2109
داروهای کورتونی را خودسرانه مصرف نکنید

داروهای کورتونی را خودسرانه مصرف نکنید

1395/01/10 بازدید595

نی نی سایت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: دکتر محمدرضا چیت‌ساز دارو سازگفت: انواعی مختلف از کورتون‌ها وجود دارند که معمولا جهت بهبود التهاب تجویز می‌شوند و به علت عملکرد سریعی که دارند مورد توجه بیماران قرار گرفته‌اند.
وی در ادامه گفت: این داروها با وجود اینکه التهابات بدن را برطرف می‌‌نمایند اما خود نیز ممکن است در مواردی منجر به بروز سوزش و التهاب‌ پس از مصرف شوند.
این پزشک داروساز به سایر عوارض ناشی از مصرف کورتون اشاره کرد و بیان داشت: مصرف این قبیل داروها در کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن نیز اثر قابل توجهی دارد و موجب کاهش مقابله‌ی بدن با عوامل بیماری زای خارجی خواهد شد.
چیت ساز با اذعان به اینکه تجویز کورتون‌های  خوراکی و یا تزریقی در افراد مسن‌ بیش از جوانان پوکی استخوان می‌آورد افزود: این دارو علی رغم اثر بخشی سریعی که دارد کلسیم جذب شده موجود در استخوان‌ها را از بین می‌برد و سبب کاهش مقاومت استخوان‌ها در برابر هر گونه برخورد فیزیکی خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: مصرف این داروها در کودکان نیز منجر به کاهش رشد آنها خواهد شد همچنین توصیه می‌شود این دارو حتما بر اساس نظر پزشک مصرف و قطع شود به علاوه میزان دوز مصرفی کورتون‌ها نیز نباید خود سرانه انجام پذیرد.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها