2109
آنفلوانزای خوکی در کمین زنان باردار

آنفلوانزای خوکی در کمین زنان باردار

1397/09/20 بازدید322
نی نی سایت: بنا بر پیش بینی متخصصان سلامت، آنفلوانزای خوکی احتمالا این زمستان شیوع پیدا خواهد کرد؛ شیوع آنفلوانزای خوکی می‌تواند به طور خاص برای کودکان و زنان باردار خطرناک باشد.

ویروس H1N1 که به آنفلوانزای خوکی مشهور است، بین سال‌های 2009 تا 2010 در دنیا اپیدمی شد. در سال 2010 سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد این اپیدمی به پایان رسیده اما زمستان امسال احتمالا مواد آنفلوانزا که به ویروس H1N1 نسبت داده شده، افزایش پیدا خواهد کرد.

در کل خطر آنفلوانزای خوکی بیشتر از دیگر انواع این بیماری نیست اما می‌تواند سلامت افراد آسیب پذیر مثل زنان باردار را به خطر بیندازد: «این همان ویروسی است که 10 سال پیش اپیدمی شد و برای افراد کم سن و سال و خانم‌های باردار خطرناک است و در صورت ابتلا، باید در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شوند».

واکسن آنفلوانزای خوکی با واکسن آنفلوانزا فرق دارد و به افرادی که در معرض خطر ابتلا هستند و کسانی که در صورت ابتلا به شدت بیمار می‌شوند، پیشنهاد می‌شود واکسن آنفلوانزای خوکی بزنند؛ مثل کسانی که شرایط خاص و مزمن پزشکی دارند و همینطور زنان باردار.

علائم آنفلوانزای خوکی هم شبیه بقیه انواع این ویروس است: افزایش دمای بدن به بیش از 38 درجه سانتی‌گراد، درد عضلات و مفاصل، سردرد، آبریزش یا گرفتگی بینی و احساس خستگی.

سازمان سلامت ملی انگلستان (NHS) توصیه می‌کند تمام افراد سالم و سلامتی که دچار این علائم می‌شوند، باید در خانه بمانند تا علائم بیماری‌شان فروکش کند. اما افرادی که در گروه آسیب‌پذیر قرار دارند، در صورت گرفتاری به این علائم حتما باید به پزشک مراجعه کنند.

منبع: Independent

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها