2109
با باورهای غلط خداحافظی کنید/ 5 نکته بهداشتی برای جلوگیری از عفونت!

با باورهای غلط خداحافظی کنید/ 5 نکته بهداشتی برای جلوگیری از عفونت!

1395/01/21 بازدید6305

نی‌نی سایت: اگر عفونت ادرار و واژن شما را آزار می­دهد باید یکسری اصول بهداشتی را رعایت کنید. اصولی که خانم دکتر رویا نصیری از آن صحبت می­کند و رعایت کردنش کوچکترین وقت و انرژی از شما نمی گیرد اما در ازایش می­توانید از تمیز و نظیف بودن ناحیه­ تناسلی ­تان لذت ببرید و مدام در حال سوزش و خارش نباشید.


لباس زیر بپوشید

بین زنان یک مدل غلط از پوشش به وجود آمده که بهتر است آن را تصحیح کنیم: بعضی‌ها می­ گویند ما لباس زیر نمی پوشیم تا واژن کمی احساس رهایی داشته باشد. در حالیکه این تصور از ریشه غلط است. لباس زیر باعث می شود آلودگی­ های اطراف وارد واژن نشوند. پوشیدن این لباس از محیط واژن به خوبی محافظت می کند. توصیه­ من به خانم­ ها این است که از همین امروز با این تصور خداحافظی کنند تا عفونت­ ها از محیط اطراف به واژن شما جذب نشود. 

 

نخی و راحت 

لباس زیرهایی که استفاده می کنید بهتر است نخی باشند و راحت. لباس زیرهایی که جنسی جز نخ دارند و بسیار به پا می ­چسبند باعث عرق کردن واژن می ­شوند و به رشد باکتری ها در این محل کمک می کنند. لباس زیرتان را روزانه عوض کنید و آنها را با مایع شستشوی بسیار ضعیف مانند صابون بشویید. بهتر است لباس­ های زیرتان را با دست بشویید یا آنها را جداگانه در ماشین بیندازید چون ممکن است در زمان شستشو با لباس های دیگر، لباس های زیر میکروبهایی را جذب کنند. به خاطر داشته باشید هیچوقت لباس زیر خیس به تن نکنید. خیلی ها در تابستان برای اینکه خنک شوند این کار را انجام می دهند اما نمی دانند این مسئله به ظاهر کوچک چقدر ممکن است برای شان مسئله ساز باشد.
 

لباس زیرهایی که استفاده می کنید بهتر است نخی باشند و راحت

شستشوی واژن

با توجه به سبک زندگی و وارد شدن مایعهای شستشوی رنگارنگ برای واژن به سبد بهداشتی خانمها ممکن است شما هم یکی از این محلول های شستشو را در خانه تان داشته باشید. برای مصرف کردن این محلول بهتر است حتما با پزشک تان مشورت کنید چون بسیاری از خانم ها با دوش گرفتن روزانه و شستشوی واژن با آب محیط دستگاه تناسلی خود را پاکیزه می کنند و نیازی به استفاده از محلول های شست و شو ندارند. در بعضی موارد که این شستشو ضروری است بهتر است حتما با نظر پزشک یک ژل ملایم خریداری و استفاده کنید.


دستمال کاغذی مرغوب

ممکن است تا الان به اینکه چه مارکی از دستمال کاغذی با چه کیفیتی در دستشویی تان باشد دقت نکرده باشید، اما از این به بعد برای رعایت بهداشت باید به این نکته توجه ویژه کنید. دستمال های شما بهتر است نرم باشند و کمی ضخیم. بعضی­ خانم­ها فکر می کنند اگر دستمال را محکم روی واژن بکشند محیط تمیزتر و خشک تر میشود در حالیکه این کار ممکن است باعث ایجاد حساسیت و ساییدگی در ناحیه تناسلی شود و برایتان مشکل ایجاد کند. 

 


شلوارهای راحت

پوشش اجتماعی خانم‌ها در محیط کار و مهمانی ها معمولا شلوار است و تنها زمانی که ممکن است خانمی میل به پوشیدن دامن داشته باشد، در خانه است که البته مدتهاست شلوارهای اغلب تنگ جای دامن های گشاد را حتی در خانه هم گرفته اند. اما توصیه ما این است برای اینکه بهداشت تان رعایت شود، زمانی که در خانه هستید از دامن استفاده کنید. البته شلوار هم به شرطی که فاق کوتاه نداشته باشد و چسبان نباشد حتی برای طول روز هم انتخاب مناسبی است. شلوارهای خیلی تنگ به مرور زمان باعث ایجاد عفونت می‌­شوند.

 

 

ارسال نظر شما

login captcha
خیلی خوب وآموزنده بود

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16522 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
5093 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11675 بازدید