2109
خانم‌های باردار مستعد عفونت‌های قارچی هستند

خانم‌های باردار مستعد عفونت‌های قارچی هستند

1394/06/15 بازدید1120

 کارشناس شبکه بهداشت و درمان ملایر، گفت: بیماری‌های پوستی همراه با خارش و در نواحی گرم و مرطوب بدن، واگیردار است." مرتضی عابدینی، افزود: عفونت‌های قارچی در مناطقی از جمله زیر بغل، کشاله ران، ناحیه گردن و ناحیه تناسلی با پوسته‌های طوسی و قهوه‌ای کم‌رنگ ظاهر می‌شود و همراه با خارش است.

وی اظهارکرد: این بیماری در مکان‌هایی مانند حمام‌های عمومی، استخرها و باشگاه‌ها در صورت آلودگی، انتقال پیدا کرده و عواملی چون پوشیدن مایوی خیس و لباس‌های تنگ و چسبان در محیط‌های گرم و مرطوب، باعث ایجاد این بیماری می‌شود.
عابدینی با بیان اینکه در صورت آلوده بودن آب‌ استخر بیماری قارچی منتقل می‌شود ادامه داد: خانم‌ها در زمان بارداری و یا در طی یائسگی نیز مستعد عفونت‌های قارچی هستند و یا ورزشکاران به ویژه کشتی‌گیران که بدن آن‌ها زیاد عرق می‌کند و با آلودگی تشک کشتی به دیگران نیز سرایت می کند.

کارشناس شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: پزشکان داروهایی مانند میکونازول و یا کلوتریمازول و یا داروهای تک‌دوزی فلوکونازول و اگرچه لازم باشد آنتی‌بیوتیک همراه با صابون گوگرد یا شامپوهای حاوی ضدعفونی‌کننده بدن برای بهبودی تجویز می‌کند.

وی افزود: این بیماری اگر به ناحیه سر برسد و پوست سر درگیر شود باعث خارش شدید و ریزش مو خواهد شد.

عابدینی در ادامه در رابطه با راه‌های پیشگیری و درمان این بیماری اظهارکرد: همه افراد باید لباس‌های زیر به خصوص مایو و حوله خود را در برابر آفتاب تند، خشک کنند و شیرینی نخورند زیرا مواد شیرین وارد قندخون شده و محیط کشت مناسبی برای عفونت‌های قارچی است.

وی در پایان توصیه کرد: ماست فراوان و سیر میل کنید زیرا سیر، حاوی ماده ضد میکروبی به نام آسیلین است که موجب پیشگیری از عفونت قارچی می‌شود، تغذیه خوب داشته باشد و از ویتامین‌های A وC وE و روی بیشتر استفاده کنید.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما

login captcha
سلام خانم های باردار توجه کنند به هیچ وجه از فلوکونازول استفاده نکنند چون ممکن است باعث عوارض کلیوی جنین شود. بنده میکروب شناس هستم

پربازدیدترین ها