دخترم خیلی زود حوصلش سر میره

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 68 بازدید 1 تبادل تجربه

سلام دخترم 5 سالشه خیلی میگه حوصلم سر رفته و خسته ام روزی دو ساعت هم شهر بازی می برمش در ضمن دخترم به خاطر مشکلات توجه و تمرکز که الان بهتر شده رسپریدون می خوره یک چهارم؟

اطلاعات تکمیلی

سن 34 جنسیت زن شغل لیسانس وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

درود، روزگاری خوش براتون آرزومندم
همانطور که میدونیم شغل کودکان بازی هستش اما باید در انتخاب بازی ها توجه کرد تا فقط جنبه سرگرمی نداشته باشن و علاوه بر سرگرمی بتونن آموزش ببینن. اینکه فرزند شما چقدر بازی میکنه و به چه شکلی و چه کسی پرسشهای مهمی هستند. در کل کودک میتونه در بیشتر اوقات روز بازی کنه و بجز در موارد خاص (مانند رفتن به دکتر یا رفتن به کلاس موسیقی) نیازی نیست جلوی بازی بچه گرفته بشه.
همچنین بهتر هست کودک زمانی از روز حتما با همسالان خودش بازی کنه. همچنین گاهی نیاز هست بازی انفرادی داشته باشه ولزومی نداره والدین تمام روز وقتشونو برای بازی با کودک قرار بدن.
نوع بازی ها هم مهم هستند. اینکه بازی های کودک همگی خاص باشن مثل رفتن به شهربازی باعث میشه توقع و تعریف کودک از بازی، درست نباشه و به بازی ها ساده تر اهمیت نده. بهتره بازی های خاص بسیار محدود باشن و خیلی در دسترس قرار نگیرن. همچنین نباید به زور بازیهارو به بچه تحمیل کرد و بهتره مورد علاقش باشه. اگر تعداد بازی های مورد علاقش محدودن، بهتره برای بازی های دیگه که مفیدند جذابیت ایجاد کرد.
از این گذشته مشکلات تمرکز و توجه روی علایق کودکان به بازی نیز اثر گذار است. اگر کودک شما به دنبال بازی های هیجانیه (بخصوص بازیهای کامپیوتری یا موبایل) باید بدونید که این بازیها باعث کاهش تمرکزش میشن.
در انتها باید بگم لطفا در خصوص کودکان بیشتر مطالعه کنید و روزی حداقل یک ساعت برای مطالعه در این خصوص کنار بگذارید. امیدوارم تونسته باشم کمکتون کنم.
​​​​​​​موفق باشید

تجربه شما

login captcha

مرسی ممنونم از راهنماییتون