2109
سیب زمینی را بدون عذاب وجدان بخورید!

سیب زمینی را بدون عذاب وجدان بخورید!

1397/06/17 بازدید833
نی نی سایت: شکی نیست که سیب زمینی بسیار خوشمزه است اما به خاطر نشاسته‌اش معمولا مورد کم‌لطفی قرار می‌گیرد و بیشتر افرادی که طرفدار سلامتی و تناسب اندام هستند، زیاد از آن استفاده نمی‌کنند.

گزارش‌های موجود حاکی از آن است که مردم قبل از سال 2000 برنج و نودل را ترجیح می‌دادند چراکه فکر می‌کردند سیب‌زمینی چاق‌شان می‌کند و به همین خاطر فروش سیب‌زمینی بیش از 5 درصد کاهش داشته اما فروش برنج و نودل 30 درصد افزایش یافته است.

این در حالیست که سیب زمینی بسیار مغذی‌تر از برنج و نودل است. در واقع در 100 گرم سیب زمینی بخارپز، فقط 100 کالری انرژی دارد، بدون هیچ چربی، سدیم، کلسترول و حتی گلوتن؛ بنابراین سیب‌زمینی پرکالری نیست و روش طبخ آن است که باعث تبدیل شدنش به یک غذای پرکالری می‌شود.

ضمن اینکه می‌تواند نیمی از ویتامین C مورد نیاز روزانه‌تان را تامین کرده، بیشتر از موز پتاسیم دارد و سرشار ویتامین B6 فیبر، منیزیم و انواع آنتی‌اکسیدان‌هاست.

با وجودی که سیب زمینی نشاسته دارد که یک کربوهیدرات پیچیده است و می‌تواند حساسیت به انسولین را افزایش دهد اما کنترل قند خون، سلامت دستگاه گوارش، جذب مواد مغذی و احساس سیری را افزایش داده، التهابات بدن را کاهش می‌دهد و به بهبود سیستم ایمنی و گردش خون کمک می‌کند.

منبع: ScienceAlert

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها