2109
آنفولانزای معده چیست؟

آنفولانزای معده چیست؟

1401/06/01 بازدید2067

دو عامل احتمالی ابتلا به آنفولانزای معده استفاده از مواد غذایی نشسته و مسموم است. مسمومیت غذایی دارای تعدادی علائم مشترک با گاستروانتریت ویروسی بوده اما مسمومیت غذایی وضعیتی است که در اثر مصرف غذا یا آب آلوده ایجاد می‌شود. در واقع مسمومیت غذایی یک اصطلاح کلی برای هر یک از بیش از 250 بیماری ناشی از غذا/آب است که محققان تا به امروز شناسایی کرده‌اند.

 

آنفولانزای معده چه علائمی دارد؟

- اسهال

- گرفتگی معده، درد یا ضعف عضلانی

- از دست دادن اشتها

- تب با درجه پایین

- سردرد

- سبکی سر یا سرگیجه

مسمومیت غذایی چه علائمی دارد؟

- گرفتگی معده یا روده

- اسهال

- خستگی

- تب

- لرز و درد عضلانی

- سردرد

- تعریق

- تشنگی

اغلب افراد در عرض 24 تا 72 ساعت پس از قرار گرفتن در معرض ویروس علائم گاستروانتریت ویروسی را بروز می‌دهند در حالی که علائم مسمومیت غذایی می‌تواند در هر زمانی در عرض چند ساعت تا چند هفته پس از قرار گرفتن در معرض پاتوژن‌های غذایی یا آب ظاهر شود.

به چه علت به آنفولانزای معده مبتلا می‌شویم؟

چندین ویروس عامل گاستروانتریت ویروسی هستند از جمله نورو ویروس، روتاویروس، آدنوویروس و آستروویروس. متداول‌ترین راه برای ابتلا به آنفولانزای معده از طریق تماس مستقیم با فردی است که قبلاً بیمار است. همچنین می‌توانید با دست زدن به هر سطحی که با مدفوع، بزاق یا استفراغ فرد آلوده به ویروس در تماس بوده دچار آنفولانزای معده شوید.

آنفولانزای معده را چگونه تشخیص دهیم؟

اگر مشکوک به مسمومیت غذایی باشید پزشک شما اغلب می‌تواند بر اساس علائم شما مدت زمانی که بیمار بوده‌اید و غذا‌های خاصی که اخیراً خورده‌اید تشخیص دهد. بسته به علائم شما پزشک ممکن است آزمایش‌های تشخیصی خاصی را تجویز کند.

آنفولانزای معده چه‌طور درمان می‌شود؟

درمان مسمومیت غذایی معمولاً به پاتوژن خاص درگیر و شدت علائم بستگی دارد. در بیشتر موارد مسمومیت غذایی بدون درمان تنها پس از چند روز برطرف می‌شود، اگرچه ممکن است مدت طولانی‌تری باقی بماند. درمان می‌تواند شامل جایگزینی مایعات و الکترولیت‌های از دست رفته و مصرف آنتی بیوتیک‌های تجویز شده توسط پزشک باشد. همچنین دارو‌های ضد انگلی برای درمان برخی انگل‌های منتقله از غذا وجود دارد. چند کار ساده که می‌توانید برای تسریع بهبودی از گاستروانتریت ویروسی و مسمومیت غذایی در خانه انجام دهید عبارتند از:

یک رژیم غذایی ملایم داشته باشید تا با پرهیز از غذا‌های جامد تا زمانی که احساس بهتری پیدا کنید، معده شما آرام شود

مایعات فراوان بنوشید

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

مسمومیت غذایی و گاستروانتریت ویروسی می‌تواند به اندازه‌ای شدید شود که نیاز به مراقبت پزشکی داشته باشد. در بیشتر موارد افراد می‌توانند با استراحت مناسب، هیدراتاسیون و درمان‌های پزشکی در خانه هر یک از این شرایط را به طور مؤثر مدیریت کنند. اما اگر مطمئن نیستید که چه چیزی باعث علائم شما می‌شود یا اگر تب شدید یا مداوم دارید با پزشک خود تماس بگیرید. اگر علائم شما بدتر شد یا هر یک از موارد زیر را تجربه کردید با پزشک خود تماس بگیرید:

- مدفوع خونی یا استفراغ خونی

- ناتوانی در پایین نگه داشتن مایعات

- اسهال بیش از سه روز طول بکشد

 

منبع:

www.uhhospitals.org

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

این هفته رو بشنوید با نی نی کست

نوشته

5 روز پیش
|
3547 بازدید

تاریخچه سزارین!

نوشته

5 روز پیش
|
2328 بازدید