراب شدید دارید و باید تحت نظر باشید.

سلام.پسرم شش ماهشه و از یکماهگی متوجه شدم جمجمه اش شکل متقارن ندارد.چند بار به پزشکان اطفال مراجعه ک

پاسخ سلام حتما قبل از هر نوع اقدامی با متخصص مغز و اعصاب کودک هماهنگ باشید.

پسرم دو ساله است.وزن تولد ۳۱۰۰.و الان ۱۱ کیلو.غذا خوب میخوره ولی بسیار لاغره.هیچ مکملی هم نمیدم.به ت

پاسخ با سلام رژیم غذایی براساس هرم غذایی را به شما توصیه می کنم و در مورد مکمل باید معاینات اولیه و حضوری انجام شود و یا ازمایشات انجام شده را بررسی نمایم، تا بتوانم بهترین مکمل را برای فرزند دلبندتان تجوی...