2783
خواب راحت ندارید؟ پیژامه پشمی بپوشید

خواب راحت ندارید؟ پیژامه پشمی بپوشید

1397/07/23 بازدید366
نی نی سایت: به گفته پژوهشگران، پوشیدن پیژامه پشمی بسیار موثرتر از شمردن گوسفندها در مواقع بی‌خوابی است. محققان می‌گویند پشم کمک می‌کند تا بدن در «محدوده آسایش حرارتی» باقی بماند که موثرترین عامل در تجربه یک خواب راحت و خوب است.

دانشمندان استرالیایی با دو گروه از داوطلبان جوان و مسن‌تر این تئوری را بررسی کردند. گروه اول شامل دانشجویان 20 تا 29 ساله، بعد از پوشیدن پیژامه‌ای که از پشم گوسفند مرینوس تهیه شده بود، به طور میانگین 4 دقیقه زودتر از زمانی که پیژامه کتانی به تن داشتند، به خواب رفتند؛ یعنی به جای آنکه ظرف 15 دقیقه به خواب بروند، 11 دقیقه‌ای خواب‌شان برد.

ضمن اینکه آنها هر شب 7 دقیقه بیشتر از خواب عمیق و راحت‌شان لذت بردند.

همین آزمایش روی داوطلبان 65 تا 70 ساله انجام شد و نشان داد پیژامه پشمی تاثیر بسیار قوی‌تری بر کیفیت خواب این گروه داشت.
این افراد بعد از 12 دقیقه خواب‌شان برد اما وقتی لباس پلی استر یا کتان به تن داشتند، بین 22 تا 27 دقیقه طول کشید تا به خواب بروند.

دکتر پائول سوان، از محققان دانشگاه سیدنی می‌گوید: «در زمان‌های نه چندان دور، استفاده از رختخواب‌های پشمی رایج بود و حالا علم توانسته خواص پشم برای خواب راحت را دوباره کشف کند».

به گفته دکتر سوان، از آنجا که پشم دمای بدن را بسیار بهتر از هر الیاف یگری تنظیم می‌کند و بدن را در وضعیتی که به «محدوده آسایش حرارتی» مشهور است نگه می‌دارد. به این ترتیب نه تنها شما زودتر به خواب می‌روید و طولانی‌تر می‌خوابید که خوابی عمیق‌تر و با کیفیت‌تر را تجربه می‌کنید.

دنیای مدرن امروز، لذت بردن از یک خواب راحت و خوب را به شدت سخت کرده بنابراین هر چیزی که به تجربه یک خواب راحت کمک کند، برای سلامت جسم و روح مفید است.

منبع: Independant

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
2788

پربازدیدترین ها

نقش پدر در زمان زایمان

نوشته

1 هفته پیش
|
11263 بازدید

چه چیزی من را خوشحال می‌کند؟

نوشته

2 هفته پیش
|
7155 بازدید

معرفی هتل درویشی مشهد

ریپورتاژ

6 روز پیش
|
1898 بازدید