2109
دردها و انقباضات بعد از زایمان

دردها و انقباضات بعد از زایمان

1402/03/20 بازدید2817

دردها و انقباضات بعد از زایمان

اگر بعد از زایمان دچار انقباضات شدید وحشت نکنید! بدن شما می‌داند که چه کاری انجام می‌دهد و این انقباضات هیچ شباهتی به انقباضاتی که در طول زایمان تجربه کرده‌اید نیست. بر خلاف انقباضات زایمان این انقباضات به رحم شما کمک می‌کند تا به اندازه اصلی خود کوچک شود و از خونریزی بیش از حد پس از زایمان جلوگیری می‌کند. در حالی که بسیاری از والدین باردار در مورد دردهای بعد از زایمان چیزی نشنیده‌اند اما اکثر کلاس‌های زایمان در مورد آن بحث می‌کنند. دردهای بعد از زایمان به انقباضاتی گفته می‌شود که بعد از زایمان اتفاق می‌افتد. رحم شما در 9 ماه گذشته تقریباً 25 برابر اندازه اصلی خود رشد کرده است. انقباضاتی که بعد از تولد احساس می‌کنید به کوچک شدن آن کمک می‌کنند اگرچه به کوچکی اولیه نخواهد شد.

 

درد بعد از زایمان در بارداری دوم

در حالی که دردهای بعد از آن دلیلی برای نگرانی نیستند اما می‌توانند باعث ناراحتی شوند. دردهای پس از آن در افراد مختلف می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. اگر این اولین نوزاد شما نیست درد شما ممکن است بدتر از آنچه در بارداری‌های قبلی تجربه کرده‌اید باشد. برای کاهش درد می‌توانید از اقدامات راحتی مانند کیسه‌های آب گرم، ماساژ از طریق شکم و برخی داروها (با تایید پزشک) استفاده کنید. داروهای بدون نسخه برای اکثر زنان به خوبی جواب می‌دهند. همچنین ممکن است هنگام شیردهی بیشتر متوجه آن‌ها شوید. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که رحم شما به اکسی توسینی که هنگام شیردهی ترشح می‌کنید حساس است.

دردها و انقباضات بعد از زایمان

چگونه درد را کاهش دهیم؟

می‌توانید بلافاصله قبل از شیردهی از داروهای بدون نسخه استفاده کنید تا ناراحتی خود را در هنگام شیردهی کاهش دهید. قبل از مصرف هر گونه داروی جدید مطمئن شوید که مصرف آن‌ها در دوران شیردهی بی‌خطر است. اگر نگران هستید که رحم شما بهبود نمی‌یابد از پرستار پس از زایمان خود بخواهید که به شما یاد دهد چگونه رحم خود را احساس کنید. به این ترتیب می‌توانید پیشرفت آن را به تنهایی بررسی کنید. فراموش نکنید که اگر درد شدید، مداوم یا بدتر شده دارید یا علائم نگران کننده دیگری دارید با پزشک یا مامای خود تماس بگیرید.

 

منبع:

verywellfamily.com

منبع : دردها و انقباضات بعد از زایمان

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها