2750
افزایش خطرات سزارین در مادران بالای ۳۵ سال

افزایش خطرات سزارین در مادران بالای ۳۵ سال

1398/02/08 بازدید896
نی نی سایت: زنان بارداری که سزارین می‌شوند، بیش از زنانی که زایمان طبیعی را تجربه می‌کنند، در معرض خطرات و پیچیدگی‌های جراحی قرار می‌گیرند و بر اساس مطالعات تازه پژوهشگران، مادرانی که سن بالاتری دارند، در معرض خطرات بیشتری هستند.

نرخ زایمان‌های سزارین در دنیای پیشرفته امروز بیش از ۲۰ درصد در تمام دنیا افزایش یافته و حتی سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند که این جراحی فقط باید برای مادرانی انجام شود که سلامت خود یا فرزندشان به خطر افتاده است. به عبارت دیگر میزان سزارین باید صرفا برای نهایتا ۱۰ تا ۱۵ درصد زایمان‌ها انجام شود.

با اینکه عمل سزارین می‌تواند نجات‌دهنده باشد اما خطراتی مثل عفونت، خونریزی زیاد، آسیب به اندام‌های جنسی و تشکیل لخته‌های خونی را افزایش می‌دهد.

سزارین مادران بالای ۳۵ سال خطرناک‌تر است

برای مطالعه حاضر، محققان قصد داشتند این مسئله را تفکیک کنند که چه میزان از عوارض سزارین به خاطر این جراحی پیش می‌آید و چه مقدار از آن، به خاطر مشکلات زمینه‌ای پزشکی مادر است که منجر به سزارین مادر می‌شوند.
برای این کار آنها اطلاعات هزار و ۴۴۴ خانم که بعد از سزارین دچار مشکلات وخیم و پیچیده شدند، بررسی کردند که البته این مشکلات، به وضعیت قبلی سلامت آنها ارتباطی نداشت.

گروهی ۳ هزار و ۴۶۴ نفره از زنان هم به عنوان گروه شاهد در این مطالعه حضور داشتند که دچار مشکل خاصی نشده بودند.
زنانی که سزارین شده بودند، ۸۰ درصد بیش از کسانی که زایمان طبیعی داشتند، در معرض خطر قرار می‌گرفتند و این خطر، در مادران بالای ۳۵ سالی که سزارین می‌شدند، ۳ برابر دیگران بود!

به گفته این تیم تحقیقاتی، سزارین به طور کلی عملی بی‌خطر است اما تعداد کمی از این موارد، در طول جراحی یا مدت کمی بعد از زایمان در معرض خطرات جدی قرار می‌گیرند.
میزان شیوع مشکلات در حدود ۱.۵ درصد از موارد سزارین رخ می‌دهد که اصلی‌ترین علتش، خونریزی زیاد است.
با افزایش سن خانم‌ها، عضلات رحم توانایی خود را برای انقباض موثر از دست می‌دهد و همین اتفاق می‌تواند منجر به خونریزی شدید بعد از سزارین در خانم‌های مسن شود.

منبع: NBCnews

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

بدون رییس جمهور چه خواهد شد؟

نوشته

3 روز پیش
|
10358 بازدید

نی نی کست

نوشته

5 روز پیش
|
6293 بازدید

چه آبمیوه‌هایی برای نوزادان بهتره؟

نوشته

1 هفته پیش
|
8862 بازدید