2109
نگهداری از گیاهان آپارتمانی در زمستان

نگهداری از گیاهان آپارتمانی در زمستان

1397/08/29 بازدید4609
با شروع فصل سرما و وزش باد و سوز پاییزی لازم است که برای نگهداری از گل ها و گیاهان زیبای خانگی فکری کنید. برای نگهداری از گیاهان در زمستان توصیه های مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند گیاهان پشت پنجره و داخل باغچه را از نابودی نجات دهید. اما گاهی اوقات پیش می آید که بعضی از افراد از گیاهان آپارتمانی غافل می مانند و این گیاهان نه به دلیل سرما، بلکه به خاطر تغییر حرارت محیطی و گرم شدن فضای داخلی یا ازدیاد آبیاری، طراوت و شادابی خودشان را از دست می دهند. از این رو لازم است که برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی در زمستان این تدابیری را در نظر بگیرید.

1. میزان آبیاری گیاهان آپارتمانی را کاهش دهید

بیشتر گیاهان آپارتمانی در فصل سرما به میزان آبیاری کمتری نیاز دارند. پس اگر بطور مثال گیاه آپارتمانی شما در فصل تابستان به سه بار آبیاری در هفته نیاز داشت، این کار را به دو بار در هفته کاهش دهید. در صورتیکه آبیاری کماکان مانند فصل تابستان ادامه پیدا کند ممکن است به دلیل ماندن آب اضافی در گلدان، ریشه های گیاه پوسیده شوند.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فصل سرما

2. گیاهان آپارتمانی را از حرارت وسایل گرمایشی خانه دور نگه دارید

با سرد شدن هوا کم کم پای وسایل گرمایشی به خانه ها باز می شود، شوفاژ ها روشن می شوند و به این ترتیب دمای هوای داخل اتاق دستخوش تغییراتی می شود. ممکن است در فصل تابستان گلدان هایی از گیاهان آپارتمانی زیبا را کنار رادیاتورها چیده باشید؛ این روزها وقتش رسیده که قبل از زروشن کردن رادیاتورها برای جابه جایی گلدان ها فکری کنید. اگر گل و گیاهان آپارتمانی کنار وسایل گرمایشی باشند برگ هایشان پژمرده می شود و احتمال خشک شدن گیاه هم وجود دارد. پس جهت نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فصل زمستان این نکته را جدی بگیرید.

3. در فصل سرد چه زمانی به گیاهان آپارتمانی آب بدهید؟

هر زمان که متوجه شدید خاک گیاه آپارتمانی کاملاً خشک شده، زمان آبیاری فرا رسیده است. زودتر از این هنگام و در شرایطی که خاک گلدان هنوز خشک نشده از آبیاری آن خودداری کنید؛ حتی اگر از آبیاری قبلی چندین روز گذشته باشد.

4. گیاهان آپارتمانی را در مسیر تردد کودکان قرار ندهید

وقتی قرار است گل‌ ها و گیاهان آپارتمانی را از منابع گرمایشی دور نگه دارید، آنها را در مسیر تردد کودکان قرار ندهید.
وقتی موضوع مراقبت از گیاهان در برابر سرما مطرح می شود، بعضی ها فکر می کنند گیاهان هم باید مانند انسان ها, در فضایی گرم نگهداری شوند تا آسیبی به آنها نرسد؛
اما حواستان باشد به هیچ وجه گیاهان را در فصل های سرد سال کنار وسایل گرم کننده مانند بخاری و شوفاژ , قرار ندهید؛ چون اگر گل و گیاه در فضایی خیلی گرم بماند، پژمرده شده و خراب خواهد شد.
در ضمن، گیاهان را در مکان هایی که سر راه افراد بویژه بچه هاست نگذارید. علاوه بر این، در فصل های سرد سال, باید به گیاهان کمتر آب بدهید و هنگامی که می بینید خاکشان هنوز خیس و نمناک است، از این کار, دست بردارید چون آب دادن زیاد باعث پوسیدگی ریشه گیاه شده و آن را از بین می برد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها