2109
ایرانی‌ها سالم‌تر از امریکایی‌ها زندگی می‌کنند

ایرانی‌ها سالم‌تر از امریکایی‌ها زندگی می‌کنند

1394/06/07 بازدید2852

نی‌نی سایت: ایرانی‌ها بر اساس شاخص عمر طولانی و در عین حال سالم، جزو ۵ کشور اول جهان هستند. شاخص عمر طولانی سالم، نشان دهنده طول عمر زیادی است که فرد، سال‌های همراه با سلامتی بیشتری را طی می‌کند.

 

 

 

در طی ۱۰۰ سال گذشته انسان توانسته است بر بیماری‌های کشنده بسیاری غلبه کند و طول عمر خود را افزایش دهد. شاخص امید به زندگی در امریکا در ۸سال 1900، 47 سال بود. هشتاد سال بعد این شاخص برای زنان 77 و برای مردان به 70 سال رسید. اما از زمانی که رشد این شاخص کند شد، پسرانی که در سال 2013 در امریکا به دنیا آمدند فقط ۶ سال بیشتر از همسالان خود در 1990 زندگی می‌کنند.

به گزارش مجله اکونومیست، محققان موسسه معیارهای سلامت و سنجش در دانشگاه واشنگتن شاخص جدیدی را برای ارزیابی سلامت افراد و جوامع ارائه کرده اند که بر اساس آن تعداد سال‌هایی که فرد بدون بیماری و معلولیت زندگی می‌کند، سنجیده می‌شود.

امید به زندگی مردان امریکایی که در 1990 به دنیا آمده اند ۷۲ سال است ولی ۹ سال از این زندکی همراه با بیماری بوده است. در سال 2013 که امید به زندگی در این کشور به 76 سال افزایش یافت، افراد به طور متوسط 10.5 سال را با بیماری به سر بردند. به عبارت دیگر مردان امریکایی دربین سال‌های 1990 تا 2013  سه سال بیستر عمر کردند ولی در عوض 4 سال و نیم بیشتر با بیماری سپری کردند. این در حالی است که انتظار می رود چینی‌ها و ایرانی ‌هایی که امروز به دنیا می‌آیند عمر طولانی و در عین حال سالم‌تری نسبت به همتایان امریکایی خود داشته باشند.

امریکا پول زیادی برای عمر طولانی شهروندان خود صرف می‌کند؛ چیزی حدود یک چهارم هزینه‌های مراقبت‌های پزشکی صرف طول عمر سالمندانی می‌شود که ۶ ماه پیایان عمر خود را تنها سپری می‌کنند.

در جدولی که اکونومیست ارائه کرده است پیش از ایران کشور‌های ژاپن، بریتانیا، آلمان و چین قرار دارد و پس از ایران کشور های امریکا، استونی، مکزیک، برزیل و روسیه قرار داد. نکته دیگر اینکه میانگین جهانی رتبه ۱۱ را در این جدول دارد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16467 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11628 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4337 بازدید