2109
تامین مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز کودکان و نوجوانان از طریق تنقلات

تامین مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز کودکان و نوجوانان از طریق تنقلات

1400/09/30 بازدید257

در دنیای امروز صنایع غذایی و علوم پزشکی و سلامت به شدت بهم نزدیک شده و گره خوردهاند.در دنیا و به خصوص در کشورهای توسعه یافته، تمامی کارخانجات و برندهای فعال در زمینه تولید مواد غذایی، مجهز به لابراتوارهای تخصصی و متشکل از دانشمندان علم تغذیه و پزشکی می‏باشند.

امروزه یکی از افتخارات برندهای بزرگ مواد خوراکی در دنیا، ایجاد ارزش غذایی افزوده در محصولات و تنقلاتی است که تا قبل از این صرفا به واسطه‏ی خوشمزگی و سرگرمی مورد استفاده قرار می گرفت. برای نمونه میتوان به بیسکوئیتها، بستنیها و پاستیلهایی اشاره کرد که شامل انواع ویتامینها، مواد معدنی و غنی شده با عناصر مفید و مورد نیاز بدن هستند.

 

آشتی با ویتامینها در ابتدای دوران کودکی

در سالهای قبل تلاش والدین همواره بر این بوده است تا تنقلات و خوراکیهای صنعتی که از رنگ غیر طبیعی، مواد شیمیایی و روغن های ناسالم در تولید آنها استفاده می شد را از سبد مصرفی کودکان و نوجوانان خود حذف کنند و عمدتا نیز با مخالفت فرزندان خود مواجه بودند.

اما امروزه رویکرد تولید محصولات خوراکی و تنقلات سلامت محور، علاوه بر اینکه نگرانی والدین نسبت به مصرف خوراکی های مضر توسط کودکان و نوجوانان را کاهش داده است، بلکه برخی از برندهای پیشرو در حوزه‏ی تنقلات توانسته اند با به کارگیری از دانش پزشکی و علوم تغذیه ای، خوراکی های مورد علاقه‏ی کودکان را به منبعی برای مصرف ویتامین‏ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن تبدیل نمایند. به طور مثال پاستیلهای برند دکتر بن که در ایران نیز تولید میشوند، از جمله محصولاتی هستند که در عین خوشمزگی، کیفیت مناسب و رعایت رویکردهای سلامت محور مانند استفاده از شکر کمتر و رنگ های طبیعی، حاوی ویتامین‏ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن می باشند، به گونه ای که والدین میتوانند از طریق مصرف پاستیل های ویتامینه‏ی دکتربن، ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز کودکان خود را تامین نمایند.

 

ویتامینها و مواد معدنی موجود در پاستیلهای دکتر بن

پاستیلهای ویتامینه‏ی دکتر بن شامل ویتامین های گروه B ،C،D، و همچنین مواد معدنی مورد نیاز مانند کلسیم هستند. در عین حال میزان شکر مصرفی در این پاستیل ها 30% کاهش یافته است و تمامی رنگ های استفاده شده طبیعی می باشند. مصرف این ویتامین ها در حد مجاز و استاندارد مزایای زیادی مانند افزایش سطح ایمنی بدن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری ها، افزایش سطح انرژی مورد نیاز بدن، تقویت ساختار پوست و مو، بهبود فرآیند رشد کودکان و نوجوانان و تقویت مفاصل و استخوان ها را به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها