2109
خطرناک‌ترین چیز‌هایی که در خانه دارید

خطرناک‌ترین چیز‌هایی که در خانه دارید

1400/10/21 بازدید8044

خانه‌ها مکانی هستند که امنیت را برای همه اعضای خانواده فراهم می‌کنند. با این حال متأسفانه‌اشیا و اقلام زیادی وجود دارد که باعث صدمات زیادی می‌شود و بسیار خطرناک است. به خطرناک‌ترین و چیز‌های خانه خود نگاه دقیق‌تری بی اندازید.

 

 پله‌ها:

آمار‌ها نشان می‌دهد که سالانه بیش از یک میلیون نفر پس از صدمات ناشی از سقوط بر روی پله‌ها به اورژانس مراجعه می‌کنند. راه‌های متعددی برای ایمن‌تر کردن پله‌هایتان در خانه‌تان وجود دارد و توصیه می‌شود از نورپردازی خوب و نرده‌ استفاده کنید. این امر مخصوصاً اگر فرزندان خردسال یا افراد مسن با شما زندگی می‌کنند ضروری است.

 وان حمام:

این مورد بعدی ممکن است برای برخی افراد کاملاً بدیهی به نظر برسد و متأسفانه نه تنها وان حمام باعث صدمات جدی بسیاری می‌شود، بلکه باعث مرگ و میر کودکان نیز می‌شود. در واقع وان حمام یکی از خطرناک‌ترین چیز‌ها در خانه به حساب می‌آید.

 دستگاه بخور:

دستگاه‌های مرطوب‌کننده به راحتی می‌توانند کپک ایجاد کنند که می‌تواند مشکلات زیادی را به ویژه برای افراد مبتلا به آلرژی و آسم ایجاد کند. اگر به زودی با این مشکل برخورد نشود، باکتری‌ها مستقیماً به ریه‌های شما آسیب می‌رساند. تعویض منظم آب و تمیز کردن دستگاه مرطوب‌کننده باید برای انجام این کار کافی باشد.

 شومینه گاز:

به طور کلی انواع شومینه‌ها خطرات متعددی برای خانواده‌ها به همراه دارند اما گفته می‌شود که شومینه‌های گازی به خصوص برای کودکان خردسال و حیوانات خانگی بسیار خطرناک‌تر هستند. علاوه بر این شومینه‌ها می‌توانند باعث سوختگی جدی برای هر یک از اعضای خانواده شوند.

 قفسه کتاب:

این مورد بعدی ممکن است بیش از حد به ذهن افراد خطور نکند اما بسیار مهم است که در مورد ایمنی در خانه به خاطر داشته باشید. قفسه‌های کتاب می‌تواند خطر بزرگی برای خانواده‌هایی باشد که بچه‌های کوچک دارند. حتی اگر قفسه کتاب تا حدودی ثابت باشد کودکان می‌توانند سعی کنند از آن بالا بروند و خود به خود سقوط کنند. برای کاهش خطر آسیب مطمئن شوید که قفسه کتاب روی دیوار محکم است. برای اطمینان از پایداری آن می‌توانید پیچ‌ها و براکت‌ها را قرار دهید.

منبع:

www.housediver.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها