2750
چه شیر خشکی مناسب نوزاد است؟

چه شیر خشکی مناسب نوزاد است؟

1 ماه پیش بازدید251

بهترین شیر خشک

گاهی وقتا مادر به اندازه کافی شیر نداره یا نیاز می‌شه تا نوزاد با شیر خشک تغذیه بشه. در این مواقع دغدغه والدین اینه که چه شیر خشکی مناسب نوزاد منه. تنوع شیر خشک در بازار زیاده و باید بدونیم کدوم نوع بسته به شرایط نوزاد بهترین تغذیه رو براش ایجاد می‌کنه. در ادامه راهنمای کاملی از بهترین شیر خشک نوزاد ارائه می‌شه تا راحت‌تر بتونید انتخاب کنید.

کدام برند شیر خشک را باید انتخاب کنیم؟

چگونه باید شیر خشک انتخاب کرد؟

اگه به دنبال بهترین شیر خشک برای نوزاد خودتون هستید، باید بدونید که شیر خشک‌های موجود در بازار تفاوت‌های زیادی با هم دارن. ترکیباتشون با همدیگه متفاوته و باید به این موضوع دقت کنید. مثلاً برخی از انواع شیر خشک بر پایه شیر گاو هستن، برخی هم بر پایه سویا و کازئین یا شیر هیدرولیز شده تولید می‌شن. پس قبل از هر چیز باید نوع شیر رو بشناسید. بعد از آن باید بدونید که شرایط نوزاد چطوریه. آیا مشکل خاصی داره که باید طبق اون مسئله براش شیر تهیه کنید یا خیر. اگه وزن کودک کمه یا دیر وزن‌گیری می‌کنه باید شیرخشک مخصوصی بهش داده بشه.

شیر خشک برای نوزاد دارای یبوست و نفخ

بعضی از بچه‌ها مشکلات گوارشی دارن. مثلاً شیر خشکی مناسب نوزاد با مشکلات یبوست و نفخ رو باید بشناسید تا بتونید راحت‌تر خرید کنید. از طرفی مشکل نوزاد هم با ترکیباتی که توی این شیرخشک گنجونده شده بهتر حل بشه. بچه‌هایی که نفخ یا یبوست دارن، شیر گاوی و پروتئین‌های این نوع شیر رو سخت‌تر هضم می‌کنن. به همین علت بهترین شیر خشک نوزاد که دارای مشکلات گوارشیه، شیر خشک‌هایی هست که بر پایه سویا یا شیرهای غیر گاویه.  

نوزادان دارای کولیک چه شیر خشکی بخورن؟

وقتی بچه‌ها دچار کولیک می‌شن خیلی آزار‌دهنده است. هم خودشون درد می‌کشن هم دائماً بی قرارن و والدین اذیت می‌شن. پس شیر خشکی مناسب نوزاد دارای کولیک رو باید براشون تهیه کرد. برخی از محصولات دارای ترکیبات آنتی‌کولیک هستن. از طرفی شیر گاو هم این مشکل رو بیشتر می‌کنه و برای این بچه‌ها باید سراغ محصولات غیرگاوی برید.

بهترین شیر خشک برای نوزاد حساس به لاکتوز

یه مشکل رایج دیگه حساسیت به لاکتوز هست که در برخی از بچه‌ها دیده می‌شه. وقتی می‌خواین شیر خشک تهیه کنید باید حتماً شیر خشکی مناسب نوزاد حساس به لاکتوز رو در نظر بگیرید. در این نوع محصولات، لاکتوز رو از شیر حذف می‌کنن. البته سایر مواد مغذی و پروتئین‌های موجود در شیر دست نخورده باقی می‌مونن و به راحتی می‌تونه تغذیه سالمی رو برای نوزاد ایجاد کنه.

کودکان با وزن‌گیری کم و ضعف سیستم ایمنی

وقتی بچه‌ها از نظر وزنی پایین‌تر از حد انتظار باشن، باید هر چه سریع‌تر به فکر روش‌هایی برای وزن‌گیری بهترشون باشیم. چون در این صورت سیستم ایمنی ضعیفی دارن و زودتر مریض می‌شن. قطعاً تغذیه در این بین بسیار مهمه. پس بهترین شیر خشکی مناسب نوزاد با وزن کم رو باید انتخاب کنیم. اگر سری به بازار شیر خشک‌های متنوع بزنید، برخی از این مدل‌ها رو می‌تونید ببینید. مثلاً شیر خشکی که دارای پروتئین بیشتر و غنی‌تره یه گزینه مناسب برای این بچه‌هاست. چند تا از بهترین گزینه‌هایی که برای وزن‌گیری نوزاد می‌تونید انتخاب کنید شامل آپتاکید نوتریشیا، آپتامیل 1، ببلاک 2، نروکید و... هست.

شیر خشک مناسب نوزاد کم وزن

کدام برند شیر خشک را باید انتخاب کنیم؟

اگر بخوایم در مورد برندها اظهارنظر کنیم، باید کمی حرفه‌ای‌تر به این موضوع بپردازیم. به‌خصوص که برخی از کودکان به یک برند خاص و ترکیبات اون حساسیت نشون می‌دن و بدنشون با محصولات یه برند دیگه بهتر سازگاره. پس بهترین شیر خشک نوزاد رو بر اساس تجربه‌تون به مرور و استفاده از برندهای مختلف می‌تونید پیدا کنید. با این وجود وقتی که فرزندتون مشکل خاصی مثل کولیک، کم وزنی، حساسیت به لاکتوز و... داره باید بین محصولات مختلفی که برندهای باکیفیت و معتبر دارن، گزینه متناسب با نیاز کودکتون رو انتخاب کنید.

نکته‌ای که در مورد انتخاب شیر خشک برای نوزاد باید حتماً مورد توجه قرار بدین اینه که به هیچ عنوان برندهای ناشناخته رو که نمی‌دونید کیفیتشون چطوریه انتخاب نکنید. از طرفی حتماً به تاریخ انقضای روی بسته‌بندی دقت کنید تا خدای ناکرده سلامتی فرزندتون رو تحت‌تأثیر قیمت‌های پایین و کیفیت‌های نامناسب قرار ندین. تغذیه برای کودک خیلی مهمه و باید بهترین شیر خشک متناسب با شرایطش رو براش تهیه کنید تا سریع‌تر رشد کنه و وزن‌گیری خوبی داشته باشه.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

این هفته رو بشنوید با نی نی کست

نوشته

1 هفته پیش
|
12336 بازدید

تاریخچه سزارین!

نوشته

1 هفته پیش
|
7287 بازدید