2109
طبل زدن اتیسم را بهبود می‌دهد

طبل زدن اتیسم را بهبود می‌دهد

1397/06/27 بازدید346
نی نی سایت: طبل زدن، آن هم برای یک ساعت در هفته، به بچه‌های اتیسم کمک می‌کند با دیگران بهتر ارتباط برقرار کرده و در فعالیت‌های جمعی مدرسه‌شان بهتر عمل کنند.

محققان امیدوارند افراد اتیستیک، به خصوص بچه‌های اتیسم که معمولا در موقعیت‌های اجتماعی دچار مشکل می‌شوند، با طبل زدن بتوانند عملکرد بهتری در کارهای گروهی داشته باشند.

ضمن اینکه آزمایش حاضر نشان داده احتمالا بچه‌های اتیسمی با تمرین طبل زدن، انجام دستورات معلم برایشان راحت‌تر می‌شود و همین موضوع می‌تواند باعث بهبود وضعیت‌شان در مدرسه باشد.

محققان دانشگاه چیچستر با برگزاری 2 جلسه نیم ساعته طبل زنی برای 19 دانش‌آموز اتیسمی، سیر عملکردشان را بررسی کردند؛ برای این کار از معلم‌ها و والدین این بچه‌ها خواسته شد تا رفتارشان را قبل از شروع مطالعه، حین انجام مطالعه و بعد از 10 هفته پژوهش، مشاهده کنند.

در طول انجام این مطالعه پژوهشگران متوجه بهبود و افزایش چالاکی، حفظ ریتم و زمانبندی این بچه‌ها شدند. ضمن اینکه شرکت کنندگان در این آزمون عملکرد بهتری در کارهای روزمره خارج از مدرسه، از جمله تمرکز بهتر بر تکالیف داشتند.

به گزارش معلم‌های این 19 دانش آموز اتیسمی، تمرکز این بچه‌ها در مدرسه هم بهبود داشته و تعامل‌شان با معلم‌ها و همینطور سایر همکلاسی‌هایشان افزایش یافته است.

دکتر استیو دراپر، کمک سرپرست این مطالعه می‌گوید: «طبل زدن یکی از بی‌نظیرترین فعالیت‌هایی است که علمکرد فیزیکی، هماهنگی و ذوق موسیقی را با هم ترکیب می‌کند و برای تجربه حال خوب بسیار مفید است. تماشای پیشرفت و موفقیت دانش آموزان اتیسمی در این چالش بسیار فوق‌العاده بود. طبل زدن فعالیتی است که می‌تواند تاثیری مثبت بر طیف زیادی از مردم داشته باشد».

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها