2109
زوج‌هایی که رابطه جنسی ‌شان سرد شده بخوانند/ قرار و مدار مشخص بگذارید

زوج‌هایی که رابطه جنسی ‌شان سرد شده بخوانند/ قرار و مدار مشخص بگذارید

1394/11/28 بازدید11672

نی‌نی سایت: بعضی خانم‌ها شکایت می‌کنند که با شوهرم مثل خواهر و برادر شده‌ایم؛ شش ماه یک بار هم رابطه جنسی نداریم و زندگی زناشویی‌مان یخ بسته است.
دکتر علی شیخ الاسلامی، پزشک عمومی و دکترای تخصصی روانشناسی، که سال‌هاست در زمینه روابط زناشویی خدمات مشاوره‌ای می‌دهد به دغدغه‌های زوج‌ها در این خصوص پاسخ می‌دهد.


 

رابطه زناشویی از دست رفته

عده‌ای از کاربران نی‌نی‌سایت شکایت کرده‌اند که سال‌هاست رابطه‌شان با شوهرشان دوستانه شده و دیگر ارتباط زناشویی چندانی بین آنها وجود ندارد. حتی گاهی رابطه جنسی‌شان به فواصل چند ماه یک بار اتفاق می‌افتد و این برای خانم‌ها بسیار آزاردهنده است. این زنان احساس تحقیر و سرخوردگی می‌کنند چون هرشب به امیدی به رختخواب می‌روند و ناامید می‌شوند. آیا مشکل از سرد مزاجی مرد است؟ 
مشکل اصلی کیفیت رابطه است. رابطه جنسی مانند هر رابطه‌ی دیگری باید دارای قواعد و ارزش‌های خاص خودش باشد. زن و شوهرها اگر از ابتدا برای رابطه‌ی جنسی‌شان روز و ساعت معینی را در نظر بگیرند، قطعا به این مشکلات برخورد نمی­کنند. زن و شوهر باید با هم در این مورد صحبت کنند و با توجه به بازه­ی زمانی که رابطه‌ی جنسی­شان و میلی که دارند یک یا دو روز در هفته را به این کار اختصاص بدهند.
 

رابطه جنسی مانند هر رابطه‌ی دیگری باید دارای قواعد و ارزش‌های خاص خودش باشد

 

برای رابطه زناشویی قرار بگذارید

اگر زن و شوهر از قبل بدانند قرار است در چه روزی برنامه رابطه‌ی جنسی داشته باشند خودشان را آماده می‌کنند. مسائلی مانند رعایت نکات بهداشتی، استراحت کافی، تغذیه مناسب و آماده شدن برای رابطه­ جنسی باعث می­شود فرد با آرامش بیشتری منتظر برقراری رابطه باشد و به کیفیت رابطه­اش فکر کند. 
درست مثل مهمانی رفتن. وقتی شما از قبل می­دانید قرار است در یک شب خاص به مهمانی بروید خودتان را آماده می­کنید و با میل برای رفتن به مکان مورد نظر آماده می­شوید. اما اگر یکباره از شما برای حضور در جایی دعوت شوید، هر قدر هم که آنجا را دوست داشته باشید، اما آمادگی لازم را برای حضور ندارید. رابطه­ جنسی هم دقیقا باید به همین شکل باشد، برنامه ­ریزی شده و دقیق.
یکی از دلایلی که باعث می‌­شود تعداد برقراری رابطه جنسی رفته رفته پس از شروع زندگی مشترک کم شود همین قرارداد نداشتن است. زن و شوهر باید قبل از برقراری رابطه با هم صحبت کنند. اینطور نباشد که فقط یک نفر خودش را موظف به شروع رابطه بداند.
این مسئله باعث می­شود فرد دلزده شود و اگر چند بار این تقاضا از سوی همسرش با جواب رد مواجه شود، رفته رفته میلش را برای برقراری رابطه از دست می­دهد. در حالیکه اگر در اینباره صحبت شود و فرد بداند این رابطه دو نفره است و هر کدام به شکل دل بخواه می­توانند شروع کننده باشند دیگر مشکل دلزدگی پیش نمی­آید.

 

وقتی رابطه جنسی ندارید ...


گاهی ممکن است در موعدی که تعیین کرده‌اید، نتوانید رابطه زناشویی داشته باشید. بهترین کار این است که همان شب با یادآوری به همسرمان بگوییم در جریان هستیم که باید امشب رابطه داشته باشیم اما حالا که این اتفاق به دلیل حضور مهمان، بیماری و... رخ نداده است آن­ را به فردا شب موکول میکنیم. شاید در نگاه اول این مسئله کمی عجیب به نظر برسد، اما کافیست زوج­ها آن را امتحان کنند و اثر معجزه آسایش را ببینند. 

 

چند بار در هفته باید رابطه جنسی داشته باشیم؟

این موضوع هیچ قاعده­ خاصی ندارد. تعداد رابطه کاملا بستگی به تمایل جنسی هر دو طرف دارد. خیلی­ ها هفته ­ای دوبار رابطه دارند و از این مسئله راضی هستند، بعضی­ های دیگر ماهی یکبار رابطه دارند و در زندگی­شان هم هیچ مشکلی بوجود نمی ­آید. یکی از توصیه ­هایی که من همیشه به مراجعه کنندگانم دارم این است که قبل از ازدواج حتما تمایلات جنسی­شان را با هم چک کنند تا مشکلی پیش نیاید.

ارسال نظر شما

login captcha

من شوهرم یه مدته سرد شده. من یه بچه هشت ماهه دارم .بچه اولم کلاس اول. به نظرتون چه دلیلی میتونه داشته باشه؟

پربازدیدترین ها