2750
بهترین زمان آموزش زبان دوم به کودک

بهترین زمان آموزش زبان دوم به کودک

3 هفته پیش بازدید142

  زمان آموزش زبان دوم به کودک

این سال‌ها دیگه کسی به زبان مادری قانع نیست و خیلی از افراد حتی علاوه بر زبان انگلیسی که زبان بین المللیه و یادگیریش ضروریه، سراغ زبان‌های دیگه هم ممکنه برن. اما برای والدین این دغدغه همیشه وجود داشته که بهترین زمان آموزش زبان دوم به فرزندشون چه سنیه و چه موقع می‌تونن این آموزش‌ها رو شروع کنند؟ در این مقاله بیشتر روی مبحث آموزش زبان و چگونگی یادگیریش توی سن پایین صحبت می‌کنیم تا والدین بتونن بهترین زمان رو برای یادگیری زبان دوم کودکشون انتخاب کنند.

چه چیزی روی آموزش زبان دوم به کودک موثره؟

بهتره یه نکته‌ای رو بررسی کنیم که چه چیزهایی می‌تونه روی یادگیری زبان در سنین پایین تاثیر بذاره. طبق تحقیقاتی که انجام شده و همونطور که ممکنه متوجه شده باشید، برخی از حروف و تلفظشون توی زبان‌های مختلف وجود نداره. زمان آموزش زبان دوم می‌تونه بر اساس این موضوع به سنین پایین بسط پیدا کنه. وقتی که بچه‌ها تازه به دنیا می‌یان، تمام هجی و حروف را می‌تونن ادا کنند. با این حال به مرور زمان، فقط حروفی رو توی تلفظاتشون نگه می‌دارن که در دنیای اطرافشون بیشتر تکرار می‌شه. به عنوان مثال اگر در زمان نوزادی توانایی تلفظ 600 حرف رو دارن، ممکنه در سنین 5 سالگی شاید به زیر 100 تا برسه. قطعا وقتی که سن کودک بالا بره، در تلفظ زبان و حتی یادگیری زبان دوم می‌تونه به مراتب کندتر از زمان کودکی عمل کنه.

بهترین زمان برای یادگیری زبان دوم

بهترین زمان آموزش زبان دوم وقتیه که دامنه این حروف کمتر نشده. بعضی از محققان زبان، بهترین سن یادگیری زبان رو از 3 تا 7 سال می‌دونند. اگر بچه‌ها توی این سن در فضایی قرار بگیرن که زبان دوم براشون به صورت طبیعی یا آموزشی تکرار بشه، قطعا واژه‌ها رو به مراتب بهتر تلفظ می‌کنند. به همین علت بهتره برای آموزش زبان دوم به کودک در سنین پایین اقدام کنید. در این صورت نورون‌های عصبی مختلفی برای اون زبان توی مغز کودک ساخته می‌شه و یادگیری رو به مراتب براش راحت‌تر و بهتر می‌کنه.

بهترین سن یادگیری زبان برای بچه‌ها

روند آموزش زبان دوم به کودک در سنین بالا

حالا مسئله‌ای که ذهن خیلی از والدین رو به خودش مشغول می‌کنه اینه که من فرزندم بالای 7 ساله، آیا یادگیری زبان رو باید کنار بذاره؟ قطعا خیر. در اصل این بازه سنی، بهترین زمان آموزش زبان دوم به کودک هست که باید براش برنامه‌ریزی کنید. با این حال، بچه‌ها معمولا در سنین بالاتر به کلاس‌های زبان می‌رن و یادگیری‌شون هم خوبه. سن زیر 7 سال، شرایط یادگیری رو برای بچه‌ها بهتر می‌کنه و می‌تونن روان‌تر صحبت کنن. با این حال، خیلی از افراد حتی در سنین بالا شروع به یادگیری می‌کنند و نتیجه هم بسیار خوبه. ولی زمان طلایی برای یادگیری زبان دوم در سنین پایین‌تر از 7 سالگیه.

بهترین زمان آموزش زبان دوم به کودک

آیا کودکان می‌توانند همزمان با زبان مادری زبان دیگری بیاموزند؟

سوال دیگه‌ای که در مورد آموزش زبان دوم به کودک وجود داره اینه که آیا باید اجازه بدیم بچه‌هامون کاملا زبان مادری رو یاد بگیرن بعد شروع به آموزش یه زبان دیگه کنیم؟ گاهی اوقات شرایط ایجاب می‌کنه که کودک همزمان دو زبان رو آموزش ببینه. بچه‌هایی که در کشوری دیگه زندگی می‌کنن و علاوه بر زبان مادری که در محیط خانه یاد می‌گیرن، باید در جامعه با زبان دیگه‌ای صحبت کنند، از این گروه محسوب می‌شن. جالبه بدونید در این شرایط بدون این که در یادگیری دچار مشکل بشن، خیلی راحت به صورت موازی هر دو زبان رو یاد می‌گیرن. با توجه به این موارد، مشکلی نداره اگه همزمان دو زبان رو به بچه آموزش بدیم. بچه‌ها مغز فعالی دارن و می‌تونن خیلی راحت یادگیری زبان دوم رو شروع کنن. البته نکته‌ای رو باید در این مورد بدونید. این که بچه‌ها نباید برای آموزش دیدن تحت فشار قرار بگیرن.

نحوه آموزش زبان دوم به کودک در سنین پایین

درسته که بهترین زمان آموزش زبان دوم به کودک در سنین پایینه؛ اما نحوه آموزش با یه بزرگسال خیلی متفاوته. بچه‌ها باید آموزش رو همراه بازی آغاز کنند. خواندن شعر، بازی و مکالمات دوستانه می‌تونه گزینه‌های جذابی برای آموزش زبان به کودک باشه. بچه‌ها نمی‌تونن روی یه صندلی بنشینن و زمان زیادی به آموزش کلمات و حروف گوش بدن. پس باید خیلی خلاقانه با آموزششون برخورد کنید تا از آموزش دیدن زده نشن و مشتاق سر کلاس حضور پیدا کنند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

نی نی کست

نوشته

1 هفته پیش
|
9285 بازدید