2109
36 هزار مبتلا به ایدز شناسایی شده اند

36 هزار مبتلا به ایدز شناسایی شده اند

1397/07/22 بازدید267

نی نی سایت: وزارت بهداشت هر چند وقت یک بار تعداد افرادی که به ویروس ایدز آلوده هستند معرفی می کند. آماری که همیشه درباره آن حرف و گمان زیادی وجود دارد. دکتر محمد مهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در واکنش به خبری که آمار مبتلایان به عفونت ایدز در ایران را 43 هزار نفر اعلام کرده بودند، گفت:« تعداد افراد آلوده شناسایی شده به ویروس ایدز (مبتلا به عفونت ایدز) در کشور حدود ۳۶ هزار نفر است . ۴۳ هزار نفر اشتباه است.»
دکتر محمد مهدی گویا در این باره گفت:« فرد مبتلا به عفونت ایدز یا آلوده به ویروس ایدز فردی است که ویروس وارد بدن او شده است، ولی الزاما هنوز وارد مرحله بیماری ایدز نشده است. فرد مبتلا به بیماری ایدز فردی است که که قبلا ویروس ایدز وارد بدن او شده است ولی به علت عدم درمان، تکثیر ویروس انجام شده و با گسترش عفونت سیستم ایمنی از کار افتاده است و علائم بیماری را از خود بروز می‌دهد.»


30 هزار نفر شناسایی نشده اند

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در ادامه گفت:« از سال ۱۳۶۶ که اولین مورد آلوده به ویروس ایدز در کشور ما شناسایی شد، تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر از افراد آلوده وارد مرحله بیماری ایدز شده و بر اثر این بیماری جان باختند. در حال حاضر ۱۳ هزار نفر از بیماران شناسایی شده آلوده به ویروس یا مبتلا به ایدز در کشور تحت درمان قرار دارند و به همین تعداد از افراد شناسایی شده وجود دارند که تحت درمان قرار ندارند. بر اساس آخرین تخمین‌های علمی مورد تایید وزارت بهداشت، دفتر برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینە ایدز در ایران UNAIDS و همه سازمان‌های بین‌المللی، پیش‌بینی می‌شود که تا کنون تعداد افراد آلوده به ویروس ایدز در ایران حدود ۶۳ هزار نفر ‌باشد.»
گویا گفت:«یعنی درباره حدود ۳۰ هزار افراد آلوده به ویروس ایدز در کشور هیچ اطلاعاتی وجود ندارد و نحوه خدمات‌گیری آنان مشخص نیست. با توجه به شواهد علمی موجود باید با اطلاع رسانی و آگاه کردن و مشاوره مردم، از لحاظ فرهنگی زمینه‌ای فراهم شود تا این افراد به واحدهای بهداشتی، درمانی مراجعه و خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها