2109
رژیم غذایی بعد از سقط جنین چه قدر مهم است؟

رژیم غذایی بعد از سقط جنین چه قدر مهم است؟

1402/03/17 بازدید3375

رژیم غذایی بعد از سقط جنین چه قدر مهم است؟

سقط جنین می‌تواند زن را هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی ضعیف کند. این وضعیت زمانی است که یک زن نوزاد خود را در رحم از دست می‌دهد. این باعث آسیب‌های زیادی به بدن زن می‌شود. زنان علائم مختلف سقط جنین را تجربه می‌کنند. ممکن است تا چند هفته پس از سقط دچار خستگی، خونریزی و درد شود. یک رژیم غذایی مناسب پس از سقط جنین می‌تواند به بدن شما کمک کند تا به سرعت به حالت عادی بازگردد. پس از سقط جنین برای رهایی از علائم رایج سقط جنین برای زنان یک رژیم غذایی متعادل ضروری است. غذاهای خاصی وجود دارد که در هنگام سقط جنین باید از آن‌ها اجتناب کرد.

 

سقط جنین چه علائمی دارد؟

علائم شایع سقط جنین شامل خونریزی واژینال و گرفتگی شکم است. با مشاهده این علائم فوراً به متخصص زنان مراجعه کنید. پیروی از یک رژیم غذایی مناسب پس از سقط جنین برای بازگرداندن بدن به شرایط عادی مهم است. غذاهای خاصی هستند که باید در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید. در اینجا لیستی از غذاهایی که بعد از سقط جنین می‌خورید آورده شده است:

 

  • غذاهای حاوی پروتئین:

بدن شما باید تا حد زیادی از آسیب‌های ناشی از سقط جنین بهبود یابد. بنابراین بررسی کنید که آیا بعد از سقط جنین رژیم غذایی غنی از پروتئین کافی دارید یا خیر. همه ما می‌دانیم که پروتئین به ساخت ماهیچه‌های شما کمک می‌کند. این به بهبود سریع بدن شما پس از سقط جنین کمک می‌کند. بعد از سقط جنین شیر، پنیر، عدس، ماهی و تخم مرغ را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این غذاهای سقط جنین مملو از پروتئین می‌توانند در بازیابی بدن شما بسیار مفید باشند. اینها غذاهای غنی از پروتئین هستند که باید بعد از سقط جنین بخورید. اطمینان حاصل کنید که حداقل مقدار پروتئین مورد نیاز برای یک روز را پس از سقط جنین در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

  • غذاهای غنی از آهن:

ممکن است بدانید که سقط جنین باعث خونریزی می‌شود. احتمال زیادی وجود دارد که زنان پس از سقط جنین دچار کم خونی شوند. این به دلیل کمبود آهن به دلیل خونریزی شدید است. شناسایی مواد غذایی غنی از آهن برای خوردن بعد از سقط جنین بسیار مهم است. از دیگر غذاهای غنی از آهن می‌توان به لوبیا، خرما، انجیر، عدس، هلو، سبزیجات برگ سبز، کره کنجد، برنج قهوه‌ای و بسیاری دیگر اشاره کرد. هنگام کم خونی حتما میوه‌های غنی از ویتامین C مصرف کنید. ویتامین C به جذب مناسب آهن از مواد غذایی غنی از آهن برای خوردن بعد از سقط جنین کمک می‌کند.

 

  • غذاهای غنی از کلسیم:

زمانی که باردار می‌شوید این احتمال وجود دارد که از کمبود کلسیم رنج ببرید. بنابراین پس از سقط جنین غذاهای غنی از کلسیم را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

بعد از سقط جنین چی بخوریم؟

  • غذاهای غنی از منیزیم:

منیزیم به مبارزه با افسردگی کمک می‌کند. برای رهایی از افسردگی در هنگام سقط جنین حتماً پس از سقط جنین از غذاهای غنی از منیزیم در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید. آجیل، لوبیا، شکلات و غلات کامل منابع غنی منیزیم هستند.

 

  • غذاهای حاوی فولات:

فولات به بدن شما کمک می‌کند تا پس از سقط جنین به سرعت بهبود یابد. بعد از سقط جنین سبزیجات برگ دار، کلم بروکلی، آجیل و اسفناج را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

 

  • میوه‌ها و سبزیجات:

برای حفظ سلامت بدن پس از سقط جنین مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه بخورید.

 

  • هیدراته بمانید:

نوشیدن مقدار زیادی آب و سایر مایعات می‌تواند به شما کمک کند تا با از دست دادن انرژی در هنگام سقط جنین مقابله کنید.

 

از مصرف چه غذاهایی بعد سقط پرهیز کنیم؟

پس از سقط جنین باید مراقب غذای مصرفی خود باشید. رژیم غذایی شما پس از سقط جنین بر سلامت شما تاثیر می‌گذارد. پس حتما در مورد رژیم غذایی خود پس از سقط با پزشک خود مشورت کنید. خوردن غذاهایی که باید بعد از سقط جنین از آن‌ها پرهیز کرد می‌تواند روند بهبودی بدن شما را کند کند. در اینجا لیستی از غذاهایی که پس از سقط جنین باید از آن‌ها اجتناب کنید وجود دارد:

 

  • از خوردن محصولات قندی و غذاهای ناسالم خودداری کنید. وقتی بعد از سقط جنین زیاد شیرینی می‌خورید سطح قند خون افزایش می‌یابد. این می‌تواند روند بهبودی را تحت تاثیر قرار دهد.

  • محصولات سویا غذاهای مضری هستند که پس از سقط جنین باید از آن‌ها اجتناب کرد. این به این دلیل است که محصولات غنی از سویا حاوی هورمون‌های استروژن هستند. این باعث‌عدم تعادل هورمونی پس از سقط جنین می‌شود.

بعد از سقط جنین چی نخوریم؟

بهترین غذا بعد از سقط جنین چیست؟

بهترین غذاها برای بعد سقط جنین غذاهای غنی از آهن و پروتئین هستند. غذاهای غنی از کلسیم به شدت توصیه می‌شود. بعد از سقط جنین مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

 

بعد از سقط از چه چیزهایی پرهیز کنیم؟

پس از سقط جنین باید از مصرف برخی مواد غذایی اجتناب کنید. از اقلام شیرین و محصولات سویا دوری کنید. تا چند هفته از انجام فعالیت‌های شدید خودداری کنید.

 

بعد از سقط جنین برای تمیز کردن رحم چه بخوریم؟

برای تمیز کردن رحم بعد از سقط جنین باید مقدار زیادی سبزیجات و میوه‌های تازه بخورید. بعد از سقط جنین از یک رژیم غذایی مغذی و سالم پیروی کنید. نوشیدن مایعات زیاد می‌تواند رحم شما را تمیز کند.

 

منبع:

cloudninecare.com

منبع : رژیم غذایی بعد از سقط جنین چه قدر مهم است؟

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها