2109
در صورت حساسیت به تخم مرغ آیا باید واکسن آنفولانزا بزنید؟

در صورت حساسیت به تخم مرغ آیا باید واکسن آنفولانزا بزنید؟

1400/07/23 بازدید578

سالهاست که تزریق واکسن آنفولانزا برای افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند توصیه نمی شود. این واکسن در تخم مرغ رشد می‌کند و تصور می‌شود که این می‌تواند باعث ایجاد واکنش آلرژیک جدی در افرادی شود که به تخم مرغ حساسیت دارند. امروز هم 16 مهر و روز جهانی تخم مرغ است. به همین دلیل افراد مبتلا به حساسیت به تخم مرغ از واکسن آنفولانزا اجتناب کردند. با این حال تحقیقات و داده‌های فعلی نشان می‌دهد که خطر این نوع واکنش‌ها حتی در افرادی که حساسیت قابل توجهی به تخم مرغ دارند بسیار کم است.

هنگام حساسیت نسبت به تخم مرغ موارد زیر را فراموش نکنید:

کسانی که حساسیت به تخم مرغ دارند و سابقه کهیر یا بثورات پوستی دارند می‌توانند مانند دیگران واکسینه شوند. نیازی به اقدامات احتیاطی خاصی نیست.

افرادی که سابقه واکنش آلرژیک شدید به تخمک‌ها مانند آنافیلاکسی، تورم صورت، زبان یا گلو، مشکل در تنفس، استفراغ مکرر یا سبکی سر دارند نیز باید در برابر آنفولانزا واکسینه شوند.

هرکسی که در گذشته نسبت به واکسن آنفلوانزا واکنش آلرژیک داشته است در آینده نباید واکسن دریافت کند.

نتیجه‌گیری:

تقریباً همه افراد بالای 6 ماه باید هر سال در برابر آنفولانزا واکسینه شوند. اگرچه ممکن است به نظر برسد که هر پاییز واکسن آنفولانزا بزنید اما می‌توانید زندگی را نجات دهید. اگر شما در معرض خطر بالای عوارض ناشی از آنفولانزا نیستید ممکن است مال شما نباشد اما اگر از خود محافظت کنید می‌توانید از دیگران نیز محافظت کنید. با پیشگیری از آنفولانزا در خانه خود می‌توانید از سرایت آن به فردی که ممکن است در معرض خطر بالایی قرار گیرد و ممکن است به شدت بیمار شود جلوگیری کنید. اگر به تخم مرغ حساسیت دارید و مطمئن نیستید که در مورد واکسن آنفولانزا چه باید بکنید با پزشک خود مشورت کنید. گزینه‌های زیادی وجود دارد و دلایل بسیار کمی برای کنار گذاشتن این واکسن مهم وجود دارد.

 

منبع: www.verywellhealth.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها