2109
ترفندهای جالب غلبه بر وسوسه تنقلات فرزندان

ترفندهای جالب غلبه بر وسوسه تنقلات فرزندان

1395/06/15 بازدید1887

نی نی سایت: از آنجا که کودکان علاقه وافری به تنقلات دارند بیش از سایر گروه‌های سنی در خطر مشکلات ناشی از مصرف این خوراکی‌ها از قبیل چاقی، افزایش قند خون، رشد ناقص بدن قرار دارند.
از جمله خطرناکترین خوراکی‌ها می‌توان به چیپس، پفک، شکلات، بستنی، نوشابه و ماء الشعیرهای شیرین اشاره کرد که این روزها به عنوان مهم‌ترین عامل بروز بیماری‌ها از سوی متخصصان تغذیه عنوان می‌شوند. از طرفی متخصصان تغذیه بر این باورند از فصل تابستان و زمان تعطیلی مدارس می‌توان به عنوان بهترین فرصت برای اصلاح الگوی تغذیه کودکان استفاده کرد. این کار باعث می‌شود کودکان به خوردن غذاهای سالم عادت کرده و در مدرسه کمتر به سراغ چیپس و پفک بروند.

کارشناسان تکنیک‌هایی را معرفی کرده‌اند که با آن می‌توان جذابیت و ظاهر مواد غذایی سالم را افزایش داد به طوری که از دید کودکان خوشمزه‌تر به نظر برسند. به عنوان مثال ذرت را می‌توان جایگزین مناسبی برای چیپس و پفک به حساب آورد و برای طعم دادن به آن می‌توان از ادویه هایی مثل فلفل یا کاری بهره برد. همچنین می توان از میوه های تازه و خوش طعم تابستانی مانند موز، انبه و سیب برای درست کردن سالاد میوه‌ای استفاده کرد. توجه کنید که تزیین میوه‌ها به اشکال زیبا در جلب توجه کودکان نقش کلیدی ایفا می‌کند.

متخصصان تغذیه می‌گویند شکلات به میزان کم برای کودکان مفید است اما مصرف بیش از حد آن می تواند باعث خرابی دندان و اضافه‌وزن در کودکان شود. به همین دلیل کارشناسان همواره استفاده از دانه های آجیل شیرین مثل کشمش، مویز یا سایر دانه‌ها مانند بادام، فندق، پسته، گردو و بادام زمینی را به عنوان جایگزین شکلات به والدین توصیه می کنند. والدین توجه داشته باشند که با ترکیب ماست و قطعات تمشک یا شاه توت می‌توانند توجه کودکانشان را از دسرهای شکلاتی منحرف کنند و آنان را از خواص درمانی چنین معجونی بهره‌مند سازند.

در ادامه به معرفی دستور تهیه یک بیسکوئیت خانگی خوشمزه می‌پردازیم.
مواد مورد نیاز:
کشمش: 100 گرم
جوی دوسر: 200 گرم
موز: یک عدد
ماست: 50 میلی‌لیتر

طرز تهیه بیسکوئیت
ابتدا کشمش‌ها را شست‌وشو دهید و آنها را در همزن قرار دهید تا یکنواخت شوند. سپس موز، جو و ماست را به آن اضافه کنید. پس از یکدست شدن مخلوط، آن را در فر قرار دهید و دستگاه را بر روی دمای 190 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. همچنین می‌توانید مخلوط را بر روی گاز به مدت 15 دقیقه برشته کنید. اکنون بیسکوئیت آماده مصرف است. تزئین با قطعات میوه را فراموش نکنید.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16262 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11532 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2649 بازدید