2109
لاغر شدن با خوردن خاک!

لاغر شدن با خوردن خاک!

1397/10/02 بازدید1048
نی نی سایت: خوردن قدری خاک همراه با غذا احتمالا می‌تواند مانع از چاقی شما شود و چربی‌ها را از سیستم گوارش‌تان دفع می‌کند. محققان استرالیایی کشف کرده‌اند موش‌های چاقی که نوع خاصی خاک رُس خوردند، بیشتر از موش‌هایی لاغر شدند که فقط داروی لاغری به آنها داده می‌شد.
البته مدارکی تاریخی وجود دارد که یونانیان باستان به زمین زیر پایشان نگاه می‌کردند و به این فکر افتادند که: «به نظر شبیه خوراکی است»! و حتی بعضی سلبریتی‌ها هم از این ایده باستانی استقبال کردند و برای سم زدایی، خاک رس خوردند!

در نتیجه محققان به این فکر افتادند که شاید خاک رس بتواند به لاغری و رفع چاقی کمک کند.
در بسیاری از رژیم‌های رایج هم ادعاهای عجیب و غریب زیادی وجود دارد که تمام‌شان خطرناک و حتی مرگبار می‌توانند باشند؛ مثلا سم‌زدایی با کلم، سم زدایی با سس سویا و خواص درمانی سقز.

اما اینکه از خاک رس به عنوان مکمل غذایی استفاده کنید، ممکن است بتواند مفید باشد. در طول تاریخ و در بعضی از فرهنگ‌ها، مردم اصرار زیادی به خوردن خاک داشته‌اند.

لاغر شدن با خوردن خاک

این کار که به «خاک خوری» مشهور است، بین زنان باردار و البته بچه‌ها رایج است. سقراط، پزشک یونان باستان، به زنان باردار توصیه می‌کرده که خاک بخورند و پیشنهاد می‌داده بچه‌هایشان هم همین کار را انجام دهند.

البته این عمل در تمام نقاط دنیا گزارش شده است. بسیاری از فرهنگ‌ها، مثل اکثریت آمریکایی‌ها، خوردن خاک را یک اختلال می‌دانند و از آن به عنوان «ویار» می‌شناسند.
حالا محققان جنوب استرالیا به طور کاملا اتفاقی متوجه شده‌اند که نوع متفاوتی خاک احتمالا می‌تواند کاری بیشتر از لاغر کردن شکم انجام دهد.

در واقع یکی از این محققان در حال تلاش برای یافتن ترکیبی برای جذب بهتر قرص‌های ضد اختلالات روانی در بدن بوده که متوجه می‌شود ذرات خاک رس به جای اینکه تجزیه شوند تا دارو آزاد شود، قطرات چربی را به خود جذب می‌کنند؛ نه تنها ذرات خاک رس چربی را در خود گیر می‌اندازند، که مانع از جذب آنها توسط بدن می‌شوند و به این ترتیب چربی‌ها بدون هیچ گونه جذب از دستگاه گوارش عبور می‌کنند!

به این ترتیب این محققان متوجه شدند که این رفتار ذرات خاک رس می‌تواند آن را به یک درمان خوب برای چاقی تبدیل کند.
در ادامه این مطالعه، پژوهشگران با خوراندن این خاک به موش‌های آزمایشگاهی، متوجه شدند این موش‌ها کمترین میزان وزن گیری و دفع چربی بهتری از داروهای لاغری مجوزدار داشتند.
این دانشمندان مژده داده‌اند که به زودی دوره‌های آزمایشی انسانی را اجرا می‌کنند تا در نهایت بهترین راه کاهش وزن و لاغری به همه علاقمندان معرفی شود.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها