2109
 روز نو، روزگار نو

روز نو، روزگار نو

1396/01/16 بازدید6675

نی‌نی سایت: اغلب ما برای برنامه‌ریزی و شروع کارهای بلندمدت و عملی کردن تصمیمات جدی زندگی‌مان عادت داریم که از شنبه اول هفته یا روز اول ماه و گاهی حتی ماه اول سال شروع کنیم. حالا که در نخستین روزهای کاری بعد از تعطیلات نوروز هستیم و کم کم همه بر سر درس و دانشگاه یا محل کار خود بر می‌گردند این موضوع به چشم می‌خورد. این روزها، بهترین وقت برای تصمیم‌گیری‌هایی است که مدت‌ها به تعویق انداخته‌اید و برنامه‌ریزی جدی برای این تصمیمات. حالا که سال نو آغاز شده است می‌تواند آغازگر کارهایی باشد که مدت‌ها منتظر بهانه‌ای برای انجام آنها بوده‌اید.
پس همین حالا تصمیمات و برنامه‌های امسال‌تان را مشخص کنید و این 4 نکته را نیز که ندا شیخی، دکترای روانشناسی توصیه می‌کند را نیز رعایت کنید تا بتوانید هدف‌هایتان را در سال جدید به خوبی پیش ببرید:

1. از یادداشت کردن غافل نشوید!
بخشی از سردرگمی و کسالت مخصوصا بعد از تعطیلات طولانی مانند عید نوروز، به خاطر آن است که یا افراد هدف خاصی ندارند و یا اهداف خود را فراموش کرده‌اند. دفترچه‌ای تهیه کنید و اهداف خود را برای سال جدید در آن یادداشت کنید. مکتوب کردن اهداف باعث می‌شود که اگر با گذشت زمان دچار فراموشی شدید، یادداشت‌هایتان اهداف‌تان را به شما یادآوری کند.

2. هدف‌های کوتاه‌مدت و اهداف بلندمدت را مشخص کنید
بدیهی است برای رسیدن به هدف باید برنامه‌ریزی کرد. به قول معروف، "با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود." ابتدا در دفترچه اهداف‌تان ، هدف‌ها را به ترتیب اهمیت، اولویت‌بندی کنید. سپس کارهایی که برای رسیدن به هر هدف باید انجام دهید، یادداشت کنید و لیست کارهای مربوط به هر هدف را نیز به ترتیب اولویت، مرتب کنید. آنچه به دست می‌آید مجموعی از هدف‌های کوتاه مدت هستند که در نتیجه به یک هدف بلند مدت ختم خواهند شد.
ممکن است به نظر برسد که این کار زمان‌بر یا بی‌فایده است ولی خواهید دید که  با صرف این زمان اندک برای یادداشت امور، باعث ایجاد برنامه مرتبی در ذهن‌تان می‌شوید که موجب می‌شود برای شروع و انجام هر کار زمان کمتری صرف شود. علاوه بر این، با تهیه یک برنامه مکتوب، از وارد شدن استرس اضافه و سردرگمی خلاص می‌شوید.

3. منتظر «شنبه» نباشید!
برخی افراد ، تا یک هفته بعد از اتمام تعطیلات نوروزی هم در تعطیلات به سر می‌برند. هر چه انجام کارتان را بیشتر به تأخیر بیندازید، کسالت و سردرگمی بیشتر می‌شود و شروع کار سخت‌تر! به همین دلیل است که همه ما دوست داریم شروع کارمان را به تعویق بیندازیم و منتظر آن شنبه معروفی هستیم که گاهی هرگز از راه نمی‌رسد.
سعی کنید حالا که اهداف‌تان را مشخص کرده‌اید برای برداشتن اولین قدم و انجام اولین کار صبر نکنید و از همین حالا دست به کار شوید. سیستم زندگی را به روالی نزدیک کنید که در جهت پیشبرد هدف‌هایتان باشد. برای مثال صبح‌ها کمی زودتر بیدار شوید، زمان‌بندی صرف صبحانه و ناهار و شام را دقیق‌تر کنید و شب‌ها کمی زودتر بخوابید تا زمان‌های اتلاف شده را کاهش دهید. علاوه بر این رعایت این نکات به شما که تازه از تعطیلات طولانی عید می‌خواهید به سر کار برگردید کمک خواهد کرد که صبح اولین روز کاری، برایتان به شکنجه‌ای بی پایان بدل نشود!

4. برای تعطیلات هم برنامه‌ریزی کنید
برنامه‌های تعطیلات برای برخی از افراد خلاصه می‌شود در خوردن و خوابیدن! چه این تعطیلات شامل دو روز آخر هفته باشد، چه 15 روز عید و چه شامل سه ماه تابستان! ما نمی‌گوییم که از تعطیلات خودتان لذت نبرید بلکه توصیه‌مان این است که برای روزهای تعطیل برنامه مناسب و جذابی داشته باشید، هم از تعطیلات لذت بیشتری خواهید برد و هم احساس مفید بودن و عزت نفس خواهید داشت. برای مثال برای روزهای تعطیل در این فصل ورزش در هوای بهاری، مطالعه یک کتاب خوب در طبیعت، دیدن چند فیلم جذاب و پرمحتوا و معاشرت با دوستان پرانرژی و مثبت‌اندیش را در برنامه خود بگنجانید و از احساس خوبی که ایجاد می‌کنند، لذت ببرید.

حتما شنیده‌اید که می‌گویند: "سالی که نکوست، از بهارش پیداست." بهارتان را با افکار مثبت، اهداف عالی، و پرانرژی آغاز کنید تا سالی پربار و سرشار از موفقیت داشته باشید.

ارسال نظر شما

login captcha
سلام به مادران عزیز من بچه اولم دختره دوست داشتم دومیم پسر بشه خیلی تو سایتا گشتم تا بالاخره تصمیم گرفتم برم پیش دکتر طب سنتی خودم که در حال رژیم گرفتنم تا ببینم خدا چی می خواد ولی گفتم لااقل تجربیاتمو بگم اگر کسی دوست داشت انجام بده .اول از همه دکتر برای شوهرم ازمایش اسپرم نوشت که بعد از انجامش متوجه شدیم سرعت حرکت اسپرم کمه و مناسب دختر دار شدن دکتر یکسری دارو داد بعد 3 هفته رفتیم آزمایش و سرعت حرکت اسپرم بالا اومده بود بعد به مدت دو ماه روز 13 بدون نزدیکی داشتن برام سونو نوشت که ببینه تخمدان هام خوب کار میکنن و فولیکول مناسب دارم یا نه بهم گفت برای اقدام به بارداری باید در ماهی اقدام کنی که فولیکول از تخمدان راستت ازاد میشه چون دهانه تخمدان راست کمی بزرگتر از چپه و احتمال پسر دار شدن بیشتره که برای من میشه فروردین بهم گفت تو این مدت لبنیات، گوشت قرمز، اسفناج لوبیا سبز و زرده تخم مرغ نخور هر صبح ناشتا فلفل سیاه نکوبیده بخور و سه روز اول پریودت تخم هویج دم کن بخور بعد روز 13 بیا پیشم تا بهت زمان نزویکی را بگم حالا که من در حال رژیمم تا ببینم خدا چی می خواد گفتم اگر کسی دلش پسر خواست به این نکات توجه کنه

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16518 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4975 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11669 بازدید