2753

راه نرفتن پسرم

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 112 بازدید

پسرم پانزده ماهشه و هنوز راه نمیره فقط چند ثانیه وایمیسته خیلی از تنها راه رفتن میترسه چه تمریناتی براش خوبه که به ترسش غلبه کنه و راه بره به طور مستقل؟

اطلاعات تکمیلی

سن 27 جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

کاردرمانگر جسمی کودکان

سلام خدمت شما والد گرامی 
کودکان معمولا تا 18 ماهگی فرصت دارند تا راه رفتن رو کسب کنند. 
ترس کودکتون ممکنه دلایل مختلفی از جمله موارد زیر داشته باشه:
1. کودک احساس ناامنی ثقلی داره:
ما برای اینکه احساس تسلط خوبی روی راه رفتنمون داشته باشیم باید به صورت ناخودآگاه حس کنیم که می‌تونیم مرکز ثقل بدنمون رو کنترل کنیم تا تعادلمون حفظ بشه و حس افتادن نداشته باشیم. کودکان ممکنه به دلایل مختلفی در برهه‌ای از رشد حرکتیشون ناامنی ثقلی رو تجربه کنن. از طرفی شوق راه رفتن و مستقل شدن معمولا بعد از مدت کوتاهی بر این ناامنی غلبه می‌کنه و تعداد دفعات موفقیت کودک در طی مسیرهای کوتاه بیشتر میشه و افتادناش کمتر. در این مرحله لطفا مسیرهای کوتاه راه رفتن( از 4قدم تا ۱۰ قدم ) برای کودکتون تعبیه کنید تا میزان موفقیتش بیشتر بشه.
2. هنوز مراحل قبل از راه رفتن رو به خوبی کسب نکرده و والدین مجبورش می‌کنن بایسته یا راه بره:
اکثر خانواده‌ها دوست دارن راه رفتن و ایستادن کودکشون رو هرچه زودتر ببینن در حالی که ممکنه بدن کودک امادگی کسب این مهارت رو نداشته باشه. در صورتی که کودکتون مراحل چهار دست و پا و دو زانو و راه رفتن کنار دیوار رو کسب نکرده لطفا برای ایستادن و راه رفتن مستقل مجبورش نکنید.
3. مشکل رشدی داره و نیاز به بررسی بیشتر داره:
بعضی از کودکان مشکلات رشدی دارن و به همین خاطر رشد مهارت‌های مختلفشون به تاخیر میوفته. پیشنهاد می‌کنم کودکتون رو اگر سابقه بیماری خاصی نداره پیش یک کاردرمانگر جسمی کودکان ببرید، اگر سابقه بیماری خاصی داره با پزشک مربوطه‌اش صحبت کنید.
با احترام

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha