2109
شناسایی داروها با سرعتی 100 برابر!

شناسایی داروها با سرعتی 100 برابر!

1396/11/23 بازدید147

نی نی سایت: مهندسان، پزشکان و محققان دانشگاه UCLA اخیرا ابزاری ساخته‌اند که می‌تواند مقاومت فیزیکی تک‌تک سلول‌ها را 100 برابر سریع‌تر از تکنولوژی‌های فعلی محاسبه کند.
حالا محققان با کمک این ابزار جدید می‌توانند تاثیر داروهای مرتبط با مقاومت غیرطبیعی سلول‌ها از جمله فشارخون، آسم و دیستروفی عضلانی را سریع‌تر و راحت‌تر امتحان و ارزیابی کنند. همچنین می‌توان از این تکنولوژی برای مطالعه بیشتر در مورد مقاومت بیولوژیکی سلولی استفاده کرد. این ابزار اولین وسیله‌ای است که می‌تواند در آن واحد مقاومت هزاران سلول را اندازه‌گیری کند.
به گزارش نی نی سایت و به گفته دکتر دینو دی‌دیکارلو، پروفسور رشته مهندسی‌پزشکی، این وسیله که با نام اختصاری FLECS شناخته می‌شود، می‌تواند سطح مقاومت و نیروی تک‌تک سلول‌ها را در مرور زمان و همینطور میزان مقاومت‌شان در معرض ترکیبات یا داروهای مختلف را محاسبه کند؛ درست شبیه یک آزمایش میکروسکوپی تندرستی برای سلول‌ها در هزاران موقعیت همزمان است.
سلول‌ها عملکردهای بیولوژیکی ضروری بدن را- هم در عملکردهای انفرادی مثل تقسیم سلولی هم در عملکرد ایمنی به عنوان گروه سلولی در بافت مثلا موقع انقباض عضلات، با نیروی فیزیکی انجام می‌دهند.
از بین رفتن توانایی سلول در کنترل اندازه نیرویی که وارد می‌کند، می‌تواند منجر به بیماری یا از دست رفتن عملکردهای مهم بدن شود. مثلا در آسم، سلول‌های ماهیچه‌های صاف که سراسر راه‌های هوایی را پوشانده‌اند، بیش از حد طبیعی منقبض می‌شوند و آسم را به وجود می‌آورند. و ضعف غیرطبیعی مقاومت سلولی با از کار افتادن قلب، دیستروفی عضلانی و سردردهای میگرنی نیز مرتبط است.
حالا علم پزشکی با کمک این وسیله جدید می‌تواند روش‌های درمانی جایگزین را برای ترمیم نیروی طبیعی سلول‌ها و همینطور ترمیم عملکرد بافت‌هایی که به خاطر این سلول‌ها بیمار شده‌اند، مورد آزمایش قرار دهند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها