2109
درمان سوء‌هاضمه با زردچوبه

درمان سوء‌هاضمه با زردچوبه

1402/11/12 بازدید221

درمان سوهاضمه

ما بر اساس شرایط سلامتی و بدنمون ممکنه بیماری‌هایی رو توی زندگی تجربه کنیم. بعضی از این بیماری‌ها مثل سوء‌هاضمه شاید در ابتدا چندان حاد به نظر نرسن؛ اما در طولانی مدت واقعا آزار دهنده هستن. برای همین درمان سوء‌هاضمه باید سریع انجام بشه. از طرفی بعد از مدتی ممکنه بیماری‌های دیگه‌ای رو هم به دنبال داشته باشه که این مسئله حتی ممکنه به بیماری‌های صعب‌العلاج هم تبدیل بشه. برای افرادی که دوست دارن درمان مشکلاتشون رو به مواد طبیعی و سالم بسپارن، تاثیر زردچوبه بر سوء‌هاضمه می‌تونه مفید واقع بشه.

علام سوهاضمه

سوء‌هاضمه چیه و چطور درمان می‌شه؟

تا به حال براتون پیش اومده که در بخش بالایی شکم تون احساس سنگینی کنین یا با احساس سیری زیاد بعد از غذا مواجه بشین؟ در اصل سوء‌هاضمه مجموعی از علائم مختلف رو در بخش بالایی دستگاه گوارش شامل می‌شه. ممکنه علائمی مثل نفخ، احساس سیری زیاد، سوزش سر دل، درد معده و... رو تجربه کنین. معمولا برای درمان سوء‌هاضمه از داروهایی مثل امپرازول استفاده می‌شه. با این حال استفاده از ادویه‌هایی مثل زردچوبه هم می‌تونه موثرتر و در عین حال بدون عارضه باشه. تاثیر زردچوبه بر سوء‌هاضمه سریعه و همین هم باعث می‌شه تا در طب سنتی خیلی به این ادویه برای درمان مشکلات معده اهمیت داده بشه.

تاثیر زردچوبه بر سوء‌هاضمه چطوریه؟

ماده موثره‌ای که توی زردچوبه وجود داره و باعث می‌شه تا تاثیر مثبتی روی درمان سوء‌هاضمه داشته باشه، ماده‌ای به نام کورکومینه. این ماده فعال باعث می‌شه تا مواد غذایی درون معده راحت تر هضم بشه. کورکومین می‌تونه به اندازه امپرازول که یه داروی شناخته شده برای سوء‌هاضمه است، برای مشکلات گوارشی موثر واقع بشه. این ماده جزو داروهاییه که خاصیت ضد التهابی داره. بدین صورت می‌تونه حتی برای زمانی که فرد ورم معده رو تجربه می‌کنه و سوء‌هاضمه ش هم به این دلیل اتفاق افتاده، موثر باشه.

مزایای استفاده از زردچوبه برای رفع سوء‌هاضمه

سالهای زیادیه که امپرازول جزو مهم ترین داروهاییه که برای سوء‌هاضمه ازش استفاده می‌شه. افراد زیادی که برای مشکلات گوارشی به پزشک مراجعه می‌کنن، این دارو رو ممکنه برای مدتی طولانی استفاده کنن. مسئله‌ای که وجود داره اینه که داروهای شیمیایی همیشه عوارض بیشتری از داروهای طبیعی داشتن. برای همینه که اخیرا گرایش به طب سنتی هم بیشتر شده. زردچوبه یه داروی در دسترس هست که توی هر خونه‌ای پیدا می‌شه. تازه می‌تونین اونو به غذاتون اضافه کنین و طعمش رو هم بهتر کنین. اینطوری از خواصش برای درمان سوء‌هاضمه هم بهره‌مند می‌شین.

وقتی مشکلاتی مانند درد معده یا سوزش سر دل و احساس سنگینی دارین، خوردن زردچوبه باعث می‌شه تا در عرض چند دقیقه بعد، این عوارض کمتر و کمتر بشه. درد معده رو در اکثر موارد تسکین می‌ده. سوء‌هاضمه می‌تونه بیماری‌های دیگه‌ای مثل یبوست، اسهال، زخم معده و... رو به همراه داشته باشه. وقتی درمان این مشکل با زردچوبه انجام بشه، بیماری‌های دیگه رو هم ایجاد نمی‌کنه.

چه افرادی نباید از زردچوبه استفاده کنن؟

البته داروها و ادویه‌ها هم اگر در بیش از حد استفاده بشن، عوارض خودشون رو دارن. پس نباید بی محابا ازشون برای درمان سوء‌هاضمه استفاده کنین. به خصوص افرادی که به برخی مواد حساسیت نشون می‌دن باید قبل از استفاده اطمینان پیدا کنن که نسبت به زردچوبه حساسیت ندارن. از طرفی زردچوبه رو نباید بیش از اندازه مصرف کنین. معمولا در حد ادویه در غذا مناسبه. اگر هم می‌خواین این ماده رو جداگانه مصرف کنین، می‌تونین در حد 5 گرم ازش رو در هر بار استفاده بخورین.

درمان سوهاضمه با زردچوبه

روش استفاده از زردچوبه برای درمان سوء‌هاضمه

حال که فواید زردچوبه برای معده رو می‌دونین، مسئله دیگه‌ای که ممکنه ذهنتون رو مشغول کنه، استفاده از زردچوبه برای درمان سوء‌هاضمه است. اگر مشکل گوراشی دارین می‌تونین زردچوبه رو داخل غذا یا حتی در چای و دمنوش‌هاتون استفاده کنین. مثلا حدود یه ساعت بعد از غذا، یه دمنوش با زردچوبه درست کنین و نوش جان کنین. روش‌های دیگه‌ای هم برای خوردن زردچوبه وجود داره. مثلا می‌تونین از کپسول‌های خوراکی که توی عطاری‌ها موجوده استفاده کنین. این کپسول‌ها از موادی درست شدن که برای بدن ضرر ندارن. این پوسته رو می‌تونین پر از زردچوبه کنین و بعد از غذا یک یا دو کپسولش رو بخورین. البته پزشکان و دانشمندان داروساز دارن تحقیقاتشون رو در مورد این ماده موثر بر سوء‌هاضمه کامل می‌کنن تا بتونن ازش برای تولید داروهای موثر بر این مشکل استفاده کنن.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
11592 بازدید

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
11660 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
10118 بازدید