2737
2734
سلام به همه خانمها و آقایون عضو نی نی سایت

خب اینجا یه سایت راهنمای بارداری هست و خیلی آدم‌ها می‌آن اینجا که بهتر تصمیم بگیرند. یکی از چیزهایی هم که در موردش تصمیم می گیرند تعداد بچه‌هاشونه.

خود من متولد دهه 60 هستم. دهه‌ای که مردم به دلیل نداشتن بینش تند و تند بچه آوردند. حالا ما دهه 60 ای به سن تجدید نسل رسیدیم. همه ما حتی اگه یه بچه هم داشته باشیم باز هم جمعیت ایران به شدت افزایش پیدا می کنه. دو تا که بماند و سه تا که دیگه محشره.

من می‌دونم توصیه کردن به تک فرزندی کار راحتی نیست. استدلال های زیادی در مورد اینکه 2 تا بچه بهتر از یک بچه هست میشه و خیلی هاش هم درسته.
اما خوبه که به جای اینکه فقط به عواقب تک فرزندی در سطح خانواده و فردیت خودمون فکر کنیم به عواقب چند فرزندی در سطح جامعه هم فکر کنیم.

می خوایم توی این تاپیک از مضرات رشد جمعیت کنترل نشده حرف بزنیم تا بدونیم جامعه ای که 20 سال بعد نوگلای امروزمون توش زندگی می کنند چه جور جامعه ای خواهد بود.

بحــران انفجــار جمعیت را جدی بگیریم.
بزرگترین خطری که تا پایان قرن بیست و یکم ایران را تهدید می کند نه دشمن خارجی بلکه افزایش افسارگسیخته جمعیت است.
هرسال 1میلیون نفر به جمعیت ایران افزوده می شود (هرسال یک استان یزد) که هر انسان عاقلی را به وحشت عمیق فرو می برد
جمعیت کنونی ایران 75میلیون نفر است که (به فرض داشتن حتی دو فرزند) تا سال 1429خورشیدی به 105میلیون نفر می رسد در حالی که گنجایش محیط زیست ایران 45میلیون نفر است.
سلام من از طرفداران جمعیت بیشتر هستم ههههه چون خودمون دوتا بیشتر نبودیم ومن خیلی ناراحتم که چرا خواهر ندارم ویه برادر دیگه!!!!! وفکرمیکنم خیلی از رفتارام ناشی از همین تک دختری بودنه ... حالا تصمیم دارم 6تا بچه بیااااااااااارم 3تا دختر و3تا پسر...
درسته هر سال تعدادی زیاد میشن ولی خیلیا هم به خاطر حوادث ومرگ از پیشمون میرن واین به جای اون
امیرحسینم 17خرداد (مبعث) دنیا اومدخدایا شکرت..

میگن پنجره دل آدمای مهربون رو به خدا باز میشه؛از اون پنجره من رو هم دعاکن...
البته یه اعتقاد مذهبی هم دارم که بچه مسلمونا باید زیاد بشن... واز خدا هم خواستم فرزندانی بهم بده که هم به درد خودم بخوره وهم به درد خدا... وباعث افتخار بشن
امیرحسینم 17خرداد (مبعث) دنیا اومدخدایا شکرت..

میگن پنجره دل آدمای مهربون رو به خدا باز میشه؛از اون پنجره من رو هم دعاکن...


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2728
سلام رائیکا جان

اینا محاسبات جمعیت شناسی داره واسه خودش و قطعا تخمین جمعیت آینده با احتساب مرگ و میر انجام می‌شه.

خب کی بدش می‌آد از اینکه دور و برش شلوغ باشه؟ منم خیلی دوست داشتم این رویام به حقیقت می‌پیوست. اما مسئله اینه که با توجه به کاهش ذخائر زمین این جمعیت زندگی خوبی نخواهند داشت.

گنجایش محیط زیست ایران خیلی کمتر از جمعیت اونه. این باعث میشه که بچه های ما در محیطی که توش درخت کمتر هست رشد کنند. دچار مشکلاتی مثل آلودگی شدید هوا بشن و هزار و یک بلای دیگه. تازه این بلایای طبیعی هست. بماند مشکلات جامعه مثل بیکاری.

ما توی جامعه زندگی می کنیم و تصمیمات شخصی مون اگرچه به حوزه خودمون ربط داره اما بر جامعه هم تإثیر می ذاره.

با چشم باز انتخاب کنیم.
2740
مسئله اینجاست که ما حتی اگه خودمون هم تصمیم بگیریم مثلا فقط یک بچه داشته باشیم کفایت نمی کنه. یعنی بالاخره بچه ما هم می ره توی همون جامعه ای که توش انفجار جمعیت رخ داده. به همین دلیل باید سعی کنیم به دیگران هم توصیه کنیم به یکی قناعت کنند یا حداقل از 2 تا بیشتر بچه نیارند.

منم جمعیت بیشتر رو دوست دارم.
دوست دارم یه سفره پهن کنم از این ور اتاق تااااااااااااا اون ور اتاق.
ههههه
ما 5 تا بودیم ولی من بازم جمعیت زیاد رو دوست دارم
حسین 26 ساله در انتظار کمک ماست http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadid=875377&postID=34282289
می تونید برای اطلاعات کاملتر به این سایت مراجعه کنید.
http://tesonomi.blogfa.com/post-389.aspx

برای درک فاجعه بودن موضوع هم واقعا در نظر بگیرید هر سال یه استان یزد به کشور ما اضافه میشه. هیچ وقت به این فکر کردیم که منابع مورد نیاز برای یه زندگی متوسط برای بچه های ما از کجا تأمین میشه؟

عمیق تر فکر کنیم.

سلام دوستان راستش ما خودمون 2 تا بچه هستیم من و برادرم .منم خودم دوست داشتم 2 تا داشته باشم 1 پسر و 1 دختر اما خوب خدا خواست و 2 تا بچه های من پسر شدن و از اون جایی که من عاشق دخترم تصمیم دارم تا سال آینده با برنامه و تحت نظر دکتر و با لطف و عنایت خدا یه دختر هم بیارم و به این ترتیب 3 تا بچه داشته باشم اصلا" هم ناراحت نیستم برای 3 تا بچه چون همین حالا که 2 تا ذارم میبینم که خیلی بهتر از داشتن 1 بچه است و من اصلا" با تک فرزندی موافق نیستم .خدایی که ما رو خلق کرده و بعد از این هم بنده های زیادی رو خلق میکنه خودش فکر همه چیز رو کرده به قول معروف آن که دندان دهد نان دهد....
من با گلنار مخالفم به این دلیل که این بینش اکثرا بین قشر تحصیل کرده جامعه هست در صورتیکه قشر ضعیفتر جامعه چه از نظر تحصیلات چه از نظر فرهنگ به همون کار تولید نسل متعدد پیش می رن اگر شماها اینطور فکر کنید و به سوی تک فرزندی برید در این صورت جامعه از آن کسانی با فرهنگ پایینتر خواهد بود. دو بچه نرمال هست عزیزم. حتی اگر مشکل افزایش جمعیت همچنان حل نشده باقی بمونه!
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز