2750
قوانین دبی | قوانین دبی برای توریست‌ها

قوانین دبی | قوانین دبی برای توریست‌ها

1403/02/16 بازدید163

دبی به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر برای گردشگری است و سالانه افراد زیادی با تور دبی به این شهر مدرن سفر می‌کنند. جاذبه‌های گردشگری متعدد، امکانات رفاهی بی‌شمار، تجهیزات و زیر ساخت‌های گردشگری بی‌نظیر و... از جمله دلایل محبوبیت این شهر برای مسافرت می‌باشند.

باتوجه‌به این میزان تقاضای گردشگران از سراسر جهان با فرهنگ‌ها و آداب‌ورسوم مختلف، این شهر برای حفظ امنیت، نظم و آرامش جامعه، قوانین متعددی را برای گردشگران خود وضع کرده و از آنجایی که امارات متحده یک کشور اسلامی است و دبی نیز پایتخت آن است، قوانین اسلامی متعددی نیز در آن‌ها در جریان است که گردشگران باید به طور کامل به این قوانین احترام بگذارند. چرا که انجام هر اقدامی بر خلاف این قوانین به‌آسانی می‌تواند سبب زندان رفتن شما شود و به کل سفرتان را خراب کند. برای جلوگیری از چنین اتفاقی بهتر است این قوانین را بیاموزید و در زمان سفر به این شهر آن‌ها را مورد توجه قرار دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا قوانین دبی برای توریست‌ها را به شما معرفی کنیم.

دلایل وضع قوانین متعدد از سمت دبی برای گردشگران

قبل از اینکه قوانین دبی برای توریست‌ها را توضیح دهیم بهتر است به دلایل این شهر برای وضع این قوانین بپردازیم و سپس احتمالاً با منطق بیشتری آن‌ها را خواهید پذیرفت و در زمان سفر به این شهر توجه بیشتری به آن‌ها خواهید داشت. این دلایل عبارت‌اند از:

حفظ نظم و آرامش جامعه

یکی از اصلی‌ترین دلایل دبی برای وضع قوانین متعدد، حفظ آرامش و نظم در جامعه و جلوگیری از هرج‌ومرج است؛ زیرا دبی به‌عنوان یک شهر جهانی شناخته می‌شود و تنوع فرهنگی بسیار بالایی دارد و اگر این قوانین وجود نداشتند تاکنون نمی‌توانست همچنان محبوب باقی بماند.

احترام به فرهنگ اسلامی

دبی یک شهر کاملاً اسلامی است و قوانین آن بر اساس شریعت اسلام وضع شده‌اند و گردشگران با رعایت آن‌ها به باورها و سنت‌های جامعه این شهر احترام خواهند گذاشت.

حفاظت از گردشگران

یکی دیگر از دلایل وضع قوانین متعدد برای توریست‌ها از سمت دبی، حفاظت گردشگران بوده است تا مسافران با رعایت آن‌ها از جرم و جنایت در این شهر دور بمانند و یک تجربه خوب از سفرشان را به دست بیاورند.

ترویج گردشگری پایدار

دبی قوانین متعددی را نیز برای ترویج گردشگری پایدار و حفظ محیط‌زیست وضع کرده و به گردشگران تأکید می‌کند که به حفظ ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی این شهر کمک کنند.

قوانین دبی برای توریست‌ها

قوانین دبی برای توریست‌ها

حال که دلایل این شهر برای وضع قوانین متعدد را متوجه شدید بهتر است به قوانین و مقررات جاری در آن بپردازیم و به طور کامل با آن‌ها آشنا شویم. به‌طورکلی این شهر برای افرادی که با قصد مهاجرت یا گردشگری به این شهر سفر می‌کنند قوانین سفت و سختی را در نظر گرفته که انجام ندادن آن‌ها به منزله جرم حساب می‌شود و گردشگران باید عواقبی را بپردازند. این قوانین عبارت‌اند از:

قانون مربوط به حمل بار

  • گردشگران نمی‌توانند هر مقدار باری که دلشان می‌خواهد را به این شهر وارد کنند و هر فرد مجاز است حداکثر 2 چمدان 32 کیلوگرمی را همراه خود داشته باشد.
  • حمل مواد مخدر، سلاح گرم و سرد و اشیای غیرمجاز کاملاً ممنوع است.

قوانین مربوط به امنیت

  • تمامی مسافران پس از رسیدن به فرودگاه باید از گیت‌های امنیتی عبور کنند و در صورت نیاز با کارکنان این بخش برای گشت بدنی همکاری کنند.
  • گردشگران مجاز به سیگار کشیدن در فرودگاه نخواهند بود و نباید با هیچ رفتاری چه عمدی و چه غیرعمدی سبب مزاحمت برای سایرین شوند.

قوانین مربوط پوشش

دبی ازآنجایی‌که شهری اسلامی است یک سری قوانین مربوط به پوشش بر اساس موازین اسلامی برای گردشگران لحاظ کرده است و از مسافران خواسته به فرهنگ اسلامی آن احترام بگذارند. این قوانین عبارت‌اند از:

  • گردشگران باید در مکان‌های عمومی و در زمان بازدید از جاذبه‌ها لباس‌های پوشیده و مناسب بر تن کنند.
  • در مکان مذهبی همچون مساجد، گردشگران باید پوشش کامل داشته باشند و برای پوشاندن موهای خود از روسری استفاده کنند.
  • زنان باید به طور کامل شانه‌ها و زانوهای خود را بپوشانند و مردان نیز نمی‌توانند با تاپ و شلوارک در مکان‌های عمومی ظاهر شوند.

قوانین مربوط به منع موسیقی با صدای بلند

دبی مانند بسیاری از مقاصد گردشگری برای کنترل آلودگی صوتی قوانینی را وضع کرده که عبارت‌اند از:

  • گردشگران نباید در مناطق عمومی همچون مناطق مسکونی، مکان‌های مذهبی و... موسیقی را با صدای بلند پخش کنند.
  • همچنین در سایر مکان‌ها همچون پارک‌ها و مراکز خرید نیز این ممنوعیت اعمال شده و در صورت عدم رعایت آن باید جریمه نقدی بپردازید.
  • البته در مورد پخش موسیقی با صدای بلند استثنائی نیز وجود دارد و شما می‌توانید در جشنواره‌ها و رویدادهای خاص و همچنین مکان‌های تفریحی همچون باشگاه‌های شبانه که مجاز به پخش موسیقی با صدای بلند هستند این قانون را نقض کنید.

قوانین مربوط به منع موسیقی با صدای بلند

قوانین مربوط به عکس‌برداری در دبی

  • به‌طورکلی ممکن است در حین سفر و دیدن پوشش مردم محلی دلمان بخواهد از آن‌ها عکس یادگیری بگیریم؛ اما باید به این موضوع توجه کنیم که این کار در بسیاری از مناطق جرم به حساب می‌آید و قبل از عکس‌برداری باید حتماً از افراد محلی اجازه بگیریم. در دبی این موضوع برای عکس‌برداری از زنان حساسیت بیشتری دارد و عکس‌گرفتن از این افراد بدون اجازه صریح و رضایت فرد به منزله تجاوز به حریم خصوصی تلقی خواهد شد.
  • در دبی سعی کنید از مکان‌های نظامی و دولتی نیز تصویربرداری نکنید.
  • در زمان حضور در مساجد به‌هیچ‌وجه از افراد در حال عبادت یا کسانی که در حال خواندن نماز می‌باشند، عکس نگیرید.
  • در صورت رعایت نکردن هرکدام از این قوانین به‌احتمال خیلی زیاد دوربین شما مصادره خواهد شد و باید مبلغی را بابت جریمه پرداخت کنید.

قوانین مربوط به نوشیدنی‌های الکی در دبی

ازآنجایی‌که کشورهای اسلامی قوانین سفت و سختی برای منع نوشیدن مشروبات الکلی دارند، کشور امارات نیز از این قاعده مستثنا نیست و اجازه نوشیدن این مشروبات را به شهروندان و گردشگران نمی‌دهد. اما ازآنجایی‌که دبی یکی شهر توریست پذیر است و سالانه گردشگران بسیاری با تور خارجی به این شهر سفر می‌کنند کمی از محدودیت‌های نوشیدن این مشروبات را کم کرده و به گردشگران اجازه می‌دهد فقط در مکان‌های خاصی از این نوشیدنی‌ها استفاده کنند. اما به‌طورکلی قوانینی که این شهر برای نوشیدن الکل در نظر گرفته عبارت‌اند از:

  • نوشیدن الکل برای افراد زیر 21 سال غیرمجاز است.
  • خرید نوشیدنی‌های الکلی فقط از فروشگاه‌های مجاز و دارای پروانه امکان‌پذیر است.
  • مصرف این نوشیدنی‌ها در مکان‌های عمومی ممنوع است و افراد می‌توانند فقط در رستوران‌ها و کافه‌های دارای مجوز این نوشیدنی‌ها را سفارش دهند.
  • کسی که این نوشیدنی‌ها را مصرف کرده اجازه رانندگی کردن را ندارد و اگر فردی پس از خوردن مشروبات الکلی به رانندگی در دبی بپردازد، مجازات‌های سنگینی ازجمله حبس برای او در نظر گرفته خواهد شد.

قوانین مربوط به حمل دارو در دبی

دبی برای جلوگیری از ورود و پخش داروهای غیرقانونی قوانین متعددی را برای کسانی که داروهای شخصی خود را همراه دارند وضع کرده است. این قوانین عبارت‌اند از:

  • برای همراه داشتن برخی از داروهای خاص از جمله مسکن‌های قوی، داروهای روان‌گردان و مخدر باید حتماً مجوز از وزارت بهداشت امارات متحده عربی دریافت کرده باشید.
  • باید نسخه پزشک معتبر برای تمامی داروهای که همراه خود می‌برید را به زبان انگلیسی یا عربی با خود داشته باشید.
  • توجه کنید که به تعداد روزی که قصد اقامت در دبی را دارید داروهای مورد نیاز خود را بردارید و از همراه داشتن داروهای اضافی خودداری کنید.
  • به‌هیچ‌وجه داروها را از بسته اصلی خود خارج نکنید و در بسته‌بندی اصلی آن‌ها را حمل کنید.

سایر قوانین دبی

پس از بررسی قوانین مهمی که دبی برای گردشگران در نظر گرفته و رعایت‌نکردن هرکدام از آن‌ها مستلزم جریمه یا پرداخت بهایی سنگین‌تر و حتی حبس نیز است، در ادامه قوانین دیگری که دبی برای توریست‌ها در نظر گرفته را به شما معرفی می‌کنیم تا به‌طورکامل با تمامی این قوانین آشنا شوید و در زمان سفر به این شهر کوچک‌ترین مشکلی برای شما پیش نیاید.

به‌هیچ‌وجه در ملا عام و در جمع‌های شلوغ نرقصید!

رقص و پایکوبی در خیابان‌ها و مکان‌های عمومی دبی، رفتاری نامتعارف و غیرقابل‌قبول شناخته می‌شود، برای این کار بهتر است به کلوب‌ها و مراکز متعددی که در سراسر این شهر وجود دارد مراجعه کنید.

سوگند یاد کردن در دبی را فراموش کنید!

به‌طورکلی سوگند یاد کردن در دبی دارای قوانین و مقررات خاصی است که باید حتماً آداب آن رعایت شود، پس در زمان سفر به این شهر به‌هیچ‌وجه در ملا عام قسم نخورید.

کالاها و وسایل ممنوعه را در شهر با خود حمل نکنید!

برای گشتن در شهر سعی کنید یک کوله‌پشتی کوچک بردارید و وسایل ضروری خود را همراه داشته باشید و از حمل وسایل ممنوعه همچون انواع سلاح‌های گرم و سرد یا کالاهای غیرمجاز خودداری کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

این هفته رو بشنوید با نی نی کست

نوشته

1 هفته پیش
|
6771 بازدید

تاریخچه سزارین!

نوشته

1 هفته پیش
|
4278 بازدید