2753

پوشک گیری

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 82 بازدید

سلام خانوم مویدی، اره پسرم مدتی یبوست داشت،ک خداروشکر الان با تغذیه درست بهترشده، ولی این ترسش واسش مونده و هنگام دفع خودش رو نگه میداره،اگ پوشک باشه ک همینجوری روی انگشتاش راه میره تند تند و میره جایی ک کسی نبینتش کارشو میکنه، اما اگ پوشک نباشه بخوام ببرمش توالت پاهاشو سفت میکنه ک نتونم سرپاش کنم ، روی توالت خودشم کارشو نمیکنه، سریع میگه تموم شد بریم، دیگه خیلی ک بمونم و اصرار کنم خودشو تخلیه میکنه، در مورد جو خونه مون هم بگم خداروشکر تنش نداریم ،خیییلی کم

پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

سلام

نگرانیه شما رو درک میکنم اما مقداری به خودتون و پسرتون زمان بدید. به من گفتید که دو روز میشه (و البته الان چند روز) که پوشک گیری رو شروع کردید. اگی مسئله یبوست به طور کامل رفع شد و مشکل هنوز ادامه داشت باید زمینه ی اضطراب یا وسواس بررسی بشه که لازمه ش کمک گرفتن و مراجعه به روان شناسه کودکه. 

لازم به ذکر هست که در کودکان ۴ سال و یا بزرگتر اگه دفع در پوشک انجام بشه و یا از دفع خودداری بشه نشونه اختلال در این زمینه است.

به کودکتون برای یادگیریه این مهارت زمان بدید و بدونید که روش‌های ناصحیح در آموزش توالت رفتن، مثل ترساندن، تهدید کردن، انجام آموزش با دعوا و مشاجره و حتی تنبیه بدنی یا استفاده از توالت به عنوان محل تنبیه، باعث میشه که کودک نسبت به عمل دفع مقامت و لجبازی و ترس از خود نشون بده.

و اینجا 5 نکته مهم و درست برخورد با این موضوع را گوشزد می‌کنم
:
1. نکته مهم آن است که برخورد والدین در مواجهه با رفتار کودک، باید همراه با آرامش و به دور از ایجاد تشنج باشد.
2.والدین نباید با هیچ روشی که به اعمال زور منتهی شود، کودک را وادار به عمل دفع کنند.
3.نباید برای حل این مشکل از تهدید و تنبیه استفاده کرد.
4. والدین می‌توانند از خوراکی‌های ملین مانند سبزیجات فراوان و یا آلو در رژیم غذایی کودک استفاده کنند تا دچار یبوست نشود.
5.هرگاه کودک خواست به وسیله این رفتار، قدرت نمایی کند یا باج عاطفی بگیرد، والدین با استفاده از تکنیک کم توجهی به رفتار نامطلوب، از این خواست کودک جلوگیری کنند.
 
شاد و موفق باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha