2753

سلام  وقت شریفتون بخیر

اگه میشه درباره لانه گزینی و علایم آن توضیح بدید که چه فرقی با پریودی داره.حتما قبل از موعد پریودی اتفاق میفته ویا حتما حجمش بشدت کمه و ب رنگ صورتی یا قهوه ای باید باشه؟پس چرا بعضی افراد باردارن اما خونی شبیه به پریودی هم دارن که خیلیا میگن این همون پریودیه؟


اطلاعات تکمیلی

سن 25 جنسیت زن شغل حسابدار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور مامایی و زنان

هیچ بارداری با پریودی همراه نیست
بعضی از خانمهای باردار ممکنه به دلایل پزشکی دچار خونریزی بشن که طبیعی نیست و حتما باید تحت نظر و مراقبت دکترشون باشند چراکه احتمال سقط بالاست

برای بعضی از خانمها یکی از اولین نشانه های بارداری خونریزی رقیق واژینال به میزان بسیار کم یا لکه بینی است که به رنگ صورتی یا قهوه‌ای تیره است. این اتفاق معمولا 10 تا 14 روز بعد از لقاح می‌افتد و آنقدر شدید نیست که نیاز به پد بهداشتی باشد. لکه بینی به طور معمولا طی یک یا دو روز از بین می‌رود و به این ترتیب بسیار کوتاه‌تر از پریود است.

لانه گزینی چیست؟ بعد از اینکه سلول تخمک بارور شد، در حدود 3 روز در لوله فالوپ (لوله رحمی)می ماند.سپس تخمک بارور شده حرکت کرده خود را به رحم می رساند و به دیواره رحم متصل میشود. به این عمل لانه گزینی گفته میشود.وقتی سلول تخم به داخل جدار رحم فرو میرود امکان خونریزی و لکه بینی مختصری وجود دارد. لانه گزینی حدود ۱۰روز بعد از باروری تخمک با اسپرم رخ میدهد
دقت کنید که لقاح تخمک و اسپرم لزوما در موقع نزدیکیاتفاق نمیافتد پس زمان نزدیکی را ملاکی برای اولین روز حاملگی خود قرار ندهید! بطور معمول بعد از نزدیکی از زمان لقاح تا لانه گزینی و شروع بارداری چیزی حدود ۱۲روز طول میکشد پس لکه بینی بلافاصله بعد از سکس یا چند روز بعد نشانه لانه گزینی نیست!

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha