2109
10 تا 15 درصد زوج‌های جوان دچار ناباروری هستند

10 تا 15 درصد زوج‌های جوان دچار ناباروری هستند

1394/04/18 بازدید313

 دکتر عباس افلاطونیان عضو شورای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و رئیس پژوهشکده علوم تولید مثل یزد (اولین مرکز IVF ایران) گفت: متاسفانه باتوجه به سابقه 25 ساله ایران در عرصه تولید مثل هنوز آمار و اطلاعات دقیقی از نتایج فعالیت های مراکز موجود که در حال حاضر 70 مرکز می باشد، وجود ندارد.

 

وی افزود: به طور کلی بین 10 تا 15 درصد در زوج های جوان ناباروری وجود دارد که این رقم در یزد 8/5 درصد است و در شهرهای دیگر آمارهای متفاوتی در دست است که  0.1 این درصد این زوج ها نیاز به تکنیک های باروری کمک شده پیدا می کنند و بقیه با روشهای معمولی دارویی و جراحی درمان می شوند.

 

دکتر افلاطونیان IVF را یکی از انوع تکنیک های باروری کمک شده خواند و اظهار کرد: در IVF لقاح خارج از بدن صورت می گیرد و کسانی که تحت این روش قرار می گیرند برای حفظ آن لزوماً نیاز به استراحت مطلق ندارند.

 

وی یادآور شد: از آنجایی که در هر بار روش درمانی، موفقیت بین 20 تا 30 درصد است در صورت پیگیری و تکرار احتمال درمان ناباروری بالا می رود و این ادامه و تکرار نیاز به شرایط روحی، جسمی و مالی مناسب دارد.

 

رئیس پژوهشکده علوم تولید مثل یزد با بیان اینکه روش های درمان باروری در ایران همگام با تمام دنیا انجام می شود تصریح کرد : در ایران از لحاظ ثبت اطلاعاتی ضعف به شدت احساس می شود ولی استفاده از روش ها به خوبی انجام می شود و اولین بچه ای که در سال 68 با روش IVF به دنیا آمده اکنون خود وی با 24 سال سن باردار است.

 

وی در پایان ا خاطرنشان کرد: در استفاده از این روش های نمیتوان زمان قطعی برای درمان را پیش بینی کرد ولی در صورت تکرار احتمال درمان بالاتر می رود.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها