2109
راه های نگهداری از بامبو در خانه

راه های نگهداری از بامبو در خانه

1402/11/13 بازدید358

نگهداری از گل و گیاه در آپارتمان

وجود گل توی خونه باعث حس نشاط بیشتری میشه. برای همینه که بازار گل و گیاه روز به روز پرتنوع‌تر و بزرگ‌تر می‌شه. بامبو هم یکی از گیاهان لوکس و خاصه که در خانه و محل کار می‌تونین ازش استفاده کنین. البته نگهداری از بامبو فوت و فنای خودشو داره که باید قبل از این که این گیاه زیبا رو مهمون خونه‌تون کنین، در موردش اطلاعات بگیرین. اگه بامبوهای زیبا و شیکتون رو می‌خواین مدت زمان بیشتری نگه دارین و رشد بهتری داشته باشن، با ما همراه باشین تا روش‌های مراقبت از بامبو در خانه رو براتون شرح بدیم.

راه های نگهداری از بامبو در خانه

دلیل پرطرفدار بودن بامبو

بامبو یه گیاهیه که در شرایط خاصی پرورش داده می‌شه و باید آب و هوا براش مساعد باشه. این گیاه آپارتمانی گران قیمت رو که می‌خرین باید حتماً روش‌های نگهداری از بامبو رو هم بدونین تا مدت زیادی بتونین فضای خونه تونو باهاش زیبا کنین. بامبو جزو گلای پرطرفداریه که هر کسی دوستش داره. یه سری عقاید در مورد این گیاه وجود داره که باعث شده افراد بیشتری ازش استفاده کنن.

از نظر فنگشویی، بامبو جزو گیاهانی محسوب می‌شه که انرژی بالایی رو در محیط به جریان میندازه و باعث می‌شه خوش شانسی و برکت بیشتری توی اون محیط وارد بشه. به همین علته که خیلیا بامبو رو به عنوان گل شانس می‌شناسن و جزو گیاهان آپارتمانیه که براتون شانس میارن! حتی تعداد بامبویی که استفاده می‌شه هم مهمه! مثلاً اعتقاد بر اینه که 3 شاخه بامبو باعث افزایش ثروت می‌شه یا 9 شاخه فراوانی رو به همراه داره!

زیبایی ظاهری و خاص این گیاه هم از مزایای دیگه‌ش هست که باعث می‌شه افرادی هم که به شانس اعتقاد ندارن، این گیاه رو بپسندن. این گیاه جزو گیاهان لوکس محسوب می‌شه و در محل کار، دفاتر کاری، شرکت‌ها و توی خونه می‌شه ازش استفاده کرد.

روش‌های نگهداری از بامبو در خانه

بامبو رو معمولاً توی آب می‌ذارن و از گلدونای بلند برای نگهداریش استفاده می‌شه. یکی دیگه از روش‌های نگهداری از بامبو، کاشتن اون توی خاکه. هر چند روش اول پرطرفدارتره؛ اما بامبوهای کوتاه قد در خاک بهتر رشد می‌کنن و نیازی به استفاده از کودهای مختلف برای رشد اونا نیست. نگهداری از بامبو توی خونه یه سری نکات مهم داره که در ادامه بهشون می‌پردازیم.

آبیاری در روش‌های نگهداری از بامبو در خانه

اگر بامبو رو توی آب نگه می‌دارین، بهترین روش نگهداری از بامبو اینه که ماهی یه بار آب گلدونش رو کامل خالی کنین و آب جدید توش بریزین. میزان آب هم باید به اندازه ای باشه که کامل ریشه‌ها رو پوشش بده. آبی که برای بامبو استفاده می‌شه نباید فلوراید و کلر داشته باشه. بهتره قبل از استفاده آب رو بجوشونین و بعد به گلدان اضافه کنین.

وقتی نگهداری از بامبو توی محیط خاک هست، باید هفته‌ای سه تا چهار بار بهش آب جوشیده و سرد شده بدین. در اصل خاک گلدان باید همیشه مرطوب باشه؛ چون بامبو در اقلیم گرم و بسیار مرطوب رشد می‌کنه.

استفاده از کود برای نگهداری بامبو

بامبویی که توی آب قرار داده شده، باید ماهی یه بار بهش کود مایع بدین. کودهایی مثل سه بیست که یه کود دارای چند ماده مغذیه، انتخاب مناسبی برای بامبو هست. مراقبت از بامبو در خانه و درون گلدان هم نیاز به کود داره. می‌تونین کودهای تقویت کننده رو از گلفروشی‌ها بگیرین و به بامبو بدین. یه نکته رو موقع کوددهی نباید فراموش کنین، کود زیاد باعث می‌شه تا بامبو زرد بشه. پس بهتره مقدار مصرف رو به اندازه در نظر بگیرین.

نگهداری از گل و گیاه در آپارتمان

مراقبت از بامبو در خانه و تمیز کردن گل و گلدان

هر گلی که توی خونه‌تون دارین باید مواظب باشین که گرد و خاک روی برگاش نشینه. برگ اگر تمیز نباشه کار فتوسنتز رو به خوبی انجام نمی‌ده. برای نگهداری از بامبو هم بهتره برگای بامبو و شاخه‌ش رو با توجه به آلودگی محیط هر چند وقت یه بار با یه پارچه مرطوب تمیز کنین. غبارپاشی هم می‌تونه در این زمینه مؤثر واقع بشه و برگا رو تمیز نگه داره. گلدان رو هم باید هر وقت که می‌خواین آبش رو عوض کنین، کاملا تمیز کنین. اگر روی سطح گلدان قارچ رشد کنه، وارد آب می‌شه و گیاه رو خراب می‌کنه. می‌تونین برای تمیز موندن گلدان، به آب و سطح گلدان مایع قارچ کش بزنین. می‌تونین گل رو برای چند ساعت توی یه ظرف دیگه بذارین تا گلدان بعد از تمیز کردن کامل خشک بشه و مجدد ازش استفاده کنین.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها