2109
به چه علت خانم‌های باردار به واریس مبتلا می‌شوند؟

به چه علت خانم‌های باردار به واریس مبتلا می‌شوند؟

1401/12/12 بازدید1265

رگ‌های واریسی یک بخش شایع و معمولاً بی‌ضرر بارداری برای برخی از زنان است. آن‌ها زمانی اتفاق می‌افتند که رحم به ورید بزرگ (ورید اجوف تحتانی) فشار وارد می‌کند که خون را از پا‌ها و ساق‌های شما به قلب برمی‌گرداند. رگ‌های واریسی می‌توانند خارش دار، ناراحت‌کننده یا حتی دردناک شوند. آن‌ها معمولاً در پا‌ها، ناحیه تناسلی و رکتوم یافت می‌شوند (بواسیر فقط نوعی رگ‌های واریسی هستند). رگ‌های واریسی معمولاً ارثی هستند و مادر یا مادربزرگ شما نیز ممکن است در دوران بارداری به آن مبتلا شده باشند. بنابراین نمی‌توانید از ایجاد نشدن آن جلوگیری کنید. در اینجا چند راه برای کاهش درد واریس و جلوگیری از بدتر شدن رگ‌ها وجود دارد:

  • اگر مجبورید برای مدتی بایستید یا بنشینید مکرر استراحت کنید و تا حد امکان حرکت کنید
  • هنگام نشستن پا‌های خود را روی هم قرار ندهید
  • پا‌های خود را اغلب بالا بیاورید

از جوراب شلواری مخصوص واریس استفاده کنید.  این جوراب شلواری مخصوص به آرامی عضلات پا را فشرده می‌کند و رگ‌ها را می‌فشارد تا خون را به سمت قلب برگرداند. آن‌ها با جوراب شلواری معمولی متفاوت هستند زیرا فشار‌های تدریجی به ساق پا وارد می‌کنند، با بیشترین فشار در مچ پا و کمتر در دورتر از ساق پا. مهم است که از جوراب‌های تنگ یا زانو‌هایی که در نقطه خاصی از پا فشرده می‌شوند خودداری کنید زیرا این کار می‌تواند گردش خون را قطع کند به پهلوی چپ بخوابید تا فشار ورید اجوف تحتانی را که در سمت راست بدن شما قرار دارد کاهش دهید

نتیجه‌گیری:

اگر متوجه شدید که رگ‌ها سفت، گرم یا دردناک هستند یا پوست روی آن‌ها قرمز به نظر می‌رسد با پزشک خود تماس بگیرید. رگ‌های واریسی اغلب پس از زایمان بهبود می‌یابند یعنی زمانی که رحم دیگر به ورید اجوف تحتانی فشار نمی‌آورد.

 

منبع:

kidshealth.org

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها