2709
خطرناکترین ترکیب شیمایی در داروهای ضددرد که جنین را به مرگ می کشاند

خطرناکترین ترکیب شیمایی در داروهای ضددرد که جنین را به مرگ می کشاند

1395/03/19 بازدید837

نی نی سایت: پژوهشگران در جدیدترین پژوهش های خود دریافته اند استفاده از داروهای مسکن حاوی ماده شیمیایی پرگابالین، حین بارداری می تواند آسیب جدی به جنین وارد کند.
گفتنی است، داروی مسکن حاوی پرگابالین در درمان اختلالات نوروپاتی، دردهای مربوط به عصب های بدن، کاهش حملات تشنج ، صرع ، اضطراب و سایر اختلالات روانی استفاده می شود.
بررسی ها نشان می دهند،بر اساس مطالعه جدید که در مجله نورولوژی نیزبه چاپ رسیده است ، محققان سوئیسی دریافته اند که استفاده از این ماده دارویی بویژه در اوایل بارداری می تواند باعث بروز نقایص مادرزادی عمده غیرقابل جبران در نوزاد شود.
کارشناسان این نتایج را با بررسی بر روی 850 زن در کشورهای انگلستان، فرانسه، ایتالیا، فنلاند ، ترکیه، هلند و سوئیس بدست آورده اند.
به گفته کارشناسان زنانی که از قبل از بارداری تا چند هفته اول بارداری از داروهای حاوی این ترکیب شیمیایی استفاده کرده اند 6 برابر بیشتر از سایر زنان، کودکانی با نقایص مادر زادی مانند نقص شکل گیری عضلات قلب، ناهنجاری های ساختاری در سیستم اعصاب مرکزی،مغز و نخاع بدنیا آورده اند.
کارشناسان بر این اساس به زنان در سنین بارداری و نیز پزشکان توصیه اکید می کنند که در خصوص تجویز دارو نهایت احتیاط را بویژه در اوایل بارداری انجام دهند و تنها زمانی که نیاز بسیار ضروری به مصرف دارو وجود دارد اقدام به تجویز دارو کنند.
همچنین در صورت تجویز کنترل دقیق مادر و جنین و غربالگری های لازم در خصوص سلامت جنین الزامی است.
در عین حال پزشکان اعلام کرده اند نیاز به تحقیقات بیشتر در خصوص این ترکیب شیمیایی وجود دارد و هنوز جنبه های ناشناخته ای از آن در علم پزشکی و تاثیر آن بر جنین و مادر وجود دارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها