2109
حالا وقت زندگی است

حالا وقت زندگی است

1396/01/16 بازدید4009

 نی نی سایت: بهنوش خرم روز/ اگرچه که دو هفته‌ای است سال نو شروع شده، اما احتمالا شما هم مثل ما تا الان یا سفر بودید، یا مشغول دید و بازدید و مهمانی و یا تلافی همه کم‌خوابی‌ها و کم‌خوردن‌ها را در می‌آوردید و رفیق شفیق تخت‌خواب و یخچال شده بودید. حالا سال جدید در زندگی واقعی شروع شده و  ساعت خواب و کار و زندگی باید به حالت اولش برگردد.

راستش خودبه‌خود زندگی به روالی که باید برنخواهد گشت. درست است که همچنان شکوفه و گل و صدای پرنده و هوای خوب برای لذت بردن هست، اما قرار نیست فصل دوباره عوض شود یا صدای توپ در کردن دیگری بشنوید، همین الان و همین لحظه‌هایی که دارند می‌گذرند، بخشی از سال نویی هستند که هزار و یک قول‌وقرار برایش با خودتان گذاشته بودید. اسفند یادتان هست؟ همین دو سه هفته پیش را می‌گویم، روزهای شلوغ و پرجنب‌وجوش و پر از استرس و کارهای مانده و لیست اهدافی که وقت کافی برایشان نداشتید، که آرزو می‌کردید یا زود تمام شود خلاص شوید یا اقلا چهار پنج روز اضافه داشت که به همه کارها برسید، حالا این روزها، همان روزها هستند، حتی قدری بلندتر و زیباتر و دلرباتر شده‌اند. پس، همین روزهای روشن و بلند و خوش‌عطر و هوای خوش را دریابید و سریع، واقعا سریع دست‌به‌کار شوید.

خودتان را با کارهای مانده و ناتمام خسته و دلمرده نکنید. تعادلی ایجاد کنید بین کارهای مانده‌ای که بالاخره باید پرونده‌شان بسته شود با کارهای تازه‌ای که دلتان پر می‌کشد انجام دهید. هم پروژه ناتمامتان را سروسامان بدهید و هم با دوستتان قرار بگذارید زیر درختان تازه سبز شده لب باغچه چای بنوشید. هم لباس‌هایی که قرار بود بعد از عید بالاخره جمع کنید را ترتیبی بدهید و اضافی‌ها را از خانه خارج کنید و هم، گاهی لب پنجره با یک دمنوش خوش‌عطر لم بدهید و کتاب بخوانید.

کلا این روزها می‌توانید به درخت‌ها نگاه کنید. انگار ذوق‌زده‌اند. درخت‌ها تند و تند شکوفه می‌دهند، برگ ‌می‌دهند، تا چشم به هم بزنید سر و کله میوه‌هایی که تابستان خواهند رسید هم روی شاخه‌ها پیدا می شود. این روحیه بهار است، می‌تواند روحیه شما هم باشد. زمان وقتی حال همه خوب است تندتر می‌گذرد، حواستان باشد لحظه‌لحظه‌اش را زندگی کنید. 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16408 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11601 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3744 بازدید