ترس های غیرعادی در کودک

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 22 بازدید

سلام. خسته نباشید. پسرم دو سال و نیمشونه. با خواهرش دوقلو هستن. از ابتدا رفتارهای یکسانی تقریبا دریافت کردند و اینکه هم من هم پدرشون بشدت رو تربیت حساس بودیم و به هیچ عنوان از چیزی نترسوندیمشون. روابط فامیلی زیادی هم نداریم که احتمال بدم اقوام از چیزی ترسونده باشن.

الان دخترم اصلا از هیچی ترس نداره. حتا از چیزهایی که ما بدمون نمیاد یکم بترسه تا بهش آسیب نرسه. مثلا ترس از سگ های ولگرد که نداره. یا مردهای غریبه که خیلی راحت میدوئه میره بعلشون. حالا مشکل من این نیست. چون مراقبش هستیم و رفتارهاش تحت کنترلمونه.

نگرانیم از پسرمه. که حتا از چیزهای معمولی هم میترسه. بطور مثال تنها تو آشپزخونه تاریک نمیره میگه آبگرمکن صدا میده میترسم. یا نصف شب با گریه از خواب پامیشه میگه جاروبرقی اذیتم میکنه از اتاق ببرش بیرون!

خیلی از خواهرش کمک میگیره و خودشو پشتش قایم میکنه تا خطری متوجهش نشه.

یه آدم نازیبا تو تی وی ببینه میگه میترسم خاموشش کن.

برام جالبه که کلمه "ترس" رو ما بکار نمیبریم و این چطور متوجه شده این حالت اسمش ترسه؟ که مدام میگه میترسم!

لباسشویی روشن باشه دور تندش که میرسه میدوئه بیرون از آشپزخونه و میگه ترسیدم!!!

نمیدونم چرا اینطور شده؟ چه کار باید کنم؟ و چطور یکم نترس و شجاع بارش بیارم؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۲ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده و کودک

دوست عزيز سلام
نكته اولي كه بايد توجه داشت اينست كه كودكان باهم تفاوت هاي فردي دارند و نبايد باهم مقايسه شوند . و نكته دوم اينكه اگر كودكتان از چيزي يا موضوعي مي ترسد بايد اورا با عامل ترس آشنا كنيد و به او ياد دهيد كه چگونه بر ترس خودش غلبه كندو به اصطلاح ترسش را از او دور بريزيد. براي درك بهتر ترس هايش بهتراست با او صحبت كنيد و با او همدردي كنيد و اطمينان خاطر دهيد كه مراقبش هستيد  .
و همچنين پيشنهاد ميكنم برايش كتاب "ايزي و راسو" را با زبان كودكانه تعريف كنيد و با بازيهاي مختلف سعي كنيد او را با ترسهايش روبرو كنيد تا بصورت دائمي و به مدت طولاني در كودك باقي نماند.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha