2750
مهم ترین نکاتی که باید در میکاپ رعایت کنید

مهم ترین نکاتی که باید در میکاپ رعایت کنید

3 هفته پیش بازدید415

میکاپ نوعی هنر است که زیبایی شما را چند برابر می‌کند البته به شرط این‌‌که اصول و نکاتی که در این مسیر وجود دارد را بشناسید و آن‌ها را رعایت کنید. عدم توجه به این نکات باعث خرابی آرایش و ایجاد ظاهری نامطلوب روی پوست مانند ماسیدگی کرم‌پودر می‌شود.

به همین دلیل نیز افراد زیادی به‌دنبال آشنایی با این نکات هستند تا آرایش برای مدت طولانی‌تری سالم و زیبا روی صورت آن‌ها بدون تغییر باقی بماند. ما در این متن شما را با این نکات آشنا می‌کنیم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم برای داشتن میکاپی حرفه ای

به‌طور کلی باید گفت مواردی مانند پاک‌سازی صورت و استفاده از محصولاتی مانند فیکساتور آرایش باعث ماندگاری هرچه بیشتر میکاپ شما می‌شوند. ضمن این‌‌که باید با روش‌های استفاده اصولی از لوازمی مانند براش و قلم‌های آرایشی آشنا شوید.

آرایش یکی از مهم‌ترین کارهایی است که خانم‌ها در سنین مختلف به آن اهمیت می‌دهند چراکه باعث دیده شدن زیبایی آن‌ها می‌شود. اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که می‌خواهید برای جشن تولد یا عروسی آرایش کنید بهتر است محصولاتی مانند پرایمر صورت را بشناسید و با رعایت نکات مهم درخصوص نحوه استفاده از آن‌ها، میکاپی حرفه‌ای داشته باشید.

پاکسازی صورت پیش از آرایش

یکی از مهم‌ترین اقدامات قبل از این‌‌که شروع به میکاپ کنید شستن صورت با استفاده از شوینده مناسب پوست است. با این کار پوست شما از تمام آلودگی‌ها پاک خواهد شد و سایر محصولات به‌خوبی روی آن می‌نشینند. به همین دلیل نیز نتیجه نهایی کاملا مطلوب خواهد بود.

افرادی که جوش سر سیاه دارند بهتر است قبل ‌از شروع میکاپ حرفه‌ای از لایه‌بردار یا ماسک‌های مناسب استفاده کنند تا این جوش‌ها باعث کدری پوست نشوند. با طی کردن این فرآیند و شستن صورت، پوست آمادگی لازم برای استفاده از سایر مواد آرایشی را خواهد داشت.

داشتن میکاپ حرفه ای با کمک براش و قلم موهای آرایشی

برای داشتن میکاپی حرفه‌ای باید از محصولات مختلفی مانند کرم‌پودر، کانسیلر، سایه و رژگونه استفاده کنید. در این زمان داشتن ابزار مناسب که بتوان با کمک آن‌ها مواد آرایشی را روی صورت فید کرد مهم است.

برای این منظور براش‌ها و قلم‌های آرایشی مختلفی ساخته شده است. اگر می‌خواهید میکاپی حرفه‌ای داشته باشید باید این براش‌ها و نحوه کار با آن‌ها را بشناسید. تنها در این صورت است که مواد آرایشی به‌خوبی روی پوست شما می‌نشینند.

آبرسانی پوست قبل از شروع آرایش

پاک‌سازی صورت با استفاده از شوینده مناسب باعث می‌شود حجم زیادی از چربی و آب‌ موجود در پوست از بین برود. به همین دلیل نیز قبل ‌از شروع میکاپ باید از محصولاتی مانند آب‌رسان و مرطوب‌کننده‌های سبک استفاده کنید.

کرم‌های مرطوب‌کننده و آب‌رسان در مدل‌های مختلف برای پوست‌های چرب و خشک تولید می‌شوند. اگر می‌خواهید این محصول کارایی لازم را روی پوست شما داشته باشد حتما مدل مناسب خود را انتخاب کنید.

استفاده از پرایمر برای داشتن میکاپی حرفه ای

پرایمر در مدل‌های مختلف با کاربردهای گوناگون تولید می‌شود، اما به‌طور کلی این محصول برای پوشاندن منافذ مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر زمانی که پوست تمیز است روی آن پرایمر بزنید، کرم‌پودر و دیگر محصولات به عمق منافذ وارد نمی‌شوند و از این ‌رو پوست کاملا صاف و یک‌دست دیده خواهد شد.

پرایمر را می‌توانید با استفاده از براش‌های مناسب روی پوست پخش کنید اما بهتر است این کار را با دست انجام دهید. زمانی که پرایمر تحت تاثیر حرارت انگشت‌ها پخش شود آثار بهتری از خود نشان می‌دهد.

از کانسیلر به درستی استفاده کنید

یکی از کاربردهای اساسی کانسیلر، کاهش تیرگی و پف ناحیه دور چشم است. این محصول را می‌توانید با استفاده از براش یا پد بلندر، به‌خوبی زیر چشم فید کنید تا پوستی کاملا یک‌دست و جوان داشته باشید.

کانسیلرها در مدل‌های متنوعی وجود دارند که برای اصلاح رنگ صورت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصول به شما کمک می‌کند تا تیرگی‌ها یا قرمزی بخش‌های مختلف پوست را کاور کنید و زیبایی میکاپ خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

مژه‌ خود را فر کنید

فر مژه یکی از کاربردی‌ترین لوازم آرایشی به‌شمار می‌آید که به شما در داشتن چشمانی گیرا و جذاب کمک می‌کند. استفاده از این ابزار به‌خصوص به افرادی که دارای مژه‌هایی‌ سفت و سخت هستند، توصیه می‌شود.

اگر می‌خواهید مژه‌های شما در کوتاه‌ترین زمان حالت خوبی بگیرند بهتر است با استفاده از سشوار این ابزار را گرم کنید. البته این حرارت باید کاملا متعادل باشد تا به فرمژه، آسیبی وارد نکند.

از فیکساتور آرایش استفاده کنید

ماندگاری آرایش اهمیت بسیار زیادی برای ما دارد. قطعا وقتی زمان زیادی را به میکاپ کردن اختصاص می‌دهیم می‌خواهیم برای مدت طولانی در جشن یا میهمانی چهره ما مانند ساعت اول جذاب و شاداب بماند. برای این منظور استفاده از فیکساتور آرایش گزینه خوبی به‌شمار می‌آید.

فیکساتور به تثبیت آرایش کمک می‌کند و آخرین مرحله میکاپ به‌شمار می‌آید. زمانی که تمام محصولات آرایشی مانند کرم‌پودر، کانسیلر و رژگونه را روی پوست خود زدید، باید با استفاده از این تثبیت‌کننده میزان ماندگاری آن‌ها را افزایش دهید.

جمع‌بندی

چگونه می‌توان یک میکاپ حرفه‌ای داشت؟ مهم‌ترین کاری که برای داشتن آرایش حرفه‌ای باید انجام دهید شناخت مراحل میکاپ است که از این مرحله‌ها می‌توانیم به شستن پوست، استفاده از آب‌رسان، پرایمر و کانسیلر اشاره کنیم.

ضمن این‌‌که باید براش‌ها و قلم‌های آرایشی را بشناسید تا با استفاده درست از آن‌ها، میکاپ بی‌نقصی داشته باشید. با استفاده از فیکساتور آرایشی نیز می‌توانید ماندگاری میکاپ را تا حد زیادی افزایش دهید.

سوالات متداول

رعایت چه نکاتی در میکاپ ضروری است؟

داشتن آرایشی حرفه‌ای نیاز به رعایت نکات مهمی دارد که از آن‌ها باید به پاک‌سازی صورت، آب‌رسانی پوست، استفاده از کانسیلر در جای مناسب، شناسایی براش‌ها، استفاده از پرایمر و فیکساتور آرایش برای تثبیت آن اشاره کنیم.

چگونه می‌توانیم ماندگاری میکاپ را افزایش دهیم؟

با استفاده از پرایمر علاوه ‌بر این‌که منافذ بسته می‌شوند ماندگاری آرایش نیز تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. البته محصول دیگری نیز وجود دارد که به‌صورت اختصاصی برای این منظور تولید شده و آن‌ هم فیکساتور آرایش است.

آیا آبرسانی پوست پیش ‌از میکاپ ضروری است؟

اگر پوست خشکی دارید برای جلوگیری از پوسته‌پوسته ‌شدن آن باید از آب‌رسان یا مرطوب‌کننده‌ای مناسب استفاده کنید. البته افراد دارای پوست چرب نیز پیش‌ از میکاپ می‌توانند آب‌رسان بزنند تا آرایش تمیزتری داشته باشند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

بدون رییس جمهور چه خواهد شد؟

نوشته

1 روز پیش
|
8802 بازدید

چه آبمیوه‌هایی برای نوزادان بهتره؟

نوشته

1 هفته پیش
|
8630 بازدید

نی نی کست

نوشته

3 روز پیش
|
5386 بازدید