2109
قرص های ضد بارداری مردانه از راه می‌رسد

قرص های ضد بارداری مردانه از راه می‌رسد

1397/01/18 بازدید583
نی نی سایت: بیش از 50 سال است که قرص های ضدبارداری فقط مخصوص خانم‌ها تولید می‌شود اما چند وقتی است محققان مشغول تهیه قرص های ضدبارداری برای آقایان هستند و اخیرا هم به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده‌اند.
این قرص که هر روز به مدت یک ماه توسط 100 مرد مصرف شده، ظاهرا توانسته اسپرم این افراد را طوری تحت تاثیر قرار دهد که تولیدش را مسدود کند.
این دارو که با نام «DMAU» شناخته می‌شود، جدیدترین داروی ضدبارداری مردانه است که در صورت آزمایش موفقیت‌آمیز بر روی 10 هزار مرد، می‌تواند وارد بازار مصرف شود.
پیش از این هم قرص های ضدبارداری مردانه دیگری به مرحله آزمایش رسیده بودند اما با شکست مواجه شدند. مثلا قرص ضدبارداری مردانه قبلی، خیلی سریع از بدن خارج می‌شد و برای تاثیرگذاری، باید دوبار در روز توسط آقایان مصرف می‌شد. اما این قرص جدید در سرکوب تستوسترون و دو هورمون دیگر که برای تولید اسپرم نیاز است، موفق عمل می‌کند. 100 مردی که این قرص را مصرف کرده‌اند نیز، دچار هیچیک از عوارض کمبود تستوسترون نشدند.
البته تعداد اندکی از این گروه، دچار عوارض کوچکی مثل کمی اضافه وزن، کمی کاهش در کلسترول خوب و کاهش میل جنسی شدند اما به گفته محققان، تعداد بسیار بیشتری از خانم‌ها به خاطر مصرف قرص‌های ضدبارداری دچار همین عوارض می‌شوند اما قرص های خوراکی پیشگیری از بارداری همچنان شناخته شده و قابل تحمل هستند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها