2750
بهترین ورزش برای کودکان زیر 8 سال

بهترین ورزش برای کودکان زیر 8 سال

3 هفته پیش بازدید244

 ورزش‌های مناسب کودکان

ممکنه هیچ وقت به این موضوع فکر نکرده باشید که ورزش رو از چه سنی باید شروع کنید یا بهترین ورزش برای کودکان  در سنین پایین چه ورزشیه. تا بوده از فواید ورزش کردن و دعوت به ورزش شنیدیم. به همین علت ممکنه اصلاً از یه سمت دیگه بهش نگاه نکرده باشیم که ممکنه مشکلاتی رو هم برای بچه‌ها به وجود بیاره. جالبه بدونید سن شروع ورزش برای کودکان از نظر فیزیولوژیکی یه سن مشخصه و هر ورزشی رو هم بچه‌ها توی هر سنی نمی‌تونن انجام بدن. اگر می‌خواین بیشتر در این مورد اطلاعات کسب کنید، با ما همراه باشید.

آیا کودکان زیر 8 سال می‌تونن ورزش کنن؟

هر چند بعضی بی فکریا مثل چشم و هم چشمی یا منفعت طلبی برخی باشگاه‌های ورزشی این مسئله رو در نظر نمی‌گیرن؛ اما بهتره بدونید سن شروع ورزش بهتره از 8 سال بگذره. به خصوص ورزش‌های حرفه‌ای که ممکنه بر روی اسکلت و تاندون‌های بدن تأثیر زیادی بذارن. بخش‌هایی که در حال رشد هستند، باید بتونن به صورت یکنواخت رشد داشته باشن. کارشناسان و پزشکانی که روی فیزیولوژی بدن کار می‌کنند، معتقدند که ورود به ورزش در سنین پایین‌تر ممکنه ناهنجاری‌های رشد رو به دنبال داشته باشه. به‌علاوه باعث بشه عضلات یا اسکلت‌ها ناهماهنگ رشد کنن. از طرفی در سنین پایین، فشار روی قلب و ضربان بالا می‌تونه مشکلات قلبی و عروقی رو به وجود بیاره.

البته مواردی که گفته شد، برای ورزش‌های حرفه‌ایه و ورزش‌های سبک مشکلی برای بچه‌ها ایجاد نمی‌کنه. پس قبل از این که کودکتون رو توی هر رشته ورزشی ثبت نام کنید، در مورد این موضوع تحقیقات کاملی داشته باشید. در این صورت می‌تونید بهترین ورزش برای کودکان کمتر از 8 سال رو بشناسید و از این فرصت‌ها بهره ببرید.

بهترین ورزش برای کودکان کمتر از 8 سال

اگر بچه‌تون کمتر از 8 سال سن داره، باید به این موضوع دقت کنید که چه ورزشایی براش مناسبه. اگر دوست دارین بچه‌تون زودتر وارد عرصه ورزش بشه باید بهترین ورزش برای کودکان کمتر از 8 سال رو بشناسید. ورزش‌هایی که در این دوره سنی مجاز هستند، روی اسکلت‌بندی بچه‌ها و رشد ماهیچه‌هاشون تأثیر منفی نمی‌ذارن. از نظر کارشناسان فیزیولوژی ورزشی، می‌تونید از 5 تا 8 سالگی بچه‌ها رو توی کلاس‌های ژیمناستیک، اسکیت و شنا ثبت‌نام کنید. البته باید حواستون باشه که کلاس‌های ژیمناستیک دارای حرکات متعددی هستند که یه کارشناس و مربی ورزش حرفه‌ای باید بدونه کدوم حرکات محدودیت سنی داره و نباید به بچه‌ها آموزش داده بشه. حتی بعضی از مربی‌ها سن شروع ورزش رو می‌دونن و برای بچه‌های سن پایین ثبت‌نام انجام نمی‌دن.

سن شروع ورزش برای کودکان

تأثیر سن شروع ورزش بر صفحات رشد کودکان

اگه می‌خواید بهتر عمل کنید، یه کم باید صبر داشته باشید و تا 8 سالگی بچه‌ها رو به صورت حرفه‌ای وارد ورزش نکنید. می‌تونید براشون جلسات شنا بگیرید یا حرکات کششی ساده ژیمناستیک رو آموزش بدین. با این حال اگر براتون سخته که صبر کنید، حتماً باید تا 5 سالگی به بچه‌ها اجازه بدین تا بدنشون برای ورزش‌های سبک آماده بشه.

ورزش‌های مناسب کودکان باید به گونه‌ای باشه که ضربان قلب بچه‌ها از میانگین 150 درصد بیشتر نشه. در این صورت حال نفس‌نفس زدن، گر گرفتگی بدن و عرق کردن زیاد اتفاق میفته. این علائم نشون می‌ده که عضلات و بدن بچه‌ها میزان زیادی اسید‌لاکتیک تولید کرده و این ماده صفحات رشد کودک رو می‌سوزونه. از طرفی کوچکتری آسیب به استخوان‌ها و عضلات ممکنه اندام بچه‌ها رو از نظر رشد تحت‌تأثیر قرار بده و در آینده سرخوردگی رو به همراه داشته باشه.

بهترین ورزش‌های مناسب کودکان

تعداد ساعات ورزش مناسب کودکان

هر چند بهترین ورزش برای کودکان زیر 8 سال مشخصه و می‌تونید از این ورزش‌ها استفاده کنید؛ اما باید بازه زمانی ورزش کردن رو هم توی بچه‌ها مشخص کنید. مثلاً بچه‌هایی که شروع به ورزش می‌کنن، حرکات تمرینی و آموزشی خودشون رو بعد از گرم کردن بدن بیش از 45 دقیقه نباید انجام بدن. در غیر این صورت، همون مشکل افزایش اسید‌لاکتیک در بدن ایجاد می‌شه و به مرور تاثیرات منفی خودش رو می‌ذاره. همچنین ورزش روزانه و حرفه‌ای برای بچه‌ها حتی توی سن 8 سال هم توصیه نمی‌شه. بهتره دو یا سه روز در هفته بیشتر  انجام نشه تا سلامت اندام و اسکلت بچه‌ها به خطر نیفته.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

نی نی کست

نوشته

1 هفته پیش
|
9297 بازدید