دوراهی زندگی من بابت تحصیل و آیندم

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 36 بازدید 1 تبادل تجربه

با سلام و خسته نباشید. من چند ماه دیگه بیست ساله میشم . یک فرد بسیار رنج دیده و چندین هزار بار شکست خورده هستم ، از نظر روحی فوق العاده رنج کشیدم و تحت درمان بودم ، اما الان نسبتا وضعیتم خوبه .من از بچگی رویای تحصیل در خارج رو داشتم .و حالا بین دو راهی خیلی مهمی موندم لطفا کمکم کنید.

برای کنکور بخونم و اینجا پزشکی قبول شم و بعد از دو ترم ، تقریبا شهریور 1400 برم خارج ادامشو بخونم ؟(مزایا : اعتماد به نفس از دست رفتمو بدست میارم ، اینجا صاحب تجربه میشم، درمان روانی خودمو کامل میکنم ، پدر مادرم بالاخره بعد از این همه مدت اشک ریختن خوشحال میشن )(معایب : تا اون موقع امکانش هست هزینه اونور خیلی گرونتر بشه، شاید اونور اصلا دو ترم منو قبول نکنن و شروع کنن به معادل سازی واحد هام اونوقت همه چی از دست میره !)

یا اینجا یه رشته دیگرو بخونم و دی ماه 99 برم خارج و شروع کنم به خوندن رشته ای که همیشه آرزوشو داشتم ؟(مزایا :زودتر به رویام که تحصیل در خارجه میرسم ، برای رفتنم الان پول خیلی خوبی دارم ، میتونم از الان تا دی ماه ورزش کنم، روی زبانم کار کنم ، مسافرت برم ، روی درمانم کار کنم ،...)(معایب : همیشه دوست داشتم اسم منم در پذیرفته شدگان پزشکی باشه ، میخواستم پدر مادرمو خوشحال کنم ولی اینجوری نمیشه )


اطلاعات تکمیلی

سن 19 جنسیت زن شغل پشت کنکور وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

کاردرمانگر و مشاور تحصیلی

سلام. اگر قراره بروید خارج دیگه برا چی میخواهید اینجا یکسال پزشکی بخوانید.؟  زبانتان را بخوانید و در اولین فرصت بروید. می دانید که قبول شدن در پزشکی در ایران به شدت سخت است و آمادگی خیلی زیادی می خواهد. من اگر جای شما بودم در همین جا پزشکی عمومی را می خواندم و برای تحصیلات تکمیلی و تخصصی خارج می رفتم. الان شما سنتان پایین است و از نظر روحی هم شرایط عالی ندارید ممکنه بروید توی غربت بدتر شوید. اگر می توانید پزشکی قبول شوید همین جا بخوانید و همین جا فارغ التحصیل شوید.  ولی اگر اینجا قبول نمی شوید درمان را تکمیل کنید و بروید خارج.  اما این که اینجا یکسال بخوانید و بعد بروید خارج عاقلانه نیست. چون واحدهای شما را به احتمال زیاد قبول نمی کنند. در ضمن این همه زحمت کنکور را می کشید تا فقط اسمتان در قبولی پزشکی بیاید و تمام ؟ من که موافق نیستم.

تجربه شما

login captcha

آقای دکتر بابت تشخیص کاملتان ممنونم